Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Забраната за публикуване на социологически проучвания и допитвания в изборния ден и деня за размисъл да остане. Това решиха депутатите на второ четене при гласуване на промените в Изборния кодекс.

През последните години ставаме свидетели на следния парадокс - в медии и радиа не се обявяват социологическите проучвания, а в социалната мрежа се публикуват “1:1”. Логиката на закона е да следва тенденциите. Тук не става въпрос за нарушаване на закона, а за обстановка, която сегашната нормативна база не може да промени, защото социалните мрежи не са медии. Ако това се разреши, ще има повече пространство за официална информация в медиите и това ще намали възможността да излиза непроверена такава. Социологическите агенции също ще излязат с имената си, мотивира предложението депутатката от ГЕРБ Диана Саватева, която е сред вносителите.

Предложението обаче не бе прието от депутатите в зала с 6 гласа “за”, 62 “против” и 64 “въздържали се”.