Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Няма да имаме изложба в Лувъра...

Адски тъжно.

Няма да имаме вече инсталации с чаши...

Още по адски тъжно.

Вижте сега, уважаеми.

Имам много по-голяма драма от това дали ще излагаме или не в Лувъра.

И драмата ми е, че мъдрото ръководство на културата у нас инвестира в опаковката.

А в съдържанието - не.

Защото, ако инвестираше в съдържанието, щеше да започне от провинцията.

От читалища, от оркестърчета, от театрални трупи, от културни домове.

И да запали отново искрата на любовта към изкуството.

Която вече не пали огън. Проверете какво става във висшите училища по изкуства и дали кандидатите се избиват да учат там, или няма нулеви години за определени специалности.

Докарали сте я дотам, че преди няколко години в едно изследване, ако се не лъжа на Алфа, професията "музикант" се намираше между професията "санитар" и тази на автобусен шофьор.

Ето там инвестирайте тия пари, които давате за биеналета и изложби в Лувъра, за които ми дреме колкото за ланския сняг.

И без това там водите придворните си журналисти и изкуствоведи, за да пишат оди как България вече е в Европа и колко сме яки.

Не сме.

Няма как да сме яки, когато заплатата в един провинциален оркестър е между 600 и 800 лева.

Тия дни четох, че оркестъра на Бургаската опера свирел някъде на другия край на България и понеже нямало пари за хотел, след концерта музикантите ги натоварили на автобус и се прибирали до 4 часа сутринта.

Ето това ме вълнува. Не ме вълнува никакъв Лувър.

Тоя Лувър няма да спаси бъдещето на културата у нас.

Скоро, по начина, по който се управлява културата няма да остане читав човек, който да желае да се отдаде на изкуството.

Защото изкуството не е просто хоби за богати безделници.

То е себеотдаване.

Къртовски труд.

20 години непрестанно свирене по 6-8 часа на ден.

За да вземеш 700 лева заплата и да се окаже, че за да издържаш семейството си трябва да караш такси.

Или да напуснеш България и да идеш да миеш прозорците на Лувъра, за да може хем да изкарваш пари, хем да си близо до високото изкуство...

Та така...

И моля ви, сайтове, спестете ми високопарните тъпотии на "елитни експерти" и още по "елитни журналисти" - знаем и какво е инсталация, и какво е модерно изкуство и много го харесваме.

Сигурен съм, че знам 100 пъти повече за модерните направление в изкуството от всички клети автори, които се изредиха да защитават чашите от биеналето.

И понеже знам и съм ценител, ще ви кажа, че мнението ви е толкова нелепо, че дори знам защо сте го написали.

Ама няма да ви кажа...

А сега си пуснете Щокхаузен, погледайте някое сценично произведение на Джон Кейдж и после пак пишете за модерно изкуство.

С това ви казвам лек четвъртък следобед.

И не се напиняйте да изглеждате чак толкова елитарни, когато не сте никак...

*Венци Мицов във фейсбук