Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Денис Мюленбърг Снимка: Ройтерс
Денис Мюленбърг Снимка: Ройтерс

С твърде дебел златен парашут е подсигурено уволнението на шефа на "Боинг", пише образно германското издание "Билд". Става въпрос, че изпълнителният директор Денис Мюленбърг ще получи 39 милиона долара в брой и в акции. Това разкри източник на компанията пред ABC News.

Според други информации се касае за още повече пари.

ABC News направи следното сравнение: това е 270 пъти повече от това, което получават близките на жертвите от двете опустошителни самолетни катастрофи на "Боинг". Те ще бъдат компенсирани със 144 500 долара от Фонда за 50 милиона долара, който се поделя пряко между роднините на 346-те жертви. Необходим е още един друг фонд за 50 милиона долара, който "да отговари на нуждите на семействата и общността на засегнатите от трагедиите". 

Всъщност гневът към "Боинг" далеч не е приключил: сред нещастните са освен роднините на жертвите, така и пилотите, авиокомпаниите и вложителите на акции.

Наяве излизат и нови смущаващи детайли за "737 Макс": някои служители на "Боинг" са изразили опасения, че производителят пренебрегва безопасността, а други настояват да се спазват плановете на производството.

Според Wall Street Journal има нови документи с новини за бившия технически шеф на пилотите Марк Форкнер. Още през октомври той бе в центъра на имейл-афера, която силно обтегна отношенията между Федералната авиационна администирация (FAA) и "Боинг".

Месеци след допускането в експлоатация на модела "737 Макс", през ноември 2016 г. Форкнер изрази сериозни опасения за безопасност според теста в симулатора на полетите.

Шефът на FAA Стив Диксън реагира много остро на текстовите съобщения на Форкнер по онова време и поиска "незабавно обяснение". Той беше особено ядосан, че "Боинг" е трябвало да представи "неуреждащия документ" на надзорните органи само месеци по-късно.

Напрежението между Надзора и производителя на самолети ескалира до такава степен, че изпълнителният директор на "Боинг" Денис Мюленбърг трябваше да си иде от поста.

Самолетостроителят съобщи, че от януари временно спира производството на модела. Той не летя 9 месеца заради две смъртоносни катастрофи с жертви.

От 13 януари изпълнителен директор и президент става Дейвид Келън. 

Специалният съветник на Мюленбърг - Майкъл Лутиг (65 г.) също си тръгва след развръзката на "737 Макс". Той информира Съвета на директорите, че ще се пенсионира в края на годината, съобщи американската авиационна компания вчера.

Лутиг беше назначен за юридически съветник на главния изпълнителен директор и Съвета на директорите през май 2019 г. по време на така наречената "криза на 737 Макс". Целта е било той да се справи с правния въпрос на самолетните катастрофи в Индонезия и Етиопия.

Поглед назад: През октомври 2018 г. самолет на Lion Air (полет 610) се разби в океана малко след излитането си в Индонезия. Всички 189 души на борда загинаха, в това число и три деца. През март 2019 г. полет 302 на Ethiopian Airlines се разби само няколко минути след излитането на самолета от столицата на Етиопия Адис Абеба. 157 души загинаха тогава на борда, никой не оцеля.

"737 Mакс" е забранен оттогава. Предвид високото ниво на несигурност кога ще пусне модела отново, "Боинг" обяви миналата седмица, че ще уведоми от януари 2020-а кога ще възобнови произвоството му. Досега производителят продължава да прави машините, но не ги доставя на клиенти, което води до високи разходи и проблеми със съхранението им. Сривът в производството вероятно ще засегне сериозно голямата мрежа от доставчици и по този начин ще навреди на цялата икономика на САЩ.