Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Транспортният министър Росен Желязков (вляво), столичният кмет Йорданка Фандъкова и шефът на метрото Стоян Братоев разглеждат новите влакове.  СНИМКА: ГЕО КАЛЕВ
Транспортният министър Росен Желязков (вляво), столичният кмет Йорданка Фандъкова и шефът на метрото Стоян Братоев разглеждат новите влакове. СНИМКА: ГЕО КАЛЕВ

Къртицата слиза на 16 м под Орлов мост, затварят за уикенда станцията на Ректората

Първите 5 станции от третата линия на метрото ще бъдат пуснати през есента на 2019 г. Това стана ясно при инспекцията, която кметът Йорданка Фандъкова и транспортният министър Росен Желязков направиха на новото метродепо, което ще обслужва линията. Става дума за участъка от бул. “П. Евтимий” и ул. “Граф Игнатиев” до “Красно село”.

Първата и третата линия ще се пресичат при Орлов мост. Там къртицата трябва да прокопае тунела за новата линия под първата. Ще работи на 16 м под земята и от съображения за сигурност този уикенд ще бъде затворена станцията при Софийския университет. Така станциите “Сердика” и при стадиона временно ще са крайни за влаковете по 1-ата линия.

“Строителството върви по график. Изпълнението на първия етап със 7 станции е 76%. Тунелопробивната машина е вече до Орлов мост и е изпълнила 80% от дейностите”, отчете Фандъкова. И обясни, че метрото ще се спре в петък вечерта от станция “Сердика” до националния стадион и ще бъде пуснато в неделя през нощта. Временна автобусна линия ще спира пред Булбанк, при Ректората и до стадиона. Интервалът на рейсовете е съобразен с движението на метрото.

“След 1 г. ще е готов първият участък. Очакваме цялата трета линия с 12 станции, която ще е готова в началото на 2020 г., да се ползва дневно от 130 хил. души”, съобщи още Фандъкова. Тя благодари за търпението на софиянци и помоли за извинение за затрудненията.

Метрото е един от най-добрите примери за ефективно усвояване на европейски средства, посочи Росен Желязков.

В новото депо вече са 9 от общо 20-те влака, които ще обслужват линията от бул. “Вл. Вазов” до околовръстния път при “Горна баня”, каза шефът на “Метрополитен” Стоян Братоев. Те имат опция за движение без машинист. Между пероните и влака по станциите ще има врати, които ще се отварят автоматично. На последната станция - при околовръстното, ще има и малка жп гара за линията София - Перник.