Инженер отказал да поправи самолета, с който загина Сала: Не беше годен за полет
Самолетът, с който загинаха футболистът Емилиано Сала и пилотът, давал толкова грешки, че инженер отказал да го поправи. "Не беше годен за полет", коментира той.
Собственикът на летище, където е бил "Пайпър ПА-46 Малибу", Хъмфри Пенни разкрива, че машината е имала "редица проблеми". Задържаният за непредумишлено убийство Дейвид Хендерсън, за който първоначално се смяташе, че е загиналият пилот, пък не бил доволен от поддръжката, пише "Дейли мейл". Първоначално той е трябвало да изпълни полета, но се отказва и 11 часа преди излитането прехвърля ангажимента си на Дейвид Ибстън.
Пенни, който също е лицензиран инженер, е бил потърсен за второ мнение за инцидента с "Пайпър ПА-46 Малибу" още през лятото. Той коментира случая едва вчера, след като разследващите публикуваха доклад, който разкрива, че аржентинският нападател и пилотът са били отровени от високи нива въглероден оксид, още преди да катастрофират.
"Случилото се е толкова тъжно и трагично. Имахме сериозни опасения относно състоянието на самолета, когато го гледахме преди година. Имаше толкова проблеми по него", заявява Хъмфри Пенни.
Припомняйки си проверката на самолета, Пенни казва: "Боже, това е ужасно. Има много за правене". "Хидравличният мотор беше под всякаква критика. Капаците, системата за самоуправление и тази против замръзване не работеха, а имаше и куп други проблеми", спомня си той.
"Списъкът с нещата, които трябваше да се направят по самолета, беше много дълъг и трябваше да се даде огромна сума пари за това - между 14 000 и 20 000 паунда", добавя Пенни.
"Не беше годен за полет и то с пътник. Най-много на кратка дистанция, за да бъде закаран на поправка", каза още той. "Самолетът беше тук за сравнително кратък период и след това бе пратен до друга организация за препоръки за работата по него. Не мога да коментирам какво е свършено оттам нататък".
Летателната машина след това е преместена в авиобаза в Гейнсбъро, Линкълншир, Великобритания.
"Не мога да коментирам дали поддръжката е направена правилно и дали всичко е поправено, но самолетът трябваше да мине годишен технически преглед края на годината", каза още Пенни.
За новите данни за отравянето на Емилиано Сала и пилота Дейвид Ибстън инженерът коментира, че е изненадан и че дори миниатюрна дупчица в ауспуха на самолета може да причини изтичане на въглероден оксид и навлизането му в кабината.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха