Български фирми пращат 150 тира и шофьори със самолети да блокират Брюксел
600 българи излизат на протест пред Европейския парламент срещу пакета “Макрон” на 10 януари
Под тотална блокада с тирове ще се окаже площадът пред Европейския парламент в Брюксел на 10 януари. Българските превозвачи, основното ядро от които е в Пловдив, ще струпат 150 камиона. Наети са два самолета, които да превозят протестиращи.
“Около 600 души с трикольори, плакати на английски и скандирания категорично ще заявят, че мерките в пакета “Мобилност” обричат на фалит българския международен транспорт. А той формира
17% от БВП
и носи около
13-14 млрд. лева
годишно”,
заяви Георги Петърнейчев, председател на Асоциацията на българските предприятия за международни превози.
По думите му браншът е обединен както никой друг път срещу голямата заплаха. Преди празниците Петърнейчев с колеги обиколи пловдивските транспортни фирми, за да уточни последни детайли около големия протест в Брюксел.
Той ще започне в 9,30 часа точно когато транспортната комисия към Европарламента ще заседава, за да вземе решение по пакета предложения за промени в работата на международните превозвачи, които бяха предложени от френския президент Еманюел Макрон. Мерките предвиждат на всеки четири седмици водачите да се прибират в страните, където са регистрирани фирмите.
“Пуснали сме уведомително писмо до белгийските власти, че ще блокираме пространството пред Европейския парламент. Разрешението е за 150 транспортни средства”, допълни шефът на асоциацията, който е член на ИРУ със седалище в Женева. Български транспортни фирми ще платят двата чартъра, които да извозят протестиращите до Брюксел.
“Браншът е обединен около каузата, защото, ако мерките се приемат, това означава фалит”, каза Петърнейчев. Той очаква на протеста да се присъединят представители на Румъния, Унгария, Латвия и Полша, които също са застрашени от пакета “Мобилност”. “На съвета на министрите на 3 декември 8-те източноевропейски държави плюс Малта гласуваха против мерките, добили популярност като “Макрон”. Но в последния момент
Чехия и Словакия
се отказаха да ни
подкрепят”,
допълни Петърнейчев. Според него надежда има. Осъществени са поредица от срещи с представители на всички политически сили у нас, които са декларирали подкрепа. Всички български евродепутати са уверили, че ще се присъединят към протеста на нашите превозвачи в Брюксел.
Един от камионите ще се ползва за сцена, от която ще се произнасят речи, а от тонколони ще звучи революционна музика. Ораторите ще изтъкнат, че 150 000 са обречени да останат без работа. Отделно фалитът на българските международни превозвачи може да повлече и съпътстващи бизнеси с нефтопродукти, за гуми, лизингови компании и т.н. “Подновили сме изцяло автопарковете си с камиони Евро 5 и Евро 6. И когато отговаряме на всички европейски условия, ни извадиха пакета “Мобилност”, за да ни изхвърлят тотално от пазара на ЕС”, коментира Петко Ангелов, председател на Камарата на автомобилните превозвачи у нас.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха