Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Германските фенове очакват победата на любимия си отбор.
Германските фенове очакват победата на любимия си отбор.
  • За първи път от много години насам БНТ минава с едни гърди пред частните телевизии, когато излъчва футболното шоу от Германия

Истинско зрелище на терена, препълнени трибуни на стадиона и неспирен карнавал по улиците на градовете домакини – Евро 2024 е всичко онова, за което футболният фен може да мечтае. Запалянковците определено имаха нужда от подобно шоу, след като безропотно изтърпяха неуспешния експеримент на ФИФА с мондиала в Катар. Сега всяка педя от германската територия мирише на футбол, а участниците в турнира опровергаха опасенията, че раздутият формат ще донесе повече скука в предварителните групи.

Мачовете са интересни и се гледат на един дъх, а тези, които нямат роднини в Германия или достатъчно пари за екскурзия, седнаха пред телевизорите. Със сигурност резултатите на зрителския интерес изненадаха и двете телевизии, които излъчват мачовете от европейското – БНТ и Нова. По-големият шок определено е за телевизията майка, която в неделя следобед отбеляза рекордна гледаемост по време на футболното шоу, сътворено от Полша и Нидерландия. Според измерванията на пийпълметричната компания ГАРБ

мачът събира 40,40% "шер",

което означава, че едва ли не половината от всички гледащи телевизия по това време са били с програмата на БНТ. Толкова високи резултати са изключително редки и се постигат най-вече от риалити формата "Като две капки вода", който е безспорният лидер в класацията на гледаните предавания по българските телевизии.

Важно е да се отбележи обаче, че шоуто с популярните хора от родния шоубизнес, които имитират още по-популярните си колеги от световната сцена, се излъчва в най-гледаното време от 20 часа нататък, когато всички са си у дома. БНТ постига своя рекорд в неделя следобед в интервала 16 – 18 часа, когато се очаква хората да предпочетат хубавото време и да се юрнат по градинки и басейни. Това със сигурност се е случило, но според данните на ГАРБ над 313 хил. българи са предпочели да си останат у дома и да гледат футболното шоу, което за тяхно съжаление

мина без голямата звезда на Полша

и на световния футбол Роберт Левандовски.

По-късно през неделния ден БНТ отново е категоричен фаворит в неуморнота битка за зрителския интерес, като мачът Сърбия - Англия събира внушителните 31,66% шер. Пак в неделя мачът Словения - Дания, излъчен по "Диема", събира доста по-скромните 7,49%, но трябва да се отбележи, че двубоят е излъчван и по един от платените спортни канали на Нова Броудкастинг Груп, който обаче не се измерва от пийпълметрията, така че е трудно да се сумира интересът към въпросния мач.

Това важи и за двата мача, които са излъчени от безплатния "Диема" и от платения му побратим в неделя, но за БНТ резултатите са повече от чудесни. Излъченият от нея двубой

Испания - Хърватия е най-гледаното предаване

от 19 до 21,30 часа, събирайки цели 33,47% зрителски интерес. Кога друг път държавната телевизия ще събере толкова много съмишленици на своя страна!

В понеделник, 17 юни, на "Сан Стефано" отново цари радостно оживление, след като държавната телевизия отбелязва 26,23% шер с мача Румъния - Украйна, но в този ден моралната победа е за "Диема". Частният канал, излъчващ предимно стари сериалчета, сигурно за първи път в историята си печели първо място по гледаемост, отбелязвайки 20,41% шер в интервала 22 – 24 часа. Основната заслуга за тази изненадваща победа е мачът Австрия - Франция, който не предложи много голове, но имаше здрава битка и кръв по терена, след като голямата звезда на "петлите" Килиан Мбапе си счупи носа.

Важно е да се отбележи и съревнованието между БНТ и Нова на 14 юни вечерта, когато двете телевизии излъчиха едновременно откриването на Евро 2024 и първият мач от първенството – Германия - Шотландия. Резултатите на ГАРБ за пореден път доказаха, че стане ли дума за голям спортен форум,

феновете по традиция обръщат на БНТ,

която макар и с малко побеждава конкуренцията. Държавната телевизия отбелязва 23,39% в интервала 21,55 – 23,57 часа, което всъщност са малко над 214 000 зрители. По същото време Нова се отчита с 18,38%, или малко над 168 000 зрители. Третото място категорично е за Би Ти Ви, която в този часови пояс излъчва сериали и късни новини, но нито едно от тези предложения не успява да грабне интереса на публиката. Новинарската емисия има едва 13,63%, а после положението става още по-лошо, тъй като сериалът "Под наблюдение" събира гледаемост от 10,65%, или около 81 хил. зрители.