200 тира арестувани на Капъкуле заради глоби (Снимки)
За санкция 60 турски лири, или 20 лв., карали наши шофьори да плащат около 13 000 лири
20-30 пъти завишени глоби плащат български превозвачи, чиито камиони са на границата ни с Турция, преди да влязат у нас.
От няколко дни югоизточната ни съседка събира неплатени санкции и толтакси на ГКПП от нашите шофьори. Нито един от тях не може да се прибере, докато не плати между 1000 и 2000 евро кеш или с карта. Глобите са завишени 30-ина пъти.
“Ако водачът няма налични пари, оставя камиона на наказателен паркинг и си тръгва пеша”, оплака се шефът на Камарата на автомобилните превозвачи Петко Ангелов. Два дни поред той ходи до Капъкуле да носи пари, за да освободи камионите си. Твърди, че на въпросния паркинг имало около 200 тира. Негов камион например бил санкциониран с 60 турски лири, което прави около 20 лева. На границата за същия камион поискали 13 200 лири.
“Къде в България,
ако те санкционират
100 лева, ти вземат
10 000”,
недоумява Ангелов.
По същия начин реагира и Младен Трайков, друг голям превозвач. Той разказа, че преди година негов камион е минал по моста на Босфора и системата не го е засякла, за да го таксува 130 лири. В петък на Капъкуле му поискали 13 хил. лири за този пропуск.
“С очите си видях как с чували изнасят пари от турската митница”, описа Ангелов. Според него не е ясен механизмът, по който се начисляват сумите. Български превозначи
сигнализирали
министъра на
транспорта Росен
Желязков
и той обещал да разговаря с турския посланик. От транспортното министерство казаха, че в понеделник ще имат отговор на въпросите.
“Ако не се реши проблемът, сме готови на крайни мерки, включително и блокиране на границите ни с Турция”, категоричен е Ангелов.
От Съюза на международните превозвачи (СМП) обясниха, че по този начин Турция е решила да си събере неплатените глоби и толтакси. “Ако не са внесени на друго място, издължаването става на граничните пунктове”, посочи изпълнителният директор Йордан Арабаджиев. От компютрите на митническите служители излизали задълженията.
“На нашия сайт сме качили електронен адрес, от който българските транспортни фирми могат да се информират дали имат да плащат глоби в Турция”, допълни Арабаджиев. И предупреди сънародниците ни да спазват стриктно правилата там. “Той не е запознат със ситуацията. На въпросния сайт пише, че мой камион дължи 68 турски лири, а на границата му поискаха 13 000”, контрира Петко Ангелов.
Във връзка с въведената нова система за незабавно плащане на наложените глоби е препоръчително българските граждани стриктно да спазват правилата за движение по пътищата и други разпоредби на територията на Турция, предупредиха от МВнР.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха