Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Една от бъдещите метростанции ще е срещу "Декатлон"
Една от бъдещите метростанции ще е срещу "Декатлон"

На последната станция ще се изгради интермодален хъб с метро, автогара, паркинг и лифт, припомни главният архитект Здравко Здравков

Възможност в бъдеще първата метролиния да продължи до “Горубляне” ще бъде предвидена при строителството на разширението от Бизнес парка до бул. “Кл. Охридски”, където то ще се свърже със Симеоновския лифт.

Това съобщи шефът на “Метрополитен” ЕАД проф. Стоян Братоев на финалното онлайн обществено обсъждане на проекта за промяна на общия устройствен план на София за разширението.

Целта на промяната е да се резервира трасе за бъдещо разширение на метрото с 2 станции, което ще се реализира най-рано след 5 г.

98 становища

от граждани

са постъпили по проекта, 89 са положителни и подкрепят възможността софиянци да стигнат до Витоша с метро. В отрицателните становища се искат анализи за натовареността на линиите на градския транспорт и проучване на възможност територията да се обслужва от трамвай и др.

Защо няма произнасяне за влиянияето на проекта върху защитена зона “Витоша”, попита общинският съветник Тома Белев от “Демократична България”.

Искате да правите метро във вилна зона, а последната станция влиза в един от зелените клинове. Освен това уличната регулация на контактната зона на бъдещите станции не е адаптирана, за да може хората да стигнат до метрото. Къде е анализът колко ще струва тази адаптация?”, попита Гергин Борисов от “Спаси София”.

20 500 души е прогнозното натоварване с пътници в посока, отговори му проф. Братоев.

Проектът е полезен не само за район “Витоша”, но и за цяла София, категоричен бе кметът на Теодор Петков.

“Работя в района. Не съм особен фен на общината, но това е един от малкото смислени проекти. Твърдението, че то се прави, за да си носим новите дивани с него, е поредното популистко мохабетче на “Спаси София”. Проектът

ще осигури

по-голям достъп

до планината

и ще намали трафика по Южната дъга. Лифтът е частен, но никой не може да си го вземе и да го бодне в друга планина, и е хубаво софиянци да могат да се качат на метрото и да стигнат до Витоша, без да ползват колите си”, каза Христо Панджаров.

“Това не е вилна зона. В нея се развиват мегапроекти, инвестират се стотици милиони евро и тук живеят и работят хиляди хора”, подчерта Михаил Панайотов.

Главният архитект на София Здравко Здравков повтори, че на последната станция ще се изгради интермодален хъб с метро, автогара, паркинг и лифт.

Подкрепа за проекта изрази и кметът на “Панчарево” Николай Гюров, който се надява

метрото

да стигне до

“Църна маца”

Според шефа на групата на БСП в СОС Калоян Паргов “сега е моментът да се работи за развитието на метрото за 30-40 г.”

“За” разширението на първата линия се изказа и представител на “Декатлон”.

“Не са много европейските столици, в които има директна връзка с планината. Това трябва да се използва”, смята шефът на Камарата на архитектите в София арх. Васил Василев.

Всички становища ще бъдат разгледани от експертен съвет, след това промяната ще бъде внесена в СОС, а процедурата завършва с одобрение от Министерския съвет, напомни арх. Здравков.