Авиоспецове за падналия МиГ-29: Загуба на ориентир или взрив на ракетата
В Граф Игнатиево върви оперативка след оперативка за инцидента, всички са много напрегнати
Много е трудно да се изясни причината за падналия MиГ-29 в Черно море, но на "първо четене" се открояват две хипотези. Едната е загуба на ориентир, а втората - взрив на ракетата под самото крило на самолета.
Това коментираха пред 24plovdiv.bg дългогодишни авиационни специалисти. По думите им болката е много голяма, тъй като пилотът Валентин Терзиев е само на 47 г. Имал е около 800 летателни часа, които се оценяват като много малко за пилот с 25 г. стаж.
"Когато се лети над море, има вероятност авиаторът да загуби пространствен ориентир земя - небе. Гмурка се в морето, смятайки, че издига самолета нагоре. За да преодолее това, пилотът трябва да има много висока подготовка. А през последните години нальотът на нашите летци е малък", коментират специалисти. По думите им повече от 30 г. у нас не се е провеждала сериозна парашутна подготовка над вода. Това водело до неумело използване на катапулта.
Друга евентуална причина за катастрофата е ракетата да се е взривила под самото крило на изтребителя. "Това може да се разбере, само ако намерят части от самолета", смятат дългогодишни асове.
Според тях майор Валентин Терзиев е действал по всички инструкции, тъй като е един от най-опитните в авиобаза Граф Игнатиево. Летял е на МИГ-21 - един от най-трудните за овладяване самолети, а след това е преминал на МиГ-29.
След инцидента оперативките в авиобазата са една след друга, а пилотите са много напрегнати, разказаха оттам.
По думите им майор Терзиев вече е мислел за края на кариерата и е гледал след някоя година да се оттегли. Както писахме, той е семеен, има две деца и живее в Асеновград.
Бивши авиатори припомнят, че преди години, ако падне самолет, правилото е да се махне командирът. В момента начело на авиобаза Граф Игнатиево е бригаден генерал Николай Русев. Според о.з. ген. Димитър Цветков, бивш командир и дългогодишен военен летец, командирите нямат вина и не е редно тя им се приписва.
Според авиатори наличните МиГ-29 са били четири и един от тях падна. С тези машини се дават бойни дежурства.
Най-четени
-
Смърт във Венеция
Преди 5 века гондолиерите в града на каналите са били 10 хил. души, днес са 400 Традицията се предава векове наред от баща на син, но сега всеки европейски гражданин може да се пробва срещу курс от
-
Галерия Баварски пророк: Жълт прах, разхвърлян от самолети, ще спре руските танкове
Гадателят Ирлмайер предсказал още смартфоните и климатичните промени Баварският пророк Алоис Ирлмайер (1894-1959) живял през 20-и век, но се твърди, че много от неговите пророчества се отнасят за
-
Как Георги Илиев погреба Фатик до баща му в бял ковчег
Шефът на "ВАИ холдинг" Георги Илиев, борците Боян Радев и Димитър Джамов и още около 150 близки, приятели и бизнеспартньори погребаха убития Филип Найденов– Фатик на 21 август 2003 г
-
Ти си момчето на мама
ТИ СИ МОМЧЕТО НА МАМА 1. Живееш с ваште (Ми само на 43 години си, кво. На тая възраст организмът още не е укрепнал за самостоятелен живот). 2. Търсиш себе си (Все още не си сигурен какъв искаш да
-
Галерия Кой стои зад старостилната църква? (инфографика)
Милиони са били нужни за построяването на храмовете им. Даренията влизали по сметка на един от свещениците им Проф. Иван Желев: Гръцките такива обичат да имат свои проксита. Доц