3 въпроса след самолетната катастрофа убила петимата от "Палмас"
Лошо време отне живота и на 31-те от “Великия Торино”
Януари е сред най-смъртоносните месеци за спорта
Вторият опит за излитане на самолета с четирима футболисти и президента на четвъртодивизионния бразилски футболен клуб “Палмас” е фатален.
Петимата и пилотът загиват минути след като машината напуска летището в град Порто Насионал.
Всички те са пътували за град Гояния, отстоящ на 800 км. Там отборът на “Палмас” е щял да има мач срещу “Вила Нова”.
Президентът на клуба Лукас Мейра е първият, който бе идентифициран. Бизнесменът е роден в Гвиана преди 32 години, но избира да живее в Палмас през 2007 г., когато поема и управлението на футболния клуб. През миналата година той дори беше кандидат за заместник-кмет на столицата на щата Токантинс, но е отстранен заради съдебни дела в родината си.
Все още няма информация
кога ще бъдат погребани телата
на футболистите и загиналия пилот. От Правния медицински институт съобщиха, че телата са неразпознаваеми и са изискали от семействата ДНК и данни от зъболекарите на жертвите.
Това са вратарят Рануле, левият бек Лукас Пракседес, защитникът Гилерме Ное и нападателят Маркус Молинари. Четиримата са принудени да пътуват с този малък самолет отделно от останалите, тъй като
дали положителни проби за COVID-19
Периодът на изолация приключвал тази неделя и четиримата щели да бъдат готови за сблъсъка с “Вила Нова” за “Зелената купа” в понеделник.
Разбира се, Бразилската футболна федерация отложи срещата, но останаха неудобните въпроси, а те са много.
В уебсайта на производителя на самолети “Beechcraft” е посочено, че този тип машини са за максимум шест души. Според Бразилския авиационен регистър той е собственост на строителна компания със седалище в Пара, която няма правомощия да предоставя въздушни таксиметрови услуги. Представители на футболния отбор “Палмас” заявиха, че летателното средство е
закупено скоро от президента
Мейра и е било във фаза на трансфер. Екипът заяви, че самолетът не е извършвал други въздушни таксиметрови услуги досега.
Към всичко това има и много въпроси около техническото състояние на машината. На летището тя прави опит да излети, който се оказва неуспешен. Защо не е извършен технически преглед, някой изобщо дали го е предложил? Защо пилотът е поел този риск? Дали в периода на трансфер състоянието на самолета е било следено от специалисти, за да се вземат адекватни мерки?
За съжаление този случай съвсем не е единственият. Преди дни се навърши една година след подобен злополучен инцидент с частен хеликоптер. Тогава освен баскетболната суперзвезда Коби Брайънт живота си загубиха 13-годишната му дъщеря Джиана и още седем души. Трагичния инцидент стана над Калабасас, където машината се запали и разби в земята. Ужасната катастрофа се случи часове след като 41-годишният Коби бе изместен от Леброн Джеймс от третото място в списъка на най-резултатните играчи на НБА за всички времена. Брайънт завинаги ще остане като едно от най-големите имена в световния баскетбол. С тима на “Лос Анджелис Лейкърс”, където прекара цялата си 20-годишна кариера,
той спечели 5 титли
и участва в 18 мача на звездите.
По-предишният януари също бе черен за спорта. Тогава той се оказа фатален за друг известен спортист - футболиста Емилиано Сала. Тогава състезателят и пилотът на частния самолет Дейвид Иботсън загиват, след като летят от Нант за Кардиф, където Сала ток-що бе подписал трансфера си в местния клуб. Самолетът обаче изчезва от радарите над Ламанша и след няколко дни е открит с безжизнените тела на пасажерите. По-късно се появиха твърдения, че аржентинският футболист и пилотът може да са погълнали вълероден окис преди летателното средство да се разбие. Според тази версия двамата са зашеметени от смъртоносния газ и това предизвиква катастрофата. Тогава имаше допускания, че с тези наранявания те са могли да оцелеят, но за съжаление съдбата им е отредила друго.
Преди малко повече от четири години, на 28 ноември 2016 г. се разби самолетът на бразилския футболен клуб “Чапекоензе” в планината Серо Гордо, близо до град Ла Унион, на 18 километра от летището на Меделин.
При сблъсъка машината не избухва в пламъци,
тъй като е изчерпала горивото си преди това, заради което се стига и до инцидента. На борда са 68 пътници, от които първоначално оцеляват едва седем, преди вратарят Данило да загине от раните си на следващия ден. Сред починалите футболисти на “Чапекоензе” бе и бившият играч на българския “ЦСКА” Фелипе Машадо.
Бразилецът стана шампион с “армейците” през 2008 г. и се бе разписал за победното 1:0 в дербито с “Левски”. Машадо и загиналите му съотборници летели, за да се изправят във финала на “Копа Судамерикана” срещу “Атлетико” (Насионал).
Тези трагедии, разстърсили футболния свят, напомнят и за
жестоката самолетна катастрофа,
отнела живота на 31 души през 1949 г. Тогава всички жертви са от отбора на “Торино”. Летателното средство излита от Лисабон и каца в Барселона в 13,00 часа. Докато зареждат самолета с гориво, футболистите на “Торо” се срещат с тима на “Милан”, които пък са на път за Мадрид. Когато потеглят обратно към Торино, там се оказва, че времето е лошо. В 16,55 часа летището на Aeritalia съобщава на пилота за метеорологичната ситуация – облаци, дъжд, силни югозападни пориви на вятъра и хоризонтална видимост в рамките на 40 м. При приближаването самолетът е на около 14 - 15 км от пистата, на 305 метра над морското равнище. На север от Пино Торинезе се намира Базиликата на Суперга, разположена на хълм, висок около 669 метра. Една от теориите за отклонението е, че поради силните леви странични ветрове самолетът се е наклонил надясно, към хълма на Суперга. В 17,03 часа самолетът завива наляво и се подготвя за кацане, когато пада в задната част на насипа на Базиликата на Суперга. Пилотът, който вероятно е вярвал, че хълмът на Суперга е отдясно, вижда, че внезапно излиза непосредствено пред него. В 17,05 часа Aeritalia Torre търси самолета, но не получава отговор. От 31-те на борда никой не оцелява.
По онова време
“биковете” са абсолютен хегемон
в италианския футбол, а този състав, който намира кончината си, до ден днешен е известен като “Гранде Торино”. Причината е, че през 40-те в период от шест години “червените” печелят пет титли в Серия А, както и купата на страната, а футболистите са “гръбнакът” на националния отбор на Италия. Някои от най-известните имена сред загиналите са голмайсторът Гулиелмо Габето, полузащитникът Джузепе Грезар, на който е кръстен стадионът в Триест, и магическият халф Ецио Лоик.
Най-четени
-
Въпреки старанието ми...
Въпреки старанието ми все още има и някакви хора, които ме харесват. От
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия След две епохални постижения в Космоса България се връща в играта
Людмила Филипова и Нели Симеонова с времеви мост възобновиха производството на космически храни, за да възстановят славата ни на трета страна в света През 2024 г