Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Владислав Горанов
Владислав Горанов

Вътрешното ведомство ще изяснява защо се е върнал обратно и после все пак е пуснат към Сърбия

Той: Изпълних полицейското разпореждане

Бивш депутат от ГЕРБ му пратил друг автомобил

Проблемът с колите двойници е от години. Най-често ги изнасят в Русия, Украйна и Арабския свят

Клониран лизингов джип с откраднат двойник в Русия създаде тревоги на бившия финансов министър Владислав Горанов с МВР в петък вечерта. А полицията с нетърпение го очакваше да се прибере в неделя от Сърбия, за да си поговори с него.

В петък около 18,30 ч финансистът пътувал за сръбския Димитровград. На граничния пункт Калотина обаче полицаите установили, че има проблем с колата. Оказало се, че джип със същите данни е обявен за издирване от Интерпол в Русия, където бил откраднат.

Автомобилът, с който бившият министър пътувал, е “Тойота Лендкрузер”. Той бил

закупен от Горанов през март 2020 г.

на лизинг от “Мото-Пфое”. Стойността му е 45 152 евро, което се равнява на 88 310 лева, става ясно от декларацията на Горанов пред КПКОНПИ от юли 2020 г., с която напуска поста на министър на финансите.

По твърдения на БНТ гранични служители помолили бившия финансов министър да отбие на паркинга на митницата и да изчака детайлна проверка. Той обаче направил обратен завой и се върнал във вътрешността на страната.

След около час с друга кола и в компанията на собственик на голяма фирма за автобусни превози Горанов се върнал, преминал през граничния пункт към Сърбия.

“Колата все още е на лизинг и е купена чисто нова”, уточни Горанов пред “24 часа”. Че колата е чиста, потвърди и собственикът на лизингодателя Атанас Фурнаджиев. Джипът бил купен от представителство на “Тойота” в Германия с плащане по банков път. И вече два пъти е проверяван от българския КАТ - веднъж при регистрацията и втори път, когато в талона за ползвател е вписан Владислав Горанов, разясни Фурнаджиев пред “24 часа”.

Бившият министър разказа и своята версия за случилото се. На границата полицаите го уведомили, че колата се издирва, и му разпоредили да се върне към вътрешността на страната, а не да чака на пункта за изясняване на проблема. Заради това обърнал и стигнал до Драгоман. Там спрял джипа и звъннал на приятел, който да дойде да го вземе, за да продължи към сръбския град Димитровград.

След час човекът дойде и

преминах границата необезпокоявано, заяви Горанов.

“Аз изпратих кола на Владислав Горанов, тя е на моя фирма, заяви пред “24 часа” Ивайло Константинов, бивш депутат от ГЕРБ. Бяхме голяма компания, заедно отивахме в Сърбия, поясни Константинов и добави: Посъветвах го, че няма смисъл да се връща в София и да губи час дотам и час обратно и че наблизо имам автомобили на моя фирма, която му изпратих.”

Ивайло Константинов беше депутат от ГЕРБ до 20 декември 2017 г., когато напусна парламента по свое желание. Преди това той беше собственик на автобусната компания “Юнион Ивкони”.

“Аз не се укривам и не съм избягал

Напротив, изпълних полицейското разпореждане, както ми бе дадено”, добави той.

По думите му граничните полицаи го уверили, че ще уточнят произхода на колата с лизингодателите от “Мото-Пфое”.

МВР прави проверка по две направления. Едното било защо, след като бил уведомен за проблема, той се е върнал в страната. Второто засягало граничните полицаи, които по-късно са пуснали бившия финансов министър да напусне страната необезпокоявано.

Големият въпрос е обаче дали може да се разбере кога и кой е направил клонинга. Проблемът с колите двойници е от много години. Според полицаи автокрадец, замесен в схема с клонинги, може да печели по 300-400 хиляди на година.

“Създават се двойници на скъпи автомобили. На крадена кола се пренабиват номерата и се поставят рама и двигател на редовна. По този начин се създава двойник. Това е често срещана практика за по-скъпи автомобили. В момента ние имаме три такива случая: единия с Range Rover Evoquе, който е купен от завода, създаден му е двойник и понеже има двойник, се обявява за издирване в Интерпол, обясни шефът на “Мото-Пфое” Атанас Фурнаджиев.

Проблемът излезе наяве по време на войната в Сирия, когато и по телевизиите бяха показвани не едни и два джипа с български регистрации, ползвани от местни бойци. Най-предпочитани са рейндж роувър и лендкрузер.

Схемата е следната: Данните на скъп автомобил, който със сигурност е продаден легално, се открадват. Номерата на рамата, двигателя, цвета и пр. се дават на бандитите. Те търсят подобен автомобил по марка и цвят и веднага след като го откраднат автомобилите минават през опитни майстори пренабивачи. Те са толкова добри, че само познавач би могъл да хване, че се е пипало върху рамата и шасито. След това вече със сменени данни колите се изнасят безпроблемно. И собственикът на легалния автомобил може да попадне в конфузна ситуация. (24часа)