Метрото до лифта може после да завие към “Горубляне”
На последната станция ще се изгради интермодален хъб с метро, автогара, паркинг и лифт, припомни главният архитект Здравко Здравков
Възможност в бъдеще първата метролиния да продължи до “Горубляне” ще бъде предвидена при строителството на разширението от Бизнес парка до бул. “Кл. Охридски”, където то ще се свърже със Симеоновския лифт.
Това съобщи шефът на “Метрополитен” ЕАД проф. Стоян Братоев на финалното онлайн обществено обсъждане на проекта за промяна на общия устройствен план на София за разширението.
Целта на промяната е да се резервира трасе за бъдещо разширение на метрото с 2 станции, което ще се реализира най-рано след 5 г.
98 становища
от граждани
са постъпили по проекта, 89 са положителни и подкрепят възможността софиянци да стигнат до Витоша с метро. В отрицателните становища се искат анализи за натовареността на линиите на градския транспорт и проучване на възможност територията да се обслужва от трамвай и др.
Защо няма произнасяне за влиянияето на проекта върху защитена зона “Витоша”, попита общинският съветник Тома Белев от “Демократична България”.
Искате да правите метро във вилна зона, а последната станция влиза в един от зелените клинове. Освен това уличната регулация на контактната зона на бъдещите станции не е адаптирана, за да може хората да стигнат до метрото. Къде е анализът колко ще струва тази адаптация?”, попита Гергин Борисов от “Спаси София”.
20 500 души е прогнозното натоварване с пътници в посока, отговори му проф. Братоев.
Проектът е полезен не само за район “Витоша”, но и за цяла София, категоричен бе кметът на Теодор Петков.
“Работя в района. Не съм особен фен на общината, но това е един от малкото смислени проекти. Твърдението, че то се прави, за да си носим новите дивани с него, е поредното популистко мохабетче на “Спаси София”. Проектът
ще осигури
по-голям достъп
до планината
и ще намали трафика по Южната дъга. Лифтът е частен, но никой не може да си го вземе и да го бодне в друга планина, и е хубаво софиянци да могат да се качат на метрото и да стигнат до Витоша, без да ползват колите си”, каза Христо Панджаров.
“Това не е вилна зона. В нея се развиват мегапроекти, инвестират се стотици милиони евро и тук живеят и работят хиляди хора”, подчерта Михаил Панайотов.
Главният архитект на София Здравко Здравков повтори, че на последната станция ще се изгради интермодален хъб с метро, автогара, паркинг и лифт.
Подкрепа за проекта изрази и кметът на “Панчарево” Николай Гюров, който се надява
метрото
да стигне до
“Църна маца”
Според шефа на групата на БСП в СОС Калоян Паргов “сега е моментът да се работи за развитието на метрото за 30-40 г.”
“За” разширението на първата линия се изказа и представител на “Декатлон”.
“Не са много европейските столици, в които има директна връзка с планината. Това трябва да се използва”, смята шефът на Камарата на архитектите в София арх. Васил Василев.
Всички становища ще бъдат разгледани от експертен съвет, след това промяната ще бъде внесена в СОС, а процедурата завършва с одобрение от Министерския съвет, напомни арх. Здравков.
Най-четени
-
Галерия Заплахата "Боянски разлом" - безопасни са сградите до 3 етажа и над 16
Най-застрашени са живеещите в стари кооперации в центъра на София, където са избивани колони, за да се разшири площта на магазините Зачестилите земетресения в София, в цяла България
-
Галерия А трябва ли да знаеш за Белчо и Сивушка?
На млада участничка в “Стани богат” ѝ звучи като да са зайци. В мрежата едни се забавляват, а други отбелязват: На себе си се смеем Отговорът на млада участничка в тв предаването “Стани богат”
-
Галерия Дебют и авиокатастрофа - фаталният рожден ден на Мария Нейкова, която първа изпя "Синева"
Певицата на финалната песен от филма за Гунди скача през 1971 г. от горящата счупена опашка на самолета, в който загива Паша Христова Ванга ѝ казва: Знам те, ти си от джазовите
-
Защитен свидетел насочил германските власти към Ружа в Южна Африка
Задействали се преди 1 г. и 6 месеца след разстрела на издирвания с червена бюлетина Красимир Каменов-Къро Показанията на защитен свидетел изпратили германските власти по следите на Ружа Игнатова в
-
Софийската "Витошка" е 41-ва в световна класация за най-скъпите търговски улици за 2024 г.
Софийският булевард "Витоша" заема 41-во място в глобалната класация на най-скъпите улици за 2024 г. Традиционно всяка година консултантската компания Cushman & Wakefield публикува доклада