Гледате някого по 3 пъти на ден - значи някой плаща да ви убеждава за нещо
Ако гледате някого по три пъти на ден - в три различни телевизии, значи някой плаща за това той да ви говори и да ви убеждава за нещо. Или той самият плаща за това, за да може да прави повече пари с публичното си присъствие. Понякога това масирано медийно присъствие е съчетано с притежаване на социологическа агенция. Така той комбинира две роли, които е редно да бъдат разделени.
Първата роля - да произвежда демоскопски данни, достоверни или не. Втората - да използва данните (истински или манипулирани), за да ви "продава" политически внушения като "анализи". Това е бизнес - може би неетичен, може би прекалено арогантен, но бизнес, който не може да бъде спрян - поне не и в България. Какво може да се направи?
Ако имате свои позиции - граждански, политически, ценностни - постарайте се заедно с вашите съмишленици да си осигурите публичен достъп за тяхното популяризиране. Дали ви харесва или не - тази обществена система функционира по този начин. Преди 10-15 години една североизточна империя започна в цяла източна Европа, включително в България, масирана пропагандна кампания в полза на своята неоимперска стратегия. В България тази империя купи много медии, купи водещи журналисти, коментатори и чиновници - политически, медийни, правосъдни... Тази кампания е "подпряна" с много пари - пари от нефт, пари от газ, пари от системна корупция в полза на чужда и местна олигархия.
Българският държавен връх години наред мълчи за тази кампания. Мълчи и не прави нищо срещу нея - защо ли? Демократични партии и техните лидери оползотворяват течащи пари от щедри спонсори, но не си мърдат пръста да защитят от масовата пропагандна отрова своите избиратели и техните интереси, включително националния интерес.
Изисквайте от тях - когато ви приказват приказки на едро и сипят обещания за какво ли не. Иначе - чичковците със социологически бизнес и свръхчесто телевизионно присъствие ще продължават да ви облъчват. В тази обществена система не можете да ги спрете. Просто превключете канала - ако изобщо гледате телевизия. И се постарайте вашите възгледи и послания да стигнат до максимално голям брой хора. Има много начини за това.
От фейсбук
Най-четени
-
Галерия Дебют и авиокатастрофа - фаталният рожден ден на Мария Нейкова, която първа изпя "Синева"
Певицата на финалната песен от филма за Гунди скача през 1971 г. от горящата счупена опашка на самолета, в който загива Паша Христова Ванга ѝ казва: Знам те, ти си от джазовите
-
Галерия А трябва ли да знаеш за Белчо и Сивушка?
На млада участничка в “Стани богат” ѝ звучи като да са зайци. В мрежата едни се забавляват, а други отбелязват: На себе си се смеем Отговорът на млада участничка в тв предаването “Стани богат”
-
Галерия Заплахата "Боянски разлом" - безопасни са сградите до 3 етажа и над 16
Най-застрашени са живеещите в стари кооперации в центъра на София, където са избивани колони, за да се разшири площта на магазините Зачестилите земетресения в София, в цяла България
-
Защитен свидетел насочил германските власти към Ружа в Южна Африка
Задействали се преди 1 г. и 6 месеца след разстрела на издирвания с червена бюлетина Красимир Каменов-Къро Показанията на защитен свидетел изпратили германските власти по следите на Ружа Игнатова в
-
Софийската "Витошка" е 41-ва в световна класация за най-скъпите търговски улици за 2024 г.
Софийският булевард "Витоша" заема 41-во място в глобалната класация на най-скъпите улици за 2024 г. Традиционно всяка година консултантската компания Cushman & Wakefield публикува доклада