ФAЦ: "Фoлкcвaгeн" мoжe дa пoдпишe c Typция oщe cлeдвaщaтa ceдмицa
Решението за изграждането на нов завод на Фолксваген в Турция вече е взето, съобщава агенция „Ройтерс", позовавайки се на германския вестник „Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (ФАЦ). Според тази новина, Надзорният съвет на концерна вече е одобрил инвестицията, като решението може да влезе в сила всеки момент, а договорите могат да бъдат подписани още идната седмица.
ФАЦ се позовава на вътрешни източници в концерна и пише, че остава да се уточнят някои последни подробности от договора, включително някои данъчни въпроси. За тези подробности наскоро разговаряха шефът на концерна Херберт Дийс и турският президент Реджеп Тайип Ердоган. Източникът на вестника казал дословно: „Намираме се на последната права, сега само остава да доизгладим договора."
Очаква се Надзорният съвет на Фолксваген да обсъди темата и на заседанието си в петък (27 септември), но след като контрольорите на концерна вече са потвърдили решението, идната седмица вероятно ще бъдат изпълнени последните необходими условия и договорът ще бъде сключен, пише ФАЦ, цитиран от "Дойче веле".
"Инвестицията е 100% сигурна"
Според вестника, и турската страна е сигурна, че договорът ще бъде подписан съвсем скоро. „От икономическа гледна точка тази инвестиция е 100% сигурна", казва Алпер Канджа, шеф на турската Асоциация на автодоставчиците „Тайсад". Той уточнява, че от другите кандидати за инвестицията накрая е останала само България, но в крайна сметка Турция е успяла. Канджа очаква инвестиция от порядъка на 1,2 до 1,5 милиарда евро.
Строителната площадка край Маниса, на 40 километра от Измир, ще бъде разположена на площ от два квадратни километра. Според Канджа, сега се решавал последният открит въпрос: изкупуването на парцелите от техните собственици, включително няколко общини и един индустриален парк. Лобистът признава, че можело да се наложат и принудителни отнемания на парцели.
През 2018 година Фолксваген беше най-продаваният автомобил в Турция, където бяха закупени 67 000 фолксвагена и 21 000 шкоди. Досега Турция внасяше тези автомобили. Алпер Канджа твърди, че когато „Фолксваген" започне да произвежда в самата Турция, това ще бъде и ясен политически сигнал: „Това решение ще нормализира икономическите отношения между двете страни и ще им донесе двустранни изгоди."
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха