Строителен бойкот на пътен възел за 12 млн. лева в Пловдив
На повторно обявения търг се яви само една фирма от Варна
За втори път пловдивски строителни фирми обявиха пълен бойкот на обществената поръчка от 12 млн. лева за проектиране и изграждане на пътен възел "Модър - Царевец". Трасето под жп линиите Пловдив-София трябва да свърже директно двата района "Западен" и "Южен". На повторния търг, насрочен от градската управа, кандидатства една-единствена фирма и тя е от Варна. На предишния конкурс на 26 февруари не се яви нито един претендент. Това наложи местната власт в Пловдив да насрочи второ наддаване.
Комисията, оглавявана от Красимир Еневски, се изненада, че дори единственият кандидат не е изпратил свой представител. Вместо това на масата имаше само оферта, опакована и надписана от името на "Инжстройинженеринг" ЕООД Варна с адрес ул. "Александър Дякович" 31. "Винаги при отваряне на оферти присъстват самите кандидати или техни упълномощени лица", коментираха общинари. Въпреки отсъствието, те пристъпиха към отваряне на книжата. Срокът за произнасяне по липсващи документи и окомплектоването им е седмичен, а дали ще бъде одобрена да изпълнява сложния обект ще стане ясно до месец.
Две са обясненията за липса на интерес от строителния бранш към "Модър - Царевец". Едното е, че за такъв сложен обект предвидените средства от 12 млн. лева с ДДС са малко. "Пловдивските фирми предпочитат да асфалтират улици за тези пари, отколкото да изграждат подземни пътни съоръжения", коментират запознати. Второто обяснение е, че в момента браншът има достатъчно работа и затова не изпитва нужда от средства. За конкретния случай изискванията към кандидатите са да са реализирали минимален оборот през последните 3 години колкото цената на обекта - 9,9 млн. лева без ДДС.
Практиката в Пловдив сочи, че първоначално общината пуска поръчки на една цена, а впоследствие ги завишава. Така стана с реконструкцията и преустройството на централния площад, които се извършват в момента. Обектът беше спечелен от пловдивската фирма "Драгиев и ко" за 10 млн. лева, но в движение местният парламент завиши сумата на 18 млн. лева.
За обекта "Модър - Царевец" се говори повече от 8 г. НКЖИ изкопа преди години дупка под жп линиите, която трябва да се превърне в транспортен подлез за автомобили.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха