Фандъкова: Има опасност служебният кабинет да намали средствата за разширение на метрото
Искам да споделя едно свое голямо притеснение относно европейските средства, които София защитава и които позволяват да продължим да променяме града. Обезпокоена съм от изказвания на вицепремиера по управление на европейските средства г-н Атанас Пеканов в последните 2 седмици относно плана за възстановяване и развитие и проектите на София, включени в него. Чувам, че се коментира намаляване на средствата за София в този план. Ще кажа нещо, което казах и на министъра по време на среща с него, че това би било неправилно и несправедливо.
Тези проекти са заложени в предишния вариант на плана и те са предварително съгласувани с Европейската комисия, тоест не може да има притеснение, че ЕК не би се съгласила с тези предложения. Става дума за продължението на метрото към квартал "Левски" и към район "Слатина" - имаме пълна готовност до края на годината да започнем работа по тях и искам гаранции, че средствата, които са предвидени и заложени, няма да бъдат намалени. Нека да припомня, че софиянци са най-големите данъкоплатци както в държавния бюджет, така и спрямо средствата, които България внася в ЕС. Тоест би било безкрайно несправедливо към софиянци да бъдат лишени от изпълнението на тези проекти. Чувам, че трябвало да търсим други възможности. Уверявам служебното правителство, че Столичната община използва всички възможни механизми и инструменти за финансиране на своите проекти, за да може работата за града да продължи. Изпратили сме всички аргументи в подкрепа на проектите и се надявам, че средствата за София няма да бъдат намалени. Това заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова при проверката на реконструкцията на трамвайното трасе на бул. "Цар Борис III".
"В момента правителството работи по промяната на плана. Не мога да кажа какво би било намалението, но се казва, че София вече е по-богат град и средствата трябвало да отиват за останалата част от страната. Но над 40% от брутния вътрешен продукт на България се произвежда в София и би било безкрайно несправедливо точно хората, които най-много внасят да бъдат лишени от възможността за европейски средства. Очакваме час по-скоро планът да бъде внесен в Брюксел, за да може работата по модернизация на градовете да продължи", каза Фандъкова.
Тя коментира и изказването на служебния министър на културата проф. Велислав Минеков, че ремонти на паметници в столицата са извършени некачествено. "Министърът няколко пъти спомена думата "усещане", като творец безспорно той има правото да коментира своите усещания, но като министър би следвало да се основава на документи, които са налични в министерството. Всички тези обекти, за които той говори имат не само разрешение за строеж, но и са съгласувани от Министерство на културата. На всички документи стои печат на министерството. Моля, когато се говори и се коментират проекти на София, да се изнасят факти на база на документи. Иначе остава усещането, че се правят внушения, което не е справедливо", заяви столичният кмет.
До момента дейностите по бул. "Цар Борис III" се изпълняват в график, въпреки затруднения вследствие на дъждовете.
"Извършени са всички демонтажни дейности и строителите имат готовност да започнат монтажа на новия релсов път, но те ще стартират, когато времето позволява. Завършва се локалното южно платно, за да може в неделя да се промени движението и да започне работа по северното платно. Очаквам преди 15 септември локалните платна да бъдат готови, за да може да се облекчи движението на автомобилите и градския транспорт в района", каза Фандъкова.
От неделя започва работа и на участъка по ул. "Алабин" между бул. "Хр. Ботев" и ул. "Лавеле". Там също ще има промяна в организацията на движение на градския транспорт. Този участък трябва също да е готов наесен. Знаете, че докато тече ремонтът има заместваща автобусна линия, тъй като дейностите по целия обект ще продължат и през 2022 г. Ул. "Лавеле" ще остане отворена, за да се ползва като обходен маршрут. По участъка от ул. "Алабин" първо ще се работи по пътните платна, а тротоарите ще останат проходими, за да може да минават пешеходци. Иначе проектът предвижда в целия този участък да има нови пътни платна и тротоари. Заместващият автобус ще минава през Петте кьошета и бул. "Скобелев", а трамваите, които сега се движат по бул. "Хр. Ботев" и минават по ул. "Алабин" - линиите 4, 8 и 10, ще се движат по бул. "М. Луиза", обясни зам.-кметът по обществено строителство инж. Ангел Джоргов.
Продължават реконструкциите на ул. "Н. Коперник" в "Слатина", бул. "Т. Каблешков" в "Триадица" и ул. "Шишман". В началото на юли ще започне и ремонт на бул. "Първа българска армия".
Най-четени
-
Галерия Заплахата "Боянски разлом" - безопасни са сградите до 3 етажа и над 16
Най-застрашени са живеещите в стари кооперации в центъра на София, където са избивани колони, за да се разшири площта на магазините Зачестилите земетресения в София, в цяла България
-
Галерия А трябва ли да знаеш за Белчо и Сивушка?
На млада участничка в “Стани богат” ѝ звучи като да са зайци. В мрежата едни се забавляват, а други отбелязват: На себе си се смеем Отговорът на млада участничка в тв предаването “Стани богат”
-
Галерия Дебют и авиокатастрофа - фаталният рожден ден на Мария Нейкова, която първа изпя "Синева"
Певицата на финалната песен от филма за Гунди скача през 1971 г. от горящата счупена опашка на самолета, в който загива Паша Христова Ванга ѝ казва: Знам те, ти си от джазовите
-
Защитен свидетел насочил германските власти към Ружа в Южна Африка
Задействали се преди 1 г. и 6 месеца след разстрела на издирвания с червена бюлетина Красимир Каменов-Къро Показанията на защитен свидетел изпратили германските власти по следите на Ружа Игнатова в
-
Софийската "Витошка" е 41-ва в световна класация за най-скъпите търговски улици за 2024 г.
Софийският булевард "Витоша" заема 41-во място в глобалната класация на най-скъпите улици за 2024 г. Традиционно всяка година консултантската компания Cushman & Wakefield публикува доклада