Христо Шопов в първи моноспектакъл: Сам на сцената - усещане, което актьорът трябва да изпита
l Импровизацията, ако не е естествена, е излишна, сигурен е артистът
l С Лиза работим за четвърти път заедно, първия изобщо не се разбирахме, признава той
“Не е за телефон.” Чували сте го, нали?! Не, не онази типична проява на сякаш наследствената и неизчерпаема мнителност около нас и у нас самите. Да, става дума за представлението, което в Хасково вече имаха удоволствието да аплодират. Там по време на фестивала “Театър, обичам те” се случи премиерата на моноспектакъла на Христо Шопов, който за първи път е сам на сцената, и то в изцяло комедийна роля - нетипично за вещия в драматичните персонажи артист.
Автори на “Не е за телефон” са драматургът и писател Елин Рахнев и Лиза Шопова, която също така режисира своя брат за четвърти път. Зрителите ще се забавляват с опитите на един герой да оцелее през един негов ден, като в непрестанните му разговори по телефона ще научат, че обещавайки да изпълни всяка фантазия, животът му е на лизинг и той е на кръстопът, а любовта му се изплъзва.
Сценографията е на Анелия Райкова, музиката - на Светлин Къслев. С гласовете на Иванка Шекерова, Николета Малчева, Димитър Атанасов, Лиза Шопова и Стелиян Николов. Звук и музика - LP studio.
Моноспектакълът ще се играе из цялата страна. Идеята е също така да има турне в чужбина в зависимост от световната здравна ситуация от есента.
Повече за артсъбитието споделиха пред “168 часа” главните виновници за него. Интервю с Лиза Шопова четете тук. Ето и какво разказа самият Христо Шопов.
- Как се чувствате в полето на комедията в първия ви моноспектакъл?
- Това е първото представление, в което участвам и чийто жанр е определен като комедия. Случвало се е да участвам в такива, които могат да се определят като романтична комедия, като например “Догодина по същото време” и “Всяка година по същото време”, но това сега е доста различно. А най-различното е, че съм сам. Това е усещане, което всеки актьор трябва да изпита на сцената, когато му дойде моментът. Няма нищо общо с познатото.
- Какви са негативите и преимуществата от липсата на партньор?
- Генерално негативите са, че трябва да разчиташ единствено на себе си. Няма кой да те измъкне. Защото добрият партньор може да те измъкне, когато е необходимо. Позитивите - като се има предвид, че идеята е представлението да пътува доста - ще се съобразявам само със своята програма.
Тук не може да говорим за типичен моноспектакъл, това е много важно. Защото аз имам партньори. Неслучайно се казва: “Не е за телефон”, защото час и тринайсет минути един човек непрестанно говори по три телефона. Имам партньори, които много променят усещането. И невидимият партньор, чрез когото се осъщестяват всички тези телефонни разговори, неговата отговорност е огромна, за да се случи всичко както трябва.
- Кога разбрахте, че е дошло времето за моноспектакъл?
- Последните 5-6 години се опитвах да търся някакво заглавие, но все не попадах на нещо, което да ми хареса достатъчно. Идеята всъщност е на Елин Рахнев. След това се включва Лиза, с която доразвиха текста.
Това не е комедия, в която някакви хора си показват средни пръсти. Различно е. Има страшно много неочаквани ситуации и обрати. Смятам, че сме си свършили работата. Съдейки по това как мина представлението в Хасково, където имаше много хора и реакциите им показваха, че наистина се забавляват. Публиката там винаги е страхотна. Много театрален град.
- Как оценявате работата на вашия режисьор, а в случая и ваша по-малка сестра?
- С нея работя за четвърти път. В началото беше трудно. Първия път особено. Не се разбирахме много, но нещата се промениха. Вече работим добре заедно и вероятно това няма да е последният ни общ проект. Времето ще покаже.
- Обичате ли да импровизирате?
- Не харесвам много импровизациите. Но понякога се случва, когато нещо се промени и човек трябва да реагира. Лично за мен всяка една импровизация, ако не е естествена, е излишна. Има колеги, които много обичат, но аз не смятам, че е окей.
- Не мислите ли, че всъщност днес хората по-лесно си казват повече неща по или чрез телефона, отколкото очи в очи?
- Най-лесно се говори по телефона, пишейки. И аз усещам понякога, че ми е по-лесно да напиша на някого някакви неща, отколкото да ги кажа. Макар че и до ден днешен хората повтарят: “Това не е за телефон, като се видим, ще ти кажа”. Има някаква подозрителност у мнозина, че ги подслушват. Даже ми дават примери: “Когато затворих, чух и усетих еди-какво си”. Има някакъв такъв фолклор.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха