Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Американец плати рекордните 70 милиона долара за ретроавтомобил

За това "Ферари" бяха платени рекордните 70 милиона долара.
За това "Ферари" бяха платени рекордните 70 милиона долара.

Изпълнителният директор и основател на амриканската WeatherTech Дейвид Макнийл плати световен рекорд за ретро автомобил, като се бръкна със 70 милиона долара за Ferrari 250 GTO. То е с номер на шасито 4153 GT.

Колата е изключително ценна, защото е била притежание главно на белгийски състезатели и е боядисана в сребърно и жълно, а не в нормалното червено. С нея е спечелена обиколката на Франция през 1963 година, а има и един старт във Формула 1.

От този модел са произведени само 39 автомобила, от които известни са около 5.

Историята на този автомобил е доста добре известна. С него са се състезавали белгийските отбори Екюри ранкошан и Екип Насионал Белджик. На Франкошан е кръстена пистата за Формула 1.

През 1963 година с него Пиер Дюме и Леон Дерние стават четвърти на "24-те часа на Льо Ман", а година по-късно печели обиколката на Франция с пилоти Лусиен Бианки и Жорж Бергер.

След това отива в Испания, където е купен от Еухенио Батуроне. В средата на 80-те е купен от французина Анри Шамбон, който го кара на ретроралита. След това през 1997 година го продава на швейцареца Николаус Спрингер. Следваият собственик е германецът Хер Грохе, който плаща за него 6,5 милиона долара през 2000 година. 3 по-късно отива при Кристиан Глаесел, също немец.

След това минава през пълно възстановяване в DK Engineering и придобива изключително важния сертификат от "Ферари" за автентичност.

250 GTO се смята за най-великия модел на италианците. Това е и заради неговата рядкост. Само 33 коли са направени с шасито от 1962-1963 година, известни като серия I. Три се произведат през 1964 година в стила на 250LM или серия II. И още три са с по-голям двигател и са известни като 330 GTO special. Четири автомобила от първа серия са ъпгрейтнати с шасито на втора.

250 се отнася за големината на двигатела - 250 кубика на цилиндър. Моторът е V12, което означава 3 литра и 300 конски сили. Навремето подобен автомобил е струвал 18 000 долара в САЩ - огромна сума за 60-те години.

Макнийл, който е от Чикаго вече има доста сериозна колекция. Той притежава Ferrari 250 GT Berlinetta SWB, 250 GT Lusso, 275 GTB, 365 GTB/4 Daytona, F40 и F50.

"Тази кола те прави специален. Вече си член на най-ексклузивния клуб на света. Защото притежателите им са много малко", твърдят специалисти по стари автомобили.

Сред притежателите на модела са милиардерът Ралф Лоран, барабанистът на "Пинк Флойд" Ник Мейсън и британският политик и богаташ лорд Антъни Бамфорд.

"Ferrari 250 GTO е еквивалентът на "Слънчогледите" на Ван Гог и талисман на всяка колекция. Защото са познати само 5 оцелели", твърди шефът на аукциона "Ботъмс" Джеймс Найт.

Според историка Марсел Масини 250 GTO ще достигне до 100 милиона долара в близките 5 години. Найт обаче е на мнението, че и други марки имат този шанс, като посочва Aston Martin DB4GT Zagato.

Видео

Коментари