Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Майор Валентин Терзиев е спазил всички инструкции, убедени са колегите му. Снимка: България он еър.
Майор Валентин Терзиев е спазил всички инструкции, убедени са колегите му. Снимка: България он еър.

В Граф Игнатиево върви оперативка след оперативка за инцидента, всички са много напрегнати

Много е трудно да се изясни причината за падналия MиГ-29 в Черно море, но на "първо четене" се открояват две хипотези. Едната е загуба на ориентир, а втората - взрив на ракетата под самото крило на самолета.

Това коментираха пред 24plovdiv.bg дългогодишни авиационни специалисти. По думите им болката е много голяма, тъй като пилотът Валентин Терзиев е само на 47 г. Имал е около 800 летателни часа, които се оценяват като много малко за пилот с 25 г. стаж.

"Когато се лети над море, има вероятност авиаторът да загуби пространствен ориентир земя - небе. Гмурка се в морето, смятайки, че издига самолета нагоре. За да преодолее това, пилотът трябва да има много висока подготовка. А през последните години нальотът на нашите летци е малък", коментират специалисти. По думите им повече от 30 г. у нас не се е провеждала сериозна парашутна подготовка над вода. Това водело до неумело използване на катапулта.

Друга евентуална причина за катастрофата е ракетата да се е взривила под самото крило на изтребителя. "Това може да се разбере, само ако намерят части от самолета", смятат дългогодишни асове.

Според тях майор Валентин Терзиев е действал по всички инструкции, тъй като е един от най-опитните в авиобаза Граф Игнатиево. Летял е на МИГ-21 - един от най-трудните за овладяване самолети, а след това е преминал на МиГ-29.

След инцидента оперативките в авиобазата са една след друга, а пилотите са много напрегнати, разказаха оттам.

По думите им майор Терзиев вече е мислел за края на кариерата и е гледал след някоя година да се оттегли. Както писахме, той е семеен, има две деца и живее в Асеновград.

Бивши авиатори припомнят, че преди години, ако падне самолет, правилото е да се махне командирът. В момента начело на авиобаза Граф Игнатиево е бригаден генерал Николай Русев. Според о.з. ген. Димитър Цветков, бивш командир и дългогодишен военен летец, командирите нямат вина и не е редно тя им се приписва.

Според авиатори наличните МиГ-29 са били четири и един от тях падна. С тези машини се дават бойни дежурства.