Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Министър Росен Желязков СНИМКА: Министерски съвет
Министър Росен Желязков СНИМКА: Министерски съвет

Ако евентуален следващ кабинет реши да развали концесионния договор за летище София, на първо време ще трябва да върне 660-те млн. лв., които концесионерът плаща сега. Ще си вземе летището и ще плаща загубите му, които в момента заради намалелия трафик са около 5,5 млн. лв. на година. Това заяви в предаването „Тази сутрин“ на Би Ти Ви министърът на транспорта Росен Желязков в отговор на въпрос какво би станало ако евентуален следващ кабинет, който не е на ГЕРБ, реши да развали договора, както призовава лидерът на БСП Корнелия Нинова.

„Договорът е подписан и е правно валиден, концесия ще има и това е за доброто на летището, на авиокомпаниите и на пътниците. В момента слушаме едни щуротии, които разпространяват нашите опоненти, но те имат възможност да прочетат договора, който се намира в концесионния регистър“, каза Желязков.

„Концесията е предприятие, това не е наем или продажба. Партньорите в концесията – държавата и концесионерът, си разделят ползите и рисковете, не може само едната страна да има ползи, а другата – да носи рисковете. Нека анализират концесията внимателно“, каза Желязков.

Той посочи, че 35-годишната концесия се разглежда вече четири години, сделката е анализирана от Световната банка и от Европейската комисия. Оценката на тези институции е, че е постигнат икономически баланс и то без да се прибягва до държавна помощ, независимо от тежкото състояние на авиацията в момента. „Затова отлагаме годишните плащания за последните 10 години на концесията - за да може да се възстанови икономическият баланс. Тези инвестиции обаче ще бъдат направени, те не са опростени. Няма да има и съкращения на персонал“, каза Желязков.

Освен това, за да се сезират Сметната палата на ЕК и Еврокомисията, както иска Нинова, според Росен Желязков първо трябва да има парламент. „Това искане може да обедини само онези, които не са чели договора за концесия, а все пак имат възможност да го направят и то внимателно“, посочи министърът.