Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Амая страдаше от дилатативна кардиомиопатия. Високостепенна митрална инсуфициенция
СНИМКИ: ФЕЙСБУК
Амая страдаше от дилатативна кардиомиопатия. Високостепенна митрална инсуфициенция СНИМКИ: ФЕЙСБУК
  •  Вместо спасител сме наели компания убиец, пише във фейсбук бащата Калоян Абрашев
  •  След като два пъти превозваха болното дете до летището и обратно в болницата, то почина
  •  Ще дарят събраните пари за други деца и за закупуване на апаратура

Семейството на малката Амая ще съди фирмата, наета да транспортира детето от София до Индия. Във фейсбук бащата Калоян Абрашев написа, че вместо компания “спасител” били наели компания “убиец”.

Момиченцето бе диагностицирано с тежко сърдечно заболяване - дилатативна кардиомиопатия. Високостепенна митрална инсуфициенция.

Единственият шанс да оцелее бе трансплантация. Родителите получиха

оферта от индийска болница,

която да направи присаждането.

За да получи ново сърчице, хиляди дариха пари и за няколко дни се събра необходимата сума от 750 хил. лева 

Детето трябваше да излети за Индия на 27 февруари, но според баща му наетата компания да ги транспортира е убила момиченцето и надеждата, че има шанс да живее.

“Тяхната организация беше такава, че медицинският им самолет излиташе от летището Лион Брон и кацна на летище София в понеделник. Също в понеделник от Истанбул с автомобил тръгна цялото животоспасяващо медицинско оборудване, което щеше да бъде нужно за полета и трябваше понеделник вечер да бъде доставено на летище София. Вторник с полет от Истанбул в 9 ч пристигнаха 2-мата турски лекари, които трябваше да бъдат на полета”, разказва Абрашев.

Във вторник към 10 часа линейката, в която са бащата, Амая, двама доктори от Националната кардиологична болница и двама медици, които ще летят с малката пациентка, тръгва от Националната кардиологична болница.

Родителите на Амая
Родителите на Амая
“Пристигаме всички на летище София и се започва организиране на преместване на Амая от линейката в самолета и получаваме въпрос от чуждестранните медици : “Къде е оборудването?”. Тези хора въобще

не бяха наясно къде е оборудването,

с което същите щяха да работят. Настана паника и всички започнахме да звъним да намерим оборудването. Цялото летище беше организирано да търси животоспасяващото оборудване.

След може би 15 минути се установи, че същото е доставено в понеделник вечерта… на Централна жп гара в София. Компанията е наела някакъв

младеж по бяла тениска с грейка, без никакъв говорим английски да закара оборудването и той объркал “летище” с “гара”, разказва бащата.

Налага се да се върнат обратно в болницата в София.

След 5-6 часа отново тръгват с линейката за летището, където при свързване на апарата за обдишване, който е жизненоважен, турските медици установяват, че накрайникът, свързващ апарата и самолета, не съвпада.

“Турските медици въобще не бяха наясно какъв е необходимият накрайник и откъде да го вземат, за да се свърже към самолета

Въпреки усилията на няколко служби на летището въпросният накрайник така и не успя да се намери. За втори път трябваше да се връщаме в болницата.

Към 19,50 ч пристигнахме в Националната кардиологична болница и единият турски медик ми казва: “Съжалявам, не знаем откъде да намерим въпросния накрайник, не можем да кажем кога ще летим”. Попитах ги: “Добре де, вие сте медиците, отговорни за апаратурата и за грижите за Амая, докато летим. Нито сте си направили труда да се позаинтересувате къде е оборудването ви, което също като вас пристигна от Истанбул, нито сте се заинтересували дали същото това оборудване ще работи в самолета, Защо?’’. Отговорът беше :“Съжалявам”, пише бащата.

Към 21,30 ч се обаждат от Националната кардиологична болница и казват на родителите, че състоянието на Амая рязко се е влошило и тя е починала към 21 часа.

Погребението на Амая ще се състои в моето родно село Енина, община Казанлък, в петък 01.03.2024 г. от 13 ч.

Благодаря ви за изключителната подкрепа. Въпреки че не успях да спася дъщеричката ми, ви призовавам никой от вас да не се отказва за нищо на света в името на децата си. Поклон пред вас! Почивай в мир, мила Амая. Знай, че мама и тате много те обичат!, завършва емоционалният пост на бащата.

Няма връзка с компанията AIRS - горда с рекорда си 100% безопасност

Без резултат се оказаха няколко изпратени имейла и опита за телефонна връзка с Aeromed International Rescue Services (AIRS) - компания, която се е специализирала в организирането и транспортирането на пациенти. В четвъртък “24 часа” се опита многократно да се свърже с фирмата, която родителите на бебе Амая наеха да транспортира детето до Индия, а не изпълни ангажиментите си и детето не стигна до животоспасяващата операция.

В сайта си Aeromed International Rescue Services (AIRS) посочват, че са водеща компания за международен медицински туризъм и транспортиране на пациенти, която е “горда от рекорда ни за 100% безопасност”. Фирмата е основана през 2013 г. от лекари и авиационни експерти, като е със седалище в Делхи, пише още в страницата им. Освен клонове в различни градове на Индия AIRS има и такъв в Дубай. 

В сайта е посочено, че те отговарят до голяма степен за целия процес - “разработваме маршрут, обработваме логистиката, комуникираме със семейството на пациента и със специалистите от медицинския персонал, наблюдаваме хода на транспортиране от легло до легло и попълваме документите, когато транспортът приключи”. Компанията отбелязва, че сред клиентите ѝ са политици, дипломати и боливудски звезди.

Услугите, които AIRS предлага, включват частна чартърна въздушна линейка, въздушна линейка тип носилка при търговски полет, въздушна линейка за новородени и деца, транспорт при трансплантация на органи, медицински туризъм, както и влак линейка.