Дори с 50 служители съпрузите, създали дубайския шоколад, не могат да изпълнят всички поръчки
Сара го измисля, докато е бременна с втората им дъщеря, и жадува за нови вкусове
Ако си мислите, че всяка нова марка жадува за световна популярност и растящи обороти, се лъжете. Все по-често се появяват производители, които искат да останат бутикови, за да запазят автентичния и уникален облик на продуктите си. Оказва се, че дори майсторите на прочулия се напоследък дубайски шоколад са точно такива. Колкото повече сладкото им изкушение си пробива път по света, толкова техните притеснения растат.
“Случващото се е много разочароващо, защото хората опитват копия, което вреди на нашата марка”, казва пред Би Би Си Йезен Алани. Той и съпругата му Сара Хамуда стоят зад оригинала на дубайския шоколад. Двамата са от египетско-британски произход. Израснали са в Обединеното кралство, но преди 10 години се местят да живеят в Дубай. “Имаме западни и арабски корени. Така че искахме да създадем аромати, които са вдъхновени от това”, разкрива Алани. Хамуда започва да експериментира с различни рецепти от детството си. По това време е бременна с втората им дъщеря и жадува за нови вкусове. Насочва се към известния в Арабския свят десерт кюнефе, който се прави от сиропиран кадаиф и млечен продукт, подобен на обезсолен кашкавал или извара. Прибавя към него натрошен шамфъстък и таханова паста. Оформя малки блокчета, които залива с шоколад.
За първи път съпрузите представят дубайския си шоколад през 2021 г., но истински популярен той става две години по-късно, когато инфлуенсърката Мария Вехера пуска в TikTok видео как хапва от сладкото изкушение. За кратко време клипът е гледан и харесан от над 7 млн. потребители на социалната мрежа. Всички те са заинтригувани от атрактивните оранжеви и зелени петна върху гладкия млечен шоколад, хрущящия звук и необикновен пълнеж, които се появяват, когато отчупиш парченце от десерта.
Компанията на съпрузите Fix Dessert Chocolatier e залята от поръчки. “Нямаше как да се справим сами, тъй като всичко е ръчна изработка. Използваме първокласни съставки и процесът не е като при правенето на други блокчета. Имаме печене на пълнежа и оформяне на шоколадовата обвивка според дизайна на блокчето. Дори шамфъстъкът е ръчно подбран и обработен”, обяснява Йезен Алани. Първоначално наемат един човек да им помага. Днес вече имат 50 служители, но въпреки това
не успяват да отговорят на голямото търсене
Обикновено онлайн магазинът им отваря за около два часа на ден, по време на които успяват да приемат и изпълнят около 500 поръчки.
“Отделяме много време, усилия и влагаме много любов в нашите блокчета, тъй като искаме да създадем изживяване. Ако трябва да съм честна, в нито един момент не съм мислила, че ще стане такъв глобален хит. Лудост е това, което се случва”, разкрива Сара Хамуда. Освен че се прави изцяло ръчно, оригиналният дубайски шоколад трябва да се съхранява и в хладилник, тъй като е с кратък срок на годност като много млечни продукти. Затова на този етап производството му е ограничено, което пък отваря възможност за появата на по-дълготрайни и масови негови копия. Те са и доста по-евтини от оригинала, който се продава за около 20 долара на блокче от 200 грама, или 35 лева. В eBay цената му може да достигне и до 100 долара, тъй като търсенето е голямо, а предлагането все още малко.
“Стараем се да разширим доставките си извън Обединените арабски емирства, защото всеки тренд си има своя момент. Убедена съм, че това е само началото и мога да предложа още много”, коментира Сара Хамуда пред Си Ен Ен. Тя обаче не иска това да е за сметка на качеството и автентичния вкус, който е създала. “Майка ми правеше кюнефе и това е нещо, което се надявах да мога да пресъздам по свой начин в нашия продукт”, казва майсторката на дубайския шоколад. След успеха му тя се е насочила и към други интересни десерти. Сред тях са бял шоколад с пълнеж от чийзкейк или пък млечен, в който има брауни, крем и зърнена закуска.
“Кюнефе беше първият вкус, който усъвършенствахме. Хрупкавостта и шамфъстъкът трябваше да бъдат в точната пропорция”, добави Хамуда. След като успяват да го направят, вече стават по-смели в експериментите и превръщат сладкарството в свое основно занимание.
Признават, че не е било лесно,
защото е трябвало да работят дълги часове всеки ден и същевременно да отглеждат двете си деца. “Имаше моменти, в които искахме да се откажем, но си казвахме: Ще продължим, докато можем да си плащаме наема. Сега не съжаляваме, тъй като се получи”, признава Йезен Алани, който е автор на примамливия външен вид на сладките изкушения, измисляни от съпругата му.
В Англия въведоха лимит от 2 блокчета на клиент
Манията по дубайския шоколад стигна и до Обединеното кралство, където са израснали неговите създатели Сара Хамуда и Йезен Алани. На Острова обаче не се предлага оригиналът, а негови копия, с които двамата съпрузи не са свързани. Те са произведени от фирми, които вече заляха и Европа със свои версии на дубайски шоколад. Сред тях е дори известната швейцарска марка Lindt. Неин дубайски шоколад се продава в една от скъпите английски хранителни вериги. Цената му е 10 паунда, или 23 лева, за 145 грама. Въпреки това желаещите да си го купят са толкова много, че се наложи Waitrose да въведе лимит от два броя на клиент, за да могат повече хора да го опитат.
Пред по-евтините вериги, където копие на дубайски шоколад се продава за 3,99 паунда, пък направо се извиха опашки. Английски инфлуенсъри се надпреварваха да споделят закачливи видеа как и къде са успели да си купят от сладкото изкушение. Подобни клипове вече имат милиони гледания, както и други, в които се показва как можеш да си направиш дубайски шоколад сам.
Някои медии дори организираха класации на предлаганите по магазините негови версии, за да помогнат на хората да се ориентират коя от тях прилича най-много на оригинала. Също така да разберат кое е най-доброто съотношение между цена и качество, тъй като някои от дубайските шоколади в Англия стигат до 32 паунда, или 73 лева.