Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Голямата ти дъщеря току-що е отпразнувала 65-ия си рожден ден, а само след няколко седмици се очаква раждането на четвъртото ти дете. Такава развръзка не можете да срещнете и в най-добрия турски, индийски или латиноамерикански сериал. На сценаристите не им стига акъл да го измислят.

Бърни Екълстоун обаче доказа, че животът винаги е бил по-атрактивен от случващото се в сълзливите сапунки. Бившият бос на Формула 1 очаква четвъртото си дете малко преди

да посрещне 90-ия си рожден ден

от на 28 октомври. Само да е жив и здрав, разбира се. Представете си, че един от най-богатите мъже в световния спорт е роден през 1930 г. Той помни избухването и края на Втората световна война, расте в разгара на Студената война и трупа милиарди, когато светът се опитва да живее в мир и просперитет. Ето че сега Бърни се срещна и с новата глобална криза, предизвикана от коронавируса.

Популярният бохем не се плаши от болестта и въобще няма намерение да се предава. Със съпругата си Фабиана Флоси са се скрили в имението им в Бразилия, където отглеждат много ароматен и ужасно скъп сорт кафе. Там е луксозно и достатъчно просторно, така че атрактивното семейство по никакъв начин да не бъде засегнато от неприятните последствия, които носи след себе си социалната изолация.

"Готови сме да издържим и на по-дълга изолация, ако не свалят карантината. Работата във фермата никога не свършва, а Фабиана е затрупана с грижи по кафеената ни плантация. Важното е всичко да е наред с детето. Искам по-бързо да порасне и

да го науча как

се играе табла",

демонстрира неподправения си оптимизъм човекът, който 40 години колеше и бесеше в света на бързите скорости и натрупа огромно богатство покрай силните емоции и големите нещастия, които го преследваха на пистата.

Дори и най-големите му врагове не се съмняват, че Бърни искрено вярва в светлото бъдеще, когато ще седне на масата срещу четвъртото си дете, за да играе табла. Каквото е поискал, го е направил. И нито една от многобройните трудности в живота не успя да сломи нестихващата жажда за добър живот и всякакъв вид приключения. Много други на неговото място щяха да се откажат още в началото, когато за първи път се запознава със смъртта, макар че онази с косата само го погалва и отминава.

Екълстоун е роден в малко селце в Източна Англия и още на 16-годишна възраст напуска училище, за да се отдаде на тийнейджърската си страст - моторите. Малко по-късно започва работа в бензиностанция и явно още там

се надишва до насита с бензиновите изпарения,

с което предопределя бъдещето си.

На 21 години за първи път се качва на състезателен болид, за да се пробва във Формула 3, но претърпява тежък инцидент и решава, че ще си търси щастието на друго място. Но както казахме вече, бензинът е в кръвта му и той се завръща на пистата през 1957 г., като този път влиза в ролята на мениджър на пилота от Формула 1 Cтюърт Луиc-Eвaнc и нa тимa "Кoнaут". Скучната административна работа го подтиква да се качи отново в болида, но страхът от онзи инцидент явно не си е отишъл и не натиска газта до дупка. Така и не успява да достигне време, с което да се нареди в стартовата решетка и е принуден да преглътне разочарованието, че никога няма да стане известен пилот. А малко по-късно идва втората му среща със смъртта.

Неговият клиент Луис-Еванс катастрофира по време на състезанието за Голямата награда на Мароко и получава тежки изгаряния, след като двигателят му избухва. Лекарите правят всичко по силите си, но пилотът умира от раните си в болницата. Бърни Екълстоун е потресен от случилото се и напуска Ф1 с обещанието, че повече никога няма да се върне. Но бензиновите изпарения все така владеят мислите и емоциите му, така че младият мечтател нарушава клетвата си

и се връща на нагорещения асфалт

Екълстоун отново решава да е мениджър на обещаващ състезател и този път се спира на Йохен Ринт. Австриецът е талантлив и безразсъден до лудост. През 1970 г. 28-годишният пилот проявява чудеса от храброст и води убедително в класирането. Тогава идва състезанието на пистата Монца, където Ринт загива в адска катастрофа. В оставащите кръгове никой не успява да го мине по точки и той посмъртно е обявен за шампион. Дали в онзи миг Екълстоун не се самообвинява, че носи някакво проклятие на пилотите, с които решава да работи.

Каквито и мисли да минават през главата му, натрупалият опит ентусиаст купува отбора на "Брабам" за 100 хил. паунда. Първият му голям скок към света на богатите идва с учредяването на Асоциацията на конструкторите от Формула 1. Бърни и още няколко умни глави се усещат, че в този спорт могат да бъдат привлечени инвестиции за милиарди и някой трябва да се заеме с управлението на нестихващия паричен поток.

Екълстоун вече е възпитал у себе си не само администраторски, но и лидерски качества и никой не се учудва, когато заема поста на изпълнителен директор и генерален промоутър на Формула 1. Вече е свикнал и с дебнещата наоколо смърт, така че, вместо да се плаши, решава да я превърне в свой бизнеспартньор. Та нали гибелта на двамата му клиенти го е научила как да преодолява отчаянието и да продължава нагоре към върха. И очевидно го е направила ужасно циничен. Целият свят е възмутен, когато през 2009 г. Бърни се изцепва, че трагичният край на Айртон Сена е бил добър за бизнеса.

"Случилото се беше нещастие, но популярността, която предизвика неговата смърт, беше толкова голяма. Това беше добре за Формула 1", отсича Екълстоун, разгневявайки спортната общественост. Хората явно не осъзнават, че

големият шеф

е спрял да се впечатлява от нещастията

около себе си и по-скоро се е научил да търси изгодата от тях. И все пак толкова брутална откровеност не може да бъде простена.

Но дали въобще му пука на виновника? Едва ли. По това време той вече е достатъчно богат, че да говори каквото си поиска. Босът на Ф1 вече е натрупал първите си два милиарда и уверено върви към третия. През годините често попада в класациите на най-богатите хора, които се занимават със спорт. Както си е обещал още на младини, Бърни харчи основната част от спестяванията си за личния си кеф. През леглото му минават десетки, да не кажем стотици красавици, а три от тях сключват брак с богаташа.

Всъщност първата му съпруга Иви Бамфорд не успява да се възползва от богатството на мъжа си, тъй като двамата се венчават през далечната 1952 г. Много по-сгоден се оказва бракът за втората му жена Славица, с която се вземат през 1985 г.

Следват 25 години бурен брачен живот

и шумен развод, който обогатява бившата г-жа Екълстоун с 670 млн. евро. Пито-платено и милиардерът продължава напред в превземането на невинни и не чак толкова женски сърца.

През 2012 г. неуморният сладострастник слага брачната халка за трети път. Късметът този път спохожда с 47 години по-младата Фабиана Флоси. Двамата се ожениха в луксозен швейцарски курорт и ето че преди дни щастливото семейство обяви, че очаква дете. Бъдещият татко има три дъщери - Дебора (65 г.), Тамара (35) и Петра (31). Освен това щастливият богаташ се радва на 5-ма внуци и едно правнуче.

Явно залисан по управлението на личния си живот, Бърни по едно време изгуби ентусиазъм да управлява толкова голяма империя, каквато е Формула 1. През 2017 г. той си събра личните вещи в кашон и напусна директорския кабинет след 40 години управление. Предложиха му да остане почетен президент, което беше най-малкото признание за човека, превърнал автомобилния спорт в една от най-печелившите индустрии в света.