Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Бетонните фундаменти вече са изляти, а върху тя е поставено подпорно скеле.
Бетонните фундаменти вече са изляти, а върху тя е поставено подпорно скеле.

Столичната община го укрепва със скеле и готви проект за нова организация на движението, АПИ обаче предлага свой

5 месеца след затварянето на опасния мост над “Бояна” в София още не е ясно кога ще се пусне за движение. В момента Столичната община го укрепва със скеле.

Междувременно от Агенция “Пътна инфраструктура” предложиха нова организация на движението на детелината на околовръстния път в София, но без да обяснят какво точно предлагат.

“Действията на АПИ са заради създалото се обществено недоволство, породено от сегашната временна организация на движението, която води до утежняване на трафика със задръствания при детелината на бул. “България”. Новата временна организация на движението

ще нормализира трафика, ще облекчи задръстванията и осигури безопасността

на гражданите и гостите на столицата и на всички преминаващи при детелината на бул. “България” и Софийския околовръстен път в посока от бул. “Братя Бъкстон” към кв. “Бояна”, обещават от пътната агенция. Проектът е съгласуван със СДВР и предстои да бъде приложен след укрепване на съоръжението, пишат от АПИ.

Движението по моста бе ограничено през май, защото след сигнал се установи, че една от подпорните колони се е изместила. Укрепването ѝ

започна на 1 септември

В края на септември заместник-кметът по финанси (а тогава и по строителство) Иван Василев обяви, че участъкът ще бъде отворен в средата на октомври. Тогава той обясни, че бетонът вече е налят, но трябва да стегне, за да има необходимата якост да държи съоръжението. А кметът Васил Терзиев обяви, че няма да пусне коли да минават под моста, докато не приключи укрепването му, иначе ще има риск за безопасността на шофьорите.

Пред “24 часа” от общината обясниха във вторник, че работата по укрепването на моста продължава, като вече са изградени фундаментите и опорните скелета. Тя вече е възложила разработване на проект за

временна организация на движението след края на укрепването

В него е предвидено да се възстанови движението под моста с цел облекчаване на трафика. Документацията вече е изпратена на АПИ.

Ремонтът на участъка се бави заради споровете на пътната агенция с общината. От АПИ настояват за подписване на ново споразумение между двете институции за съвместно поддържане на републиканската пътна мрежа на територията на София, а от столичната управа от самото начало обясняват, че околовръстното е собственост на АПИ, които не са си свършили работата. И вместо тях сега са започнали укрепването. Досега околовръстният път се поддържаше съвместно от АПИ и общината въз основа на споразумителни протоколи за поделяне на отговорностите.

Покрай тези спорове се появи и предупреждението на агенцията, че ще въведат винетки за околовръстното. Аргументът им бе, че общината бави споразумението и е задлъжняла с пари към агенцията.

Наложи се и кметът Васил Терзиев, и служебният премиер Димитър Главчев да успокоят, че до винетки на околовръстното няма да се стигне. Такъв случай имаше преди години - през 2019-а на софиянци им се наложи да плащат, за да минават по северната тангента, понеже тя е част от магистрала “Европа”. Но като премиер тогава Бойко Борисов изиска от АПИ незабавно да прекрати това.