В България има сигурно 20 човека, които могат да подчинят автомобила
Четири явявания на изпитите за книжка за 6 месеца. След това - нов курс, предвиждат промени в наредба
Няма смисъл от високата скорост и безразсъдното каране, стига се за същото време
Крайно време е да си признаем, че трябва да спрем да говорим как да постигнем резултати в пътната безопасност, а да действаме и да си признаем кой е основният проблем. А той е, че нашето общество не иска да си признае, че основният ангажимент е на хората, на участниците в това движение. Докато не осъзнаем, че трябва да изберем най-отговорния начин и да сме възпитани на пътя все ще се събираме в такива зали без ефект. Трябва да започнем от децата - в семействата, в училището, в университета. Автомобилите са част от всекидневието ни, всеки втори е шофьор. С тези думи министърът на транспорта Георги Гвоздейков отвори дебата за безопасността на движението, нов етап от националната кампания на "24 часа" "Карай умно - стигни жив". Тя е организирана в партньорство с Министерството на транспорта и съобщенията и "Булстрад".
Министърът даде пример със собствения си живот и шофьорска практика.
"Дълги години съм се занимавал с автомобилен спорт, стигнах високи нива. Тогава бях млад, не съм разсъждавал по този начин. Правих ремонт на двигателя във Франция, влизайки от Германия във Франция видях колона от автомобили и ми се стори, че се движат бавно и започнах да изпреварвам. Видях, че съм само аз, действително видях, че те карат умно, а причината съм аз. Тогава намерих разликата и видях, че основната причина да сме водещи в Европа по пътно-транспортните произшествия е, че нарушаваме. Ако ние не си го признаем и когато осъзнаем и сме много по-отговорни на пътя, ще видим как ще се промени и самата система. Министърът даде още един пример. Каза, че заради това, че е бил автомобилен състезател, може би хората си представят, че е луд човек. "Нищо подобно. Автомобилът, с който се състезавах не можеше да вдигне повече от 160 км, в нормалния си живот карам автомобил с високи скорости, но никога не съм си позволявал да карам с повече от 140 км, напоследък карам със 130 км в час. Защо го правя: автомобилът ми гори с 1 литър гориво по-малко, опазвам околната среда, а стигам по същото време. В рали спорта не се печели от даване на газ, а от постоянната скорост. Няма смисъл от високата скорост и безразсъдното каране. Ние си мислим, че можем да управляваме автомобила по всяко време, но сигурно в България има 20 човека, които могат да го подчинят", каза Гвоздейков.Министърът продължи с промените, които ведомството му предлага в наредбите за обучението и изпитите. И една от най-важните - таван за изпитите за шофьорска книжка. " В момента няма такъв, сега се явяваш безкрайно на изпити. Предлагаме максимум 4 пъти за 6 месеца, ако кандидат шофьорът не се справи, връщат отново на подготовка.
Техническата изправност на автомобилите. Във всеки един пункт, данните от всеки измервателен уред ще бъдат предаван в агенцията. Затова прегледите са по-скъпи и все по-малко неизправни автомобили ще могат да минават, каза още Гвоздейков.
Най-четени
-
Смърт във Венеция
Преди 5 века гондолиерите в града на каналите са били 10 хил. души, днес са 400 Традицията се предава векове наред от баща на син, но сега всеки европейски гражданин може да се пробва срещу курс от
-
Галерия Баварски пророк: Жълт прах, разхвърлян от самолети, ще спре руските танкове
Гадателят Ирлмайер предсказал още смартфоните и климатичните промени Баварският пророк Алоис Ирлмайер (1894-1959) живял през 20-и век, но се твърди, че много от неговите пророчества се отнасят за
-
Как Георги Илиев погреба Фатик до баща му в бял ковчег
Шефът на "ВАИ холдинг" Георги Илиев, борците Боян Радев и Димитър Джамов и още около 150 близки, приятели и бизнеспартньори погребаха убития Филип Найденов– Фатик на 21 август 2003 г
-
Ти си момчето на мама
ТИ СИ МОМЧЕТО НА МАМА 1. Живееш с ваште (Ми само на 43 години си, кво. На тая възраст организмът още не е укрепнал за самостоятелен живот). 2. Търсиш себе си (Все още не си сигурен какъв искаш да
-
Галерия Кой стои зад старостилната църква? (инфографика)
Милиони са били нужни за построяването на храмовете им. Даренията влизали по сметка на един от свещениците им Проф. Иван Желев: Гръцките такива обичат да имат свои проксита. Доц