Имам много по-голяма драма от това дали ще излагаме или не в Лувъра
Няма да имаме изложба в Лувъра...
Адски тъжно.
Няма да имаме вече инсталации с чаши...
Още по адски тъжно.
Вижте сега, уважаеми.
Имам много по-голяма драма от това дали ще излагаме или не в Лувъра.
И драмата ми е, че мъдрото ръководство на културата у нас инвестира в опаковката.
А в съдържанието - не.
Защото, ако инвестираше в съдържанието, щеше да започне от провинцията.
От читалища, от оркестърчета, от театрални трупи, от културни домове.
И да запали отново искрата на любовта към изкуството.
Която вече не пали огън. Проверете какво става във висшите училища по изкуства и дали кандидатите се избиват да учат там, или няма нулеви години за определени специалности.
Докарали сте я дотам, че преди няколко години в едно изследване, ако се не лъжа на Алфа, професията "музикант" се намираше между професията "санитар" и тази на автобусен шофьор.
Ето там инвестирайте тия пари, които давате за биеналета и изложби в Лувъра, за които ми дреме колкото за ланския сняг.
И без това там водите придворните си журналисти и изкуствоведи, за да пишат оди как България вече е в Европа и колко сме яки.
Не сме.
Няма как да сме яки, когато заплатата в един провинциален оркестър е между 600 и 800 лева.
Тия дни четох, че оркестъра на Бургаската опера свирел някъде на другия край на България и понеже нямало пари за хотел, след концерта музикантите ги натоварили на автобус и се прибирали до 4 часа сутринта.
Ето това ме вълнува. Не ме вълнува никакъв Лувър.
Тоя Лувър няма да спаси бъдещето на културата у нас.
Скоро, по начина, по който се управлява културата няма да остане читав човек, който да желае да се отдаде на изкуството.
Защото изкуството не е просто хоби за богати безделници.
То е себеотдаване.
Къртовски труд.
20 години непрестанно свирене по 6-8 часа на ден.
За да вземеш 700 лева заплата и да се окаже, че за да издържаш семейството си трябва да караш такси.
Или да напуснеш България и да идеш да миеш прозорците на Лувъра, за да може хем да изкарваш пари, хем да си близо до високото изкуство...
Та така...
И моля ви, сайтове, спестете ми високопарните тъпотии на "елитни експерти" и още по "елитни журналисти" - знаем и какво е инсталация, и какво е модерно изкуство и много го харесваме.
Сигурен съм, че знам 100 пъти повече за модерните направление в изкуството от всички клети автори, които се изредиха да защитават чашите от биеналето.
И понеже знам и съм ценител, ще ви кажа, че мнението ви е толкова нелепо, че дори знам защо сте го написали.
Ама няма да ви кажа...
А сега си пуснете Щокхаузен, погледайте някое сценично произведение на Джон Кейдж и после пак пишете за модерно изкуство.
С това ви казвам лек четвъртък следобед.
И не се напиняйте да изглеждате чак толкова елитарни, когато не сте никак...
*Венци Мицов във фейсбук
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха