В образованието няма нито поединично спасение, нито работещи гета за богати
Кризата на легитимността е съпътствана и със сигурност захранвана от катастрофална криза в образованието. Искам да отделя две заключения, които са показателни за обществените нагласи, довели до тази ситуация:
В България социалните неравенства се трансформират в дълбоки образователни неравенства - влиянието на социално-икономическите фактори върху академичните постижения на учениците продължава да бъде силно изразено. Тези неравенства се задълбочават и от съществените разлики между резултатите на учениците, групирани според вида на училището, в което учат.
Тоест, фетишизирането на неравенствата, включително от интелектуалци, политици и публични фигури в последните трийсет години, доведе до фатално накърняване на обществената тъкан.
Българските ученици с най-облагодетелствано социално-икономическо положение постигат среден резултат по математика, който е значително по-нисък от резултатите на учениците със сходен социално-икономически произход в най-добре представящите се европейски страни (например Естония).
Тоест, изглежда парадоксално, но общия срив води до срив в представянето и на онези, които са привилегировани в българския контекст. С други думи, в образованието поединично спасение няма, нито пък е възможно да създадеш работещи гета за богати.
Ето това е храна за размисъл.
От фейсбук.
Най-четени
-
Доказано: Петък, 13-и фатален от древността
Фаталното календарно съчетание петък, 13-и е ужасявало хората още от древността. За французите петък, 13-и е свързан най-вече с проклятието на рицаря кръстоносец Жак дьо Моле
-
Писна ми от този наш велик писател. Всеки час е по телевизиите и не ми харесва как пише
Дълги години бях литературен консултант на една компания в Ню Йорк. За документална литература. И аз ли не зная, колко е важно един писател да може да направи ПР. Собствен
-
Галерия Бойният командир Николай Калев: Да летиш на свръхзвуков самолет и да получаваш по-малко от шофьор в градския! Престъпление!
Ако целта се движи с над 15 м в секунда вертикална скорост, стрелбата трябва да се прекрати – не че летецът не може да я свали, а защото този вариант не е разучаван Няма дневна мишена, няма нощна
-
Разбирате ли смисъла от училището?
Разбирате ли, че училището не е място, където някой друг да се занимава с вашите всичка, за да не ви се мотаят вкъщи? Разбирате ли смисъла от това човек да е начетен, образован
-
Галерия Нова версия за катастрофата с двама загинали пилоти - неправилни команди
Обезопасяват допълнително мястото на катастрофата, тъй като самолетът е бил с въоръжение Черната кутия и документите за полета, при който загинаха старши лейтенант Венцислав Дункин и майор Петко