Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Буря отмени дузина полети в германската столица

Около 100 българи не можаха да излетят от летище „Шьонефелд“ в Берлин за София в неделя следобяд. Лошо време е причината за анулирането на полета им. Общо 200 пътници са останали в германската столица. От „Райънеър“ са намерили хотел за една нощ за желаещите да се възползват от тази услуга. Следващият полет до София, който авиокомпанията е предложила на пострадалите, е чак в четвъртък.

От летище „Берлин-Бранденбург“ потвърдиха пред "24 часа", че в неделя точно около 15 часа – полетът за София бе насрочен за 15,20 часа, е била преустановена работата по подготовка за излитане на самолетите от съображения за сигурност заради бурята, която се изви по това време.

Има и други анулирани полети. „Райънеър“ е зачеркнал полета си до Кьолн по същото време, докато този за Краков е успял.

„Когато има такива събития не можем да кажем дали полетът може да се осъществи по-късно, защото зависи от верига други събития – идващ полет, заминаващ полет, този часовников механизъм не винаги може да се настрои отново по графика веднага“, обясниха от летището.

Според разкази на нашите сънародници пред Бтв и БНТ авиокомпанията ги качила на самолета, но след малко те трябвало да слязат и да изчакат два часа в чакалнята. Когато отново отишли на терминала, полетът бил анулиран.

"Някои се върнаха при близки в Берлин, други останаха да търсят начини, а трети ще пътуват през Букурещ днес и ще търсят начин за своя сметка да се доберат в София", обясни Ружа Любенова пред телевизиите.

Част от сънародниците ни са били настанени в хотел, където прекарали нощта. Други потърсили сами алтернативни решения за прибирането си в родината.

При анулиране на полети пътниците се обезщетяват от авиокомпанията със сума между 250 и 600 евро. Тя обаче не е длъжна да компенсира финансово пасажерите, ако анулирането е причинено от т. нар. „по-висши сили“ – лошо време или буря, стачка, политически вълнения, тероризъм, сваляне на пиян или агресивен пътник от борда.

За да се получи обезщетението, пътниците трябва сами да го поискат от авиокомпанията.

Дори и да не се дължи такова за самия полет, авиокомпанията е длъжна да се погрижи за неизлетелите пътници като им предостави вода и храна, безплатен телефон или имейл, да уведоми чакащите на летището за евентуално закъснение и да се погрижи за намирането на хотел на пътниците, както и за трансфера им до него.