Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Самолетът, с който загинаха футболистът Емилиано Сала и пилотът, давал толкова грешки, че инженер отказал да го поправи. "Не беше годен за полет", коментира той.

Собственикът на летище, където е бил "Пайпър ПА-46 Малибу", Хъмфри Пенни разкрива, че машината е имала "редица проблеми". Задържаният за непредумишлено убийство Дейвид Хендерсън, за който първоначално се смяташе, че е загиналият пилот, пък не бил доволен от поддръжката, пише "Дейли мейл". Първоначално той е трябвало да изпълни полета, но се отказва и 11 часа преди излитането прехвърля ангажимента си на Дейвид Ибстън.

Пенни, който също е лицензиран инженер, е бил потърсен за второ мнение за инцидента с "Пайпър ПА-46 Малибу" още през лятото. Той коментира случая едва вчера, след като разследващите публикуваха доклад, който разкрива, че аржентинският нападател и пилотът са били отровени от високи нива въглероден оксид, още преди да катастрофират.

"Случилото се е толкова тъжно и трагично. Имахме сериозни опасения относно състоянието на самолета, когато го гледахме преди година. Имаше толкова проблеми по него", заявява Хъмфри Пенни.

Припомняйки си проверката на самолета, Пенни казва: "Боже, това е ужасно. Има много за правене". "Хидравличният мотор беше под всякаква критика. Капаците, системата за самоуправление и тази против замръзване не работеха, а имаше и куп други проблеми", спомня си той.

"Списъкът с нещата, които трябваше да се направят по самолета, беше много дълъг и трябваше да се даде огромна сума пари за това - между 14 000 и 20 000 паунда", добавя Пенни.

"Не беше годен за полет и то с пътник. Най-много на кратка дистанция, за да бъде закаран на поправка", каза още той. "Самолетът беше тук за сравнително кратък период и след това бе пратен до друга организация за препоръки за работата по него. Не мога да коментирам какво е свършено оттам нататък".

Летателната машина след това е преместена в авиобаза в Гейнсбъро, Линкълншир, Великобритания.

"Не мога да коментирам дали поддръжката е направена правилно и дали всичко е поправено, но самолетът трябваше да мине годишен технически преглед края на годината", каза още Пенни.

За новите данни за отравянето на Емилиано Сала и пилота Дейвид Ибстън инженерът коментира, че е изненадан и че дори миниатюрна дупчица в ауспуха на самолета може да причини изтичане на въглероден оксид и навлизането му в кабината.

Емилиано Сала СНИМКИ: Ройтерс
Емилиано Сала СНИМКИ: Ройтерс