Нено Димов два пъти отказал разкриване на банкова тайна
l Бившият министър на околната среда е
на свобода срещу подписка от 9 септември
l Той трябвало да спре подаването на вода
за промишлени нужди още преди
януари 2018 г.
l 45 дни експерти оглеждали язовир
“Студена” дори и с дронове, написали
600 страници заключение за водната криза
Бившият министър на околната среда Нено Димов, който е обвинен за водната криза в Перник, два пъти отказал разкриване на банкова тайна, съобщиха близки до разследването. Затова сега ще се наложи те да поискат разрешение от съда за отваряне на банковите му сметки. Той отказвал да дава и обяснение.
Димов, който бе задържан на 9 януари т.г., а от 23 април е под домашен арест, вече е на свобода срещу “подписка”. Мярката му за неотклонение е била променена от прокуратурата на 9 септември. Причината - изтичане на осемте месеца, през които може да бъде задържан. Според закона домашният арест също се включва в този период.
До момента по делото
били разпитани
над 100
свидетели
45 дни продължил огледът на язовир “Студена”. В него участвали хидроинженери, преподаватели от университета по архитектура и строителство, следователи. Включени били и дронове. 9 експерти работили по експертизата, която трябва да каже какво е предизвикало водната криза в Перник и дали Нено Димов е можел да я предотврати.
Специалистите написали 600 страници заключение. То е внесено в следствието в началото на тази седмица. Тепърва следователите ще се запознават с него и ще решат дали да зададат и допълнителни въпроси на експертите.
Оказало се, че бившият министър е трябвало да спре подаването на вода за промишлени нужди преди януари 2018 г., твърдят разследващи. Дали това е така, трябва да се доказва в съда.
“Близо 22 месеца
не правил нищо,
въпреки че управителят на ВиК системно го е уведомявал, че притокът в явозира намалява”, каза през януари наблюдаващият прокурор Ангел Кънев.
Делото за водната криза беше образувано през декември м. г. Малко преди това около 97 хил. жители на Перник минаха на воден режим. Обвиняеми освен бившия министър са бившият шеф на ВиК - Перник, Иван Витанов и бившата зам.-кметица Севдалина Ковачева. Прокуратурата твърди, че от началото на 2018 г. Нено Димов получавал информация за водните обеми в язовира. Така в продължение на 2 години бил предупреждаван за проблема. Според обвинението той не предприел никакви мерки, а в отделни случаи
дори отпускал
повече вода за
промишлени
нужди,
отколкото фирмите искали. По време на делата за определяне на мярката за неотклонение на Нено Димов стана ясно, че “Стомана индъстри” и “Топлофикация - Перник” плащали 13 ст. за кубик, за разлика от гражданите, за които цената била близо 2 лв. за кубик.
Приблизителната щета е оценена на около 11 млн. лева. Според прокуратурата, ако министърът бил изпълнил задълженията си, язовир “Студена” щял да има над 7 млн. литра вода - достатъчни, за да няма бедствено положение.
Най-четени
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Класически случай на некомпетентност, малоумен въпрос и неверен отговор...
Класически случай на некомпетентност, малоумен въпрос и неверен отговор... Ако приемем, че въпросът следва своята си логика, тогава верният отговор не е "си"
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха
-
Галерия 35 г. живеем с петолъчки. Следите от соца са навсякъде около нас
Петолъчки "изпращат" пътниците на Терминал 1, панелките са като старо шарено индианско одеяло от парчета. Народът пак вари ракия и лютеница Голяма част от жп вагоните и инфраструктурата са от онова