България е страната с най-голяма нужда да се закачи на този "влак"
Без значение дали ни харесва или не, през последните 5-10 години развитият свят върви към ВЕИ, електромобилност и справяне с въглеродните емисии.
Това означава, че най-големите промени и съответно най-големите възможности пред индустрията са в производството на ВЕИ, производството на батерии за електромобилност, рудодобивът на нужните редки ( и недотам редки ) елементи за батериите и усъвършенстване на технологиите за складиране и използване на въглеродния двуокис. Това е карта на разпределението на заводите за батерии към началото на 2021 - както го наричам последните месеци, "голямото раздаване".
През последните 3 месеца проекти за производство на батерии бяха обявени в Испания и Румъния (Rombat, собственост на стар публичен ЮАР-ски холдинг). Тоест, европейските държави без такива производства остават Ирландия и Австрия (де факто офшорни зони за корпоративни централи), Бенелюкс (финансови центрове), Финландия (търсят инвеститор, засега неуспешно), Гърция (Sunlight търси финансиране за производство на литиеви батерии) и България.
България е страната с най-голяма нужда да се закачи на този "влак", трансферирайки към себе си както капитали, така и ноу-хау, но очевидно е и държавата с най-малък политически интерес да го направи - не членуваме в европейския алианс на производителите на батерии, замразили сме всякакви проучвания за важни земни елементи, правим протоколни преговори с чуждестранните инвеститори (понякога дори комични като обявлението, че Хюндай прави завод за $1.5 млрд у нас без те да знаят), в Плана ни за възстановяване са предимно щуротии, а правителството в оставка даже отсвири Аутомотив и IT клъстърите да участват в Съвета за тристранно сътрудничество (само да им се мотат някакви програмисти в краката на чиновниците!). Това са фактите, всеки сам да си прави интерпретациите.
*От фейсбук
Най-четени
-
Въпреки старанието ми...
Въпреки старанието ми все още има и някакви хора, които ме харесват. От
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия След две епохални постижения в Космоса България се връща в играта
Людмила Филипова и Нели Симеонова с времеви мост възобновиха производството на космически храни, за да възстановят славата ни на трета страна в света През 2024 г