Сами ще учим пилоти за F-16, САЩ поемат 60 млн. лв. от цената
Продължава разправията за ремонта на Су-25 между военните и министерството на икономиката
Във военновъздушното училище в Долна Митрополия ще бъде изграден център с тренажор за обучение на пилоти за изтребителите F-16.
Това е предвидено в подобрена оферта на САЩ за продажбата на 8 изтребителя на България. Поправките в първоначалното предложение са получени от правителството в края на миналата седмица, а днес кабинетът трябва да одобри сделката.
Тренажорът във военновъздушното училище ще е проектът по индустриално сътрудничество, който получава България заради покупката на американските изтребители. Там ще могат да се обучават както български летци, така и чужди, като цената на бревета ще е 30 хил. евро.
До 2,1 млрд. лв. с ДДС е намалена финално цената на сделката, научи “24 часа”. Това е станало възможно, след като САЩ са решили да поемат 60 млн. лв. от стойността на приспособяването на авиобазата “Граф Игнатиево” за дом на осемте F-16, които България ще закупи. Общата стойност на ремонта на базата, в която в момента са базирани изтребителите МиГ-29, ще е около 100 млн. лв. Освен хангари за новите изтребители в нея ще бъдат направени закрити стоянки за техническо обслужване на F-16, както и чисто нова противопожарна система на цялата авиобаза. Заради тази система пък трябва да бъде направен и нов водопровод на “Граф Игнатиево”, защото сегашният не можел да я обслужва.
Цената е намалена и първоначално България няма да закупи пълния боекомплект за новите изтребители, а само част от него. В следващите години обаче при нужда можело да поръчаме допълнително ракети и боеприпаси в рамките на 800 млн. лв. Толкова остава между 2,1 млрд. лв., които ще се платят сега за осемте нови самолета, и одобрената от Конгреса на САЩ максимална цена на сделката от 2,9 млрд. лв. (1,6 млрд. долара).
Министерството на отбраната вече е платило 82 млн. лв. на Беларус за ремонта на изтребителите Су-25. Така България няма да плаща неустойки за забавянето на договора. Въпреки това все още за беларуския авиационен завод не е заминал нито един от двигателите на щурмовите самолети, които трябва да бъдат ремонтирани. Причината е, че от министерството на икономиката вече близо месец бавят подписването на съгласувателно писмо, че разрешават временния експорт на тези агрегати от бойните самолети. Без този подпис двигателите не могат да бъдат изнесени легално от България.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха