Строителен бойкот на пътен възел за 12 млн. лева в Пловдив
На повторно обявения търг се яви само една фирма от Варна
За втори път пловдивски строителни фирми обявиха пълен бойкот на обществената поръчка от 12 млн. лева за проектиране и изграждане на пътен възел "Модър - Царевец". Трасето под жп линиите Пловдив-София трябва да свърже директно двата района "Западен" и "Южен". На повторния търг, насрочен от градската управа, кандидатства една-единствена фирма и тя е от Варна. На предишния конкурс на 26 февруари не се яви нито един претендент. Това наложи местната власт в Пловдив да насрочи второ наддаване.
Комисията, оглавявана от Красимир Еневски, се изненада, че дори единственият кандидат не е изпратил свой представител. Вместо това на масата имаше само оферта, опакована и надписана от името на "Инжстройинженеринг" ЕООД Варна с адрес ул. "Александър Дякович" 31. "Винаги при отваряне на оферти присъстват самите кандидати или техни упълномощени лица", коментираха общинари. Въпреки отсъствието, те пристъпиха към отваряне на книжата. Срокът за произнасяне по липсващи документи и окомплектоването им е седмичен, а дали ще бъде одобрена да изпълнява сложния обект ще стане ясно до месец.
Две са обясненията за липса на интерес от строителния бранш към "Модър - Царевец". Едното е, че за такъв сложен обект предвидените средства от 12 млн. лева с ДДС са малко. "Пловдивските фирми предпочитат да асфалтират улици за тези пари, отколкото да изграждат подземни пътни съоръжения", коментират запознати. Второто обяснение е, че в момента браншът има достатъчно работа и затова не изпитва нужда от средства. За конкретния случай изискванията към кандидатите са да са реализирали минимален оборот през последните 3 години колкото цената на обекта - 9,9 млн. лева без ДДС.
Практиката в Пловдив сочи, че първоначално общината пуска поръчки на една цена, а впоследствие ги завишава. Така стана с реконструкцията и преустройството на централния площад, които се извършват в момента. Обектът беше спечелен от пловдивската фирма "Драгиев и ко" за 10 млн. лева, но в движение местният парламент завиши сумата на 18 млн. лева.
За обекта "Модър - Царевец" се говори повече от 8 г. НКЖИ изкопа преди години дупка под жп линиите, която трябва да се превърне в транспортен подлез за автомобили.
Най-четени
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия След две епохални постижения в Космоса България се връща в играта
Людмила Филипова и Нели Симеонова с времеви мост възобновиха производството на космически храни, за да възстановят славата ни на трета страна в света През 2024 г
-
Галерия BG снаха, изтезавана от Палача на нацистите
Заради атентат срещу сина на Бенито Мусолини, организиран от първата ѝ любов, тя е хвърлена в щабквартирата на Гестапо Вторият ѝ мъж Илия Пейков рисува Космоса, а виждайки картината му