Влак на фирмата, чиято композиция се взриви в Хитрино, едва не запали и Пловдив (Обзор)
25 вагона превозвали пропан-бутан, локомотивът дерайлира на метри от гарата
Можехме да изгорим живи, казват от близките блокове
Прокуратурата образува наказателно производство
Товарен влак на “Булмаркет рейл карго”, състоящ се от 25 вагона с пропан-бутан, дерайлира на метри от централната гара в Пловдив. Това е същата фирма, чиято композиция преди 2 г. и 2 месеца се взриви в Хитрино и загинаха 7 души, имаше ранени хора и разруушени къщи.
Пловдив се размина без пострадали и сериозни материални щети. Тримата машинисти също са добре.
“Косата ми се изправи, като чух, че дерайлиралият влак в Пловдив е на “Булмаркет”, заяви пред “24 часа” високопоставен прокурор.
В 4,15 ч в събота е подаден сигналът за жп катастрофата. Тогава композицията навлязла в района на гарата, а на метри от нея са разположени няколко блока, в които живеят хора.
“Можехме да изгорим, докато спим. Не ми се мисли какво щеше да стане. Хитрино щеше да бледнее”, казват обитателите в тях.
Влакът пътувал от Сърбия и трябвало да влезе в разпределителната гара на Пловдив. Движил се с 35 км/ч при допустими 40. Машинистите усетили звук и в този момент
двата
локомотива
дерайлирали,
както и една
цистерна
с газ. Останалите вагони не са излезли от релсите.
“Спрели са много бързо. Не е имало удар, нито сблъсък”, обясни управителят на “Булмаркет” Петър Ганев.
“Няма изтичане на газ, щетите са малки”, обяви пред “24 часа” шефът на “Железопътна инфраструктура” Красимир Папукчийски, който пристигна в Пловдив. (Какво още каза той - виж в карето.)
Окръжният прокурор на Пловдив Румен Попов заедно с шефа на полицията старши комисар Атанас Илков посетиха мястото на катастрофата. По разпореждане на главния прокурор Сотир Цацаров разследването е поето от Националната следствена служба.
“Това са хора с опит от инцидента в Хитрино. Ще извършат всички необходими замервания, за да установят причината за катастрофата”, каза говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова. Тя добави, че е образувано наказателно производство по случая.
На мястото на инцидента пристигна и шефът на националната пожарна главен комисар Николай Николов. По думите му няма опасност нито за служителите, нито за населението на Пловдив.
“Тепърва ще се изясняват причините за дерайлирането на влака с
25 цистерни,
превозващи
2100 тона
пропан-бутан”,
казаха разследващи. Разпитват се свидетели.
“При първоначалния оглед е видно, че има счупване на езика към стрелката на коловозите. Влакът се е движил под допустимата скорост. Спирачният път е около 40 метра”, обясни Петър Ганев от частната фирма превозвач.
Според него вследствие на счупения език на стрелката е дерайлирал първият локомотив, като е повлякъл след себе си и втория заедно с цистерна. Излезлите от релсите вагони са три. Районът беше отцепен, дойдоха пожарни, но не се наложи да действат.
Снощи цистерните бяха изтеглени на достатъчно разстояние от района на гарата.
На връщане от Мюнхен премиерът Борисов кацна в Пловдив, след като областният управител Здравко Димитров през целия ден му докладвал по телефона.
От фирмата съобщиха официално, че според тях причината за инцидента е лошото състояние на железопътната инфраструктура в района на гарата.
Красимир Папукчийски, генерален директор на “Железопътна инфраструктура”:
В резултат на съобразената скорост щетите са малки
- Г-н Папукчийски, каква е причината за поредния жп инцидент?
- В момента се разследва. Но мога да кажа, че в резултат на съобразената скорост, с която са се движили машинистите, щетите са малки. Нямаме проблеми с изтичане на газ пропан-бутан, който е в състава на влака. Първият вагон, който е предохрана задължително при превоз на опасни товари, е празен. Дерайлирал е само един вагон с пропан-бутан, той е излязъл от релсите, но не е повален на земята и няма сериозни щети.
Надявам се в рамките на светлата част да възстановим железния път.
- Все пак какво е причинило дерайлирането?
- Проверяват се всички детайли и не можем още да кажем категорично каква е причината. Никой все още не знае дали се дължи на железния път, или на подвижния състав.
- Какво е състоянието на тримата машинисти?
- Добро. Алкохолните им проби са отрицателни, както и тези за упойващи вещества. Считаме, че при управлението няма допуснати грешки. Остава да се види състоянието на железния път и на самите локомотиви.
Задължително се прави химически анализ както на релсите, така и на подвижния състав, ако има видими причини. Измерват се вагоните и локомотивите за евентуално разбалансиране.
Докато не се произнесе комисията, нищо окончателно не мога да кажа.
- Кога ще стане това?
- Срокът е 15 дни, ако не са необходими допълнителни анализи, които биха отнели повече време за химически анализи.
Лабораториите са в Германия и не можем да им кажем: “Господа, направете го за 5 дни!”. Там си има срокове, в които те си проверяват и дават окончателно становище.
- Какво следва?
- Здравите вагони вече са откарани от мястото на инцидента и са прегарирани на друг коловоз.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха