Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Скоростта по германските аутобани може да бъде ограничена.
Скоростта по германските аутобани може да бъде ограничена.

Еколози настояват горната граница да е дори 120 км/ч, за да се намалят вредните емисии

Скоро легендарните немски аутобани без ограничения на скоростта може да минат в историята.

Германия обмисля да ограничи до 130 км/ч скоростта по магистралите си като една от мерките срещу замърсяването на въздуха. В момента тя е единствената страна в Европа, в която няма горна граница.

Работна група на министерството на транспорта предлага редица мерки, с които Германия да намали вредните емисии. Едно от предложенията е да се ограничи скоростта по аутобаните до 130 км/ч, както и

да се обложат с

по-високи данъци

бензинът и дизелът

от 2023 г. От екоорганизацията “Умвелтхилфе” даже искат ограничението да е 120 км/ч. Така ще се намалят вредните емисии от въглероден диоксид с 5 млн. тона годишно, смята шефът на организацията Юрген Реш.

Германия изостава в ограничаването на автомобилния трафик за по-чист въздух от повечето европейски държави. Например в швейцарския кантон Тесин още преди години подписаха споразумение със Северна Италия за съвместна борба срещу фините прахови частици, която включва ограничаване на скоростта, задължителни филтри и дори забрана на движението в определени дни. Коли с емисии над нормата трябва да бъдат спрени от движение.

Мерките в Италия варират от град на град. В дни, когато има надвишаване на граничните стойности на фините прахови частици, се спира движението с коли в центъра на града. Дори град като Рим прилага забраните.

В други държави пък ограничават замърсяването на въздуха от транспорта, като

въвеждат такси

за шофиране

в града

Стокхолм, Лондон и Осло в Европа, Сингапур в Азия таксуват колите, движещи се в центъра им. Според изчисления на шведски експерти това е намалило трафика с 20%, а замърсяването на въздуха - с 9 до 14%.

По-напред от Германия по темата за ограничаване на скоростта по аутобаните е и Австрия. По принцип по австрийските магистрали има горна граница от 130 км/ч, но отсечките, в които въпреки това скоростта се ограничава със знаци до 100 км/ч, се увеличават. На общо 300 км от австрийските магистрали разрешената максимална скорост е 100 км/ч.

Австрийците дълго време дискутираха дали да свалят това ограничение за електроавтомобилите, но в крайна сметка съдът постанови, че така ще се създадат две класи шофьори, и отхвърли идеята.

Париж също удари спирачката на шофьорите, като постави

ограничение от

80 км/ч по

бързите пътища в

селските райони

на Франция

Досега горната граница бе 90 км/ч. Френското правителство оправда решението си не само със загриженост за чистотата на въздуха, а и с борбата си с тежките катастрофи. “Ако трябва да се простя с популярността си, за да спася живота на много хора, то съм съгласен”, заяви премиерът. 300 - 400 души по-малко ще загиват годишно, ако максималната скорост падне с 10 км/ч, смятат специалистите. През 2017 г. по френските пътища в катастрофи са загинали 3448 души. Освен това при скорост от 80 км/ч замърсяването е по-малко. Това решение обаче възмути голяма част от французите и се превърна и в една от темите за протест на движението “жълти жилетки“. Според проучвания всеки четвърти французин е против намаляването на максимално разрешената скорост. Въпреки това някои региони смятат да намалят скоростта по второкласните пътища до 70 км/ч.

По почина на Франция Германия също дискутира ограничаване на скоростта не само по магистралите, но и по второкласните пътища, като падне от 100 на 80 км/ч.

Не е за подценяване и размерът на глобите, които се налагат при превишаване на максималната скорост. В Норвегия например за 20 км/ч над разрешеното шофьорите плащат цели 375 евро! Над 50 км/ч пък струват вече 900 евро. В Италия също не си поплюват – глобите са от 170 до 530 евро.

“Жълти жилетки” и в

Германия, скачат срещу

забраната на дизелите

700 демонстранти с жълти жилетки протестираха този уикенд в Щутгарт срещу забраната на дизеловите автомобили. Протестиращите критикуваха транспортното министерство на Баден-Вюртемберг и нарекоха забраната “национализация”. Организатор на демонстрацията е работникът от заводите на “Порше” Йоанис Сакарос. “Протестът е вдъхновен от Франция. Ние сме независими, отказваме на политици от всякакви партии да се включват”, заяви той пред “Билд”.