Юлиян Дайнов - българин задава световния тренд
Визионерът в модната индустрия консултира големите брандове и създава собствена линия редом с приятели като Жан-Пол Готие
7 хил. години история и модерен дух - така модната библия Vogue описва София и обявява, че това в момента е най-оживеният град в Европа. В страниците, които посвети на българската столица в края на това лято, Vogue ни среща с Мария Бакалова. "Всеки път, когато се връщам, се учудвам колко оживен и космополитен е станал градът, като същевременно запазва уникалния си чар с уютни улички и аристократични стари сгради", казва тя.
В сърцето на София може да купите пресни продукти от Женския пазар, създаден през 1878 г., а после да отскочите до улица "Съборна" за вълнено палто или кашмирен пуловер от ултимативни световни брандове - в бутик ALL-U-RE, продължава Vogue. И след родната звезда в Холивуд изданието цитира един друг българин звезда, но в модната индустрия - Юлиян Дайнов. В София креативността е избухнала през последните години, уверява той.
Изумително е, че не са много българите, които познават името на Джулиан, както е наричан Дайнов от Берлин през Ню Йорк и Лос Анджелис до Токио. А младият мъж е сред хората в света, които прогнозират и сбъдват модата. Той е
водещ маркетинг експерт в няколко индустрии, преподавател
в различни университети и сред малкото сертифицирани тренд скаути. Това е човекът, който консултира брандове и институции за потребителското поведение и динамиката на пазара. Улавя бъдещото "модерно" и продава тези стратегии на клиентите си заедно с гаранцията, че те първи ще хванат вълната и ще я монетизират. А и самият той е дизайнер визионер, продаван редом с иконичните марки.
Днес основно Берлин е неговото място, когато това не е... самолетът, тъй като обичайно лети около 250 дни в годината. А София, в която е израснал - емоционалният дом. Питаме
ако София беше дреха, каква щеше да е.
И Юлиян веднага отговаря - тренчкот. "Защото той те прегръща и дава сигурност,
спокойствие, защитен и гушнат си в твое пространство."
Българинът е наричан "тайното и най-търсено маркетинг оръжие на Германия". Как прави кариерата си? Учи маркетинг и бранд стратегии в Германия, Дания и Швейцария и през 2010 г. започва работа в Liganova, глобалната компания за експериментален ритейл и маркетинг, базирана в Щутгарт и с офиси в целия свят.
"Байър е малко позната позиция - хората, които решават кои брандове са релевантни и трябва да се закупят за различните магазини. Те са модни диктатори, едни от най-влиятелните хора. Благодарение на поръчките, които прави за ритейл веригите, байърът може да въздигне или съсипе един бранд, защото пазарува за 800-900 магазина в цял свят", разказва ни Юлиян.
Разполагал е с бюджет от десетки милиони на година. Работил е с Chanel, Mercedes, Hermes, Hugo Boss, Karl Lagerfeld, Adidas, Porsche, BMW, Audi, Cartier, Nike, Amazon, Douglas, Delivery Hero, Premium Group, Pitti Imagine Florence и др. Консултира клиентите как да адаптират стратегиите си спрямо моментната култура на консуматора, неговата мобилност, как да хванат духа на деня, но и да са устойчиви в бъдеще.
След като дълго и успешно продава идеите си на големите, преди 5 г. създава собствена агенция (Rolls-Royce е сред многото му клиенти), успоредно с това сам прави мода. "В годините се научих на много неща, знам как работят различните пазари. Някои от марките, с които работех, харесвайки стила ми, попитаха дали искам да създам колекции за тях. Работя за 4 бранда в момента,
създавам колекции с моето - българско име, Юлиян Дайнов.
И се продават в над 800 магазина по света",
емоционален е той.
Смених страната - бил съм този, който решава коя марка да живее в магазина, сега стотици продават моя криейтив, смее се Юлиян. "Така се запознах и с Албена Александрова. Винаги съм харесвал това, което прави. Тя е първата, осигурила преди години и на мен самия достъп до големите брандове - страхотна емоционална стойност ми носи споменът как се докоснах за първи път до нещо, което е правил Готие", споделя творецът защо е представен именно в ALL-U-RE. А днес с Жан-Пол Готие са приятели. Българинът е близък и до много от останалите големи имена във висшата мода.
"Албена има силно чувство за мода и брандове", оценява диктаторът на трендове. Гордее се, че българско име е на етикета, а бройките свършват в първите седмици. Хората вече четат чуждестранни медии, следват в инстаграм и научават бързо, че 4-те марки, с които работя, са достъпни в България, добавя той. "Самият аз усещам и тя потвърждава, че има емоционална нотка - най-великите, и изведнъж виждат до тях българин", вълнува се и той. А от бутика на "Съборна" с гордост разказват историята на Юлиян.
"Наскоро си обзаведох апартамента в София и веднага беше представен в около 30 списания по света. Питат ме като човек от Ню Йорк, Берлин, Лос Анджелис, Лондон: Защо София? На всички отговарям, че тя се развива в страхотна посока. Напомня ми Берлин преди 20 г. Привлича все повече компании и хора, които сега идват или пък се завръщат. Има атмосфера", убеден е Дайнов. Обича да си идва, макар да успява рядко. През останалото време поддържа връзката чрез фирмите, с които работи - благодарение на него нещата им се шият в България.
Най-четени
-
Смърт във Венеция
Преди 5 века гондолиерите в града на каналите са били 10 хил. души, днес са 400 Традицията се предава векове наред от баща на син, но сега всеки европейски гражданин може да се пробва срещу курс от
-
Галерия Баварски пророк: Жълт прах, разхвърлян от самолети, ще спре руските танкове
Гадателят Ирлмайер предсказал още смартфоните и климатичните промени Баварският пророк Алоис Ирлмайер (1894-1959) живял през 20-и век, но се твърди, че много от неговите пророчества се отнасят за
-
Как Георги Илиев погреба Фатик до баща му в бял ковчег
Шефът на "ВАИ холдинг" Георги Илиев, борците Боян Радев и Димитър Джамов и още около 150 близки, приятели и бизнеспартньори погребаха убития Филип Найденов– Фатик на 21 август 2003 г
-
Ти си момчето на мама
ТИ СИ МОМЧЕТО НА МАМА 1. Живееш с ваште (Ми само на 43 години си, кво. На тая възраст организмът още не е укрепнал за самостоятелен живот). 2. Търсиш себе си (Все още не си сигурен какъв искаш да
-
Галерия Кой стои зад старостилната църква? (инфографика)
Милиони са били нужни за построяването на храмовете им. Даренията влизали по сметка на един от свещениците им Проф. Иван Желев: Гръцките такива обичат да имат свои проксита. Доц