Повече поршета, отколкото лади се карат в България
За 6 м. от края на 2017 г. 8 българи са си купили нови ферарита, общо са 80
80 ферарита, 25 ламборгинита и 207 мазератита се движат по пътищата на България. Това показва справката за регистрираните в Пътна полиция леки коли, което означава, че 419 нашенци се надбягват с вятъра само зад волана на италианските суперскъпи спортни коли.
За 6 м. от края на 2017 г. са регистрирани нови 8 ферарита и 20 мазератита. За този период ламборгинитата са намалели със 7 броя, което означава, че са продадени в чужбина. Всъщност освен спортната кола се произвеждат и трактори от тази марка, които са общо 29 в България.
19 от фераритата в България са нови, другите са на възраст над 5 и дори над 10 г. Само 8 от ламборгинитата идват от завода. Най-много от тях са от 11- до 15-годишни. Най-много нови коли от трите марки са мазерати - цели 118 от всички 207. Ново ферари струва около 700 хил. лв., ново ламборгини - средно 650 хил. лв.
Британският спортен звяр
“Астън Мартин”
явно не е
толкова
популярен сред
богаташите в
България
27 са колите от тази марка, като само 8 от тях са произведени в последните 5 г. До края на 2017 г. са били общо 23. За шестте месеца оттогава са купени 4, като 2 от тях са чисто нови.
Повече българи карат порше, отколкото лада например, показва статистиката на Пътна полиция. Немската машина ползват 3312 шофьори, а ладите в движение са 2355. Руският автомобил все още се произвежда и се купува в България. За половин година поршетата са се увеличили с 234 броя. За сравнение - новорегистрираните лади за същия период от края на 2017 г. досега са 197.
Трабантите все повече намаляват и в момента са 2133 - над хиляда по-малко, отколкото са поршетата. 2371 са били трабантчетата към края на 2017 г., което означава, че само за 6 м. са спрени от движение и бракувани 238 от картонените коли.
В началото на 2018 г. от прокуратурата разпоредиха на НАП
проверка на
доходите на
хората
със скъпи коли
Преди това от полицията бяха изпратили справка колко лимузини и суперскъпи спортни коли се управляват в България. В справките беше посочено, че срещу част от физическите лица има сигнали в МВР за престъпления, включително за данъчни измами. Данъчните още проверяват доходите на собствениците им, като се анализира и дали стойността на придобиване съответства на пазарната стойност към момента на сделката.
За лимузините бяха дадени примери с бентли и ролс-ройс.
Статистиката на Пътна полиция разкрива, че към 1 юли в България са регистрирани 188 коли от марката “Бентли”. За последните 6 м. са се увеличили с 8, но новите придобивки на баровците са втора ръка. Това обаче е статистика само за регистрираните в България коли. Възможно е да има и такива, които се шофират у нас с чужди номера.
Освен бентлитата се увеличава и броят на ролс-ройсовете.
В момента те са 59. Към края на 2017 г. са били 53. Един от новорегистрираните автомобили е нов, другите са втора ръка. Лимузина от тази марка струва близо 1 милион лева, когато излиза от завода. Ако е на 5-6 г., струва около 500 хил. лв., показва справка в сайтовете за продажба на автомобили.
Нарастват и феновете на луксозните японски лимузини “Лексус”. Те вече са 3260, а до края на 2017-а са били 3014, с 246 повече. 16 от тях - чисто нови.
Илън Мъск може да бъде доволен, защото популярността на електромобила “Тесла” също расте. 67 са тези коли по пътищата в България, с 6 повече от края на м.г.
Освен почитателите на скъпите коли се увеличават и феновете на луксозните мотори. В България са регистрирани 620 от култовата американска марка “Харлей Дейвидсън”. 53 от тях са купени само за последните 6 месеца. 20 от тях са чисто нови.
60 соцлимузини “Чайка” още летят по пътищата
Само 85 коли от култовата полска соцмарка “Варшава” са останали в движение, показват данните за регистрираните коли. От руската лимузина “Чайка” се движат 60 бройки - по-малко, отколкото “Тесла” (67). 250 са запорожците, а заставите - 284.
1530 души все още се радват на своя вартбург. Москвичите са силно представени по пътищата - 7763, като се има предвид, че не се произвеждат от 25 г. Най-разпространената марка от соцвозилата е ВАЗ - 55 443. Това са старите модели, известни като жигулита и лади.
585 коли на ток, 4853 хибрида
3 637 145 пътни превозни средства са регистрирани в България към 1 юли. Леките автомобили са 2 762 590.
“Фолксваген” продължава да води класацията на най-предпочитаните марки коли от българина - почти половин милион карат такъв автомобил - 457 619.
На второ място е друга немска кола - опел. Малко над 350 хил. българи я притежават. 185 хил. карат рено, 168 хил. - ауди, 160 хил. - форд, 152 хил. - пежо.
Само 585 са колите с електродвигатели, показва статистиката на Пътна полиция. Към май 2017 г. са били 302. Хибридите на бензин и ток преди година са били 2788, а сега са 4853.
Друга тенденция е, че се регистрират все повече леки коли на бензин (1,5 млн.) за сметка на дизеловите (1,55 млн.), които бяха много по-предпочитани в миналото. Преди година и половина бензиновите са били 1,41 млн., а дизеловите - 1,61 млн.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха