Американец плати рекордните 70 милиона долара за ретроавтомобил
Изпълнителният директор и основател на амриканската WeatherTech Дейвид Макнийл плати световен рекорд за ретро автомобил, като се бръкна със 70 милиона долара за Ferrari 250 GTO. То е с номер на шасито 4153 GT.
Колата е изключително ценна, защото е била притежание главно на белгийски състезатели и е боядисана в сребърно и жълно, а не в нормалното червено. С нея е спечелена обиколката на Франция през 1963 година, а има и един старт във Формула 1.
От този модел са произведени само 39 автомобила, от които известни са около 5.
Историята на този автомобил е доста добре известна. С него са се състезавали белгийските отбори Екюри ранкошан и Екип Насионал Белджик. На Франкошан е кръстена пистата за Формула 1.
През 1963 година с него Пиер Дюме и Леон Дерние стават четвърти на "24-те часа на Льо Ман", а година по-късно печели обиколката на Франция с пилоти Лусиен Бианки и Жорж Бергер.
След това отива в Испания, където е купен от Еухенио Батуроне. В средата на 80-те е купен от французина Анри Шамбон, който го кара на ретроралита. След това през 1997 година го продава на швейцареца Николаус Спрингер. Следваият собственик е германецът Хер Грохе, който плаща за него 6,5 милиона долара през 2000 година. 3 по-късно отива при Кристиан Глаесел, също немец.
След това минава през пълно възстановяване в DK Engineering и придобива изключително важния сертификат от "Ферари" за автентичност.
250 GTO се смята за най-великия модел на италианците. Това е и заради неговата рядкост. Само 33 коли са направени с шасито от 1962-1963 година, известни като серия I. Три се произведат през 1964 година в стила на 250LM или серия II. И още три са с по-голям двигател и са известни като 330 GTO special. Четири автомобила от първа серия са ъпгрейтнати с шасито на втора.
250 се отнася за големината на двигатела - 250 кубика на цилиндър. Моторът е V12, което означава 3 литра и 300 конски сили. Навремето подобен автомобил е струвал 18 000 долара в САЩ - огромна сума за 60-те години.
Макнийл, който е от Чикаго вече има доста сериозна колекция. Той притежава Ferrari 250 GT Berlinetta SWB, 250 GT Lusso, 275 GTB, 365 GTB/4 Daytona, F40 и F50.
"Тази кола те прави специален. Вече си член на най-ексклузивния клуб на света. Защото притежателите им са много малко", твърдят специалисти по стари автомобили.
Сред притежателите на модела са милиардерът Ралф Лоран, барабанистът на "Пинк Флойд" Ник Мейсън и британският политик и богаташ лорд Антъни Бамфорд.
"Ferrari 250 GTO е еквивалентът на "Слънчогледите" на Ван Гог и талисман на всяка колекция. Защото са познати само 5 оцелели", твърди шефът на аукциона "Ботъмс" Джеймс Найт.
Според историка Марсел Масини 250 GTO ще достигне до 100 милиона долара в близките 5 години. Найт обаче е на мнението, че и други марки имат този шанс, като посочва Aston Martin DB4GT Zagato.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха