Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Обмислят три варианта, най-вероятен е 75-79 стотинки. Толкова е тарифата на 80% от жълтите коли в столицата

96 ст. минимална цена на километър поискаха таксиметрови шофьори в София. Те излязоха на протест пред Столичната община в сряда и настояха кметството да изпълни ангажимента си по закон и да въведе минимална тарифа. Според бранша цената на километър през нощта трябва да е поне 1,14 лв.

В момента в София има само максимална цена. През деня таванът е до 1,30 лв. на километър, а през нощта - 1,60 лв.

Минимален праг не е въведен и в други градове на страната, въпреки че според Закона за автомобилните превози общинските съвети трябва да разпишат долна граница на цената.

Таксиметровите шофьори искат и повече стоянки в столицата, да се забрани други автомобили да паркират върху тях и такситата да могат да се движат в бус лентите, когато возят пътници.

“Вече почти година

водим разговори

с представители

на бранша

Има различни поставени цени от тях, но трябва да се стигне до компромисен вариант. Има страни, където е разрешено пътуването в бус лентите. В София има над 6100 таксиметрови коли, а в Прага, където това е разрешено, са около 1300”, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Представители на таксиметровите шофори се срещнаха с шефката на транспортната комисия в Столичния общински съвет Екатерина Йорданова и зам.-председателя Зафир Зарков.

“Незабавното въвеждане на минимална цена няма как да се случи, ако не се изследва услугата, финансовите показатели и други фактори”, заяви Йорданова.

Имало искания от 1 и дори 2 лв. за минимална цена. Затова общината възложила анализ на бранша, който показал, че 78% от регистрираните таксита в столицата возят сега в диапазона между 59 и 79 стотинки. Най-масовата цена на услугата била между 77 и 79 ст.

Йорданова бе категорична, че въпросът трябва да се реши в диалог с бранша, но и да е в интерес на гражданите, които са ползватели на услугата. Тя не скри, че е изненадана от протеста, тъй като срещите с представители на таксиметровите компании били регулярни.

По темата за стоянките се работело още от миналата година. След постъпили над 300 предложения била сформирана работна група по заповед на столичния кмет. Тя щяла да предложи нови места.

Йорданова отчете, че по настояване на бранша в последните месеци са

направени 40

нови стоянки

в различни квартали, сред тях “Бояна”, “Драгалевци” и “Княжево”.

За последните 3 месеца са написани 218 фиша и 9 акта за паркиране върху места, обособени за таксита. Над 200 коли са били репатрирани от паяци, защото са били паркирани върху стоянки. По темата също е имало среща на бранша с общинари и ръководството на Центъра за градска мобилност.

Относно бус лентите Йорданова напомни, че през 2015 г. депутатите са отхвърлили предложение такситата да могат да се движат в тях.

Работело се и по съставяне на етичен кодекс, който да даде възможност браншът да се саморегулира и да повиши качеството на услугата.

“Има 3 варианта за минимална цена - 59 стотинки, 77 - 79 стотинки и третият - 1 лев, каквито са исканията на част от бранша. Последният вариант обаче означава СОС служебно да увеличи цената на услугата с 30%. Няма ограничение таксиметровите фирми сами да си вдигнат цените, но те не го правят”, подчерта Зарков.

Очаква се темата да бъде обсъдена следващата седмица на председателски съвет и при консенсус между всички партии в СОС да се внесе доклад. Вероятно общинарите

ще се спрат на

най-масовата

тарифа

и ще се въведе минимална цена от 75-79 ст.

Като разумно определи предложението на бранша 2% от местата в синята зона за паркиране и 4% в зелената да бъдат заделени за стоянки на такситата шефът на групата на БСП в СОС Калоян Паргов. Той също разговаря с протестиращите. Изненадала го обаче друга идея - въвеждане на 5 г. задължителна уседналост за разрешително за каране на такси в столицата.

Освен уседналостта, за да може добре да познаваш голям град като София, превозвачите искат категоризация на автомобилите, използвани за таксита, каза Паргов.