4 часа сняг и бедствие
Блокирана бе половин България, защото нахален шофьор на ТИР запуши тунела "Топли дол". Аз, ако съм от палестинските терористи, дето ще ни взривяват, и трябва да ударя България, ще минирам тунелите на "Тракия" и "Хемус". Така България ще бъде отново разделена на Княжество и Източна Румелия.
Токът прекъсна навсякъде по планините, защото мокрият сняг начупи дървета и стълбове и изпокъса жиците. Повече от 4 дни енергоразпределителните дружества не можаха да възстановят щетите. Което накара курортистите да реват на умряло, защото си бяха платили карти за лифт и влек, а те не теглеха.
Всичко това нямаше да се случи, ако в държавата имаше ред и разум.
Първо, тировете по българските пътища са неимоверно много. Те трябва да бъдат ограничени, както е навсякъде в цивилизования свят. Да се вдигнат пътните такси за тежки камиони, които сега са по-евтини, отколкото на леките коли, ако го преизчислиш като тонаж. Тежките автомобили рушат пътищата и създават проблеми като този от събота и е справедливо да плащат повече от другите шофьори.
Оскъпяването на автомобилния транспорт би пренасочило трафика към железниците, които безспорно са по-неудобни за превозвачите и търговците, но като няма приходи, инфраструктурата им се превръща в бреме, появяват се социални проблеми - помните наскоро завършилата стачка.
КАТ трябва да спира и ограничава движението на тирове при първата снежинка. Както знаем, цел №1 на катаджията е да си напълни палката, а не да помага на гражданите. Какво значи, че тировете не се подчинявали на катаджиите и карали, въпреки че са били отбивани. Полицаите имат и оръжие в крайна сметка! Самите тирове се движат с гуми без грайфери и ги мързи да си слагат вериги. Това не бива да се допуска и е също проблем на КАТ и на реда в държавата.
Между Северна и Южна България трябва да има алтернативни подходи, които, дори да не са магистрали, трябва да осигуряват нормално движение през цялата зима. В момента практически всички старопланински проходи се блокират при първия сняг. Особено важни са Петрохан и Шипка, които може да бъдат разширени и ремонтирани с парите, които се похарчиха за новото шосе край Дулово, на което наскоро му отрязаха лентата. Тези два прохода осигуряват стратегическото преминаване в две посоки - север - юг и изток - запад, алтернатива на сега съществуващите магистралки.
Захранването на курортите с ток е недопустимо да не бъде дублирано и осигурено с агрегати. При по-голям сняг това наистина може да бъде животозастрашаващо. И това трябва да бъде част от инфраструктурните изисквания към курортите.
И на последно място - снегопочистването, макар че заради него уволниха шефовете на фирмите, които отговарят за магистралите. Те между другото имат най-малка вина в конкретната случка. За почистване на снега не бива да се хвърлят огромни средства, защото той има свойството да се топи. При глобалното затопляне това се случва сравнително бързо. По-добре е с малко предвидливост да се направи така, че пътищата да се блокират, отколкото с много пари да бъдат излъсквани още докато снежинките са във въздуха. Ако има ред и разум, не е трудно и скъпо.
Най-четени
-
Въпреки старанието ми...
Въпреки старанието ми все още има и някакви хора, които ме харесват. От
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия След две епохални постижения в Космоса България се връща в играта
Людмила Филипова и Нели Симеонова с времеви мост възобновиха производството на космически храни, за да възстановят славата ни на трета страна в света През 2024 г
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков