Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Тодор Тагарев Кадър: БНТ
Тодор Тагарев Кадър: БНТ

Малкият нальот на пилотите е големият проблем в нашата авиация, казва бившият военен министър

Все още няма публична информация какво е станало и дали упражнението е станало по правилата, дали няма проблем с двигателя на самолета. От разпространено видео не личи да има технически проблем, но още е рано да се заключи.

Така бившият военен министър Тодор Тагарев коментира по bTV катастрофата с разбилия се самолет L-39 на 13 септември, при която загинаха пилотите Петко Димитров и Венцислав Дункин.

Според Тагарев възможно е височината и скоростта да не са били достатъчни за този маньовър, но упражнението трябва да е проиграно предварително.

"Черната кутия и записите от командния пулт ще покажат дали пилотите не са предприели маневра с по-голям риск. Вероятно днес данните в кутията трябва да са разчетени и анализът да е готов. Стана ясно, че кутията е в сравнително добро състояние и би трябвало и тук да бъде разчетена", каза Тагарев.

Със сигурност самолетът е бил изправен по документацията, учебните самолети летят без въоръжение, изключено е при такива демонстрация да има оръжие.

"Моят прочит на тази катастрофа е, че организаторите на подготвяното шоу са планирали полети, за които летците нямат достатъчна подготовка. Това се прави, за да се покажат колко са добри - нещо обичайно за бойните пилоти, да се покажат, че са най-добрите.

При случая с полковник Терзиев стана ясно, че за половин година е имал 12,2 часа нальот, в НАТО са 180. Никой над центъра на София не прави сложни маньоври на ниска височина. Ръководството на ВВС трябва да прецени кое е разумното и къде има премерен риск, а не изхвърляне.

Малкият нальот на пилотите е големият проблем в нашата авиация. Няма генерал в НАТО да лети на бойно дежурство, дежурствата се носят от старши лейтенанти - това е проблем на ВВС, а не на партиите. Не е нормално командирът да носи бойно дежурство", категоричен бе Тагарев.