Американец плати рекордните 70 милиона долара за ретроавтомобил
Изпълнителният директор и основател на амриканската WeatherTech Дейвид Макнийл плати световен рекорд за ретро автомобил, като се бръкна със 70 милиона долара за Ferrari 250 GTO. То е с номер на шасито 4153 GT.
Колата е изключително ценна, защото е била притежание главно на белгийски състезатели и е боядисана в сребърно и жълно, а не в нормалното червено. С нея е спечелена обиколката на Франция през 1963 година, а има и един старт във Формула 1.
От този модел са произведени само 39 автомобила, от които известни са около 5.
Историята на този автомобил е доста добре известна. С него са се състезавали белгийските отбори Екюри ранкошан и Екип Насионал Белджик. На Франкошан е кръстена пистата за Формула 1.
През 1963 година с него Пиер Дюме и Леон Дерние стават четвърти на "24-те часа на Льо Ман", а година по-късно печели обиколката на Франция с пилоти Лусиен Бианки и Жорж Бергер.
След това отива в Испания, където е купен от Еухенио Батуроне. В средата на 80-те е купен от французина Анри Шамбон, който го кара на ретроралита. След това през 1997 година го продава на швейцареца Николаус Спрингер. Следваият собственик е германецът Хер Грохе, който плаща за него 6,5 милиона долара през 2000 година. 3 по-късно отива при Кристиан Глаесел, също немец.
След това минава през пълно възстановяване в DK Engineering и придобива изключително важния сертификат от "Ферари" за автентичност.
250 GTO се смята за най-великия модел на италианците. Това е и заради неговата рядкост. Само 33 коли са направени с шасито от 1962-1963 година, известни като серия I. Три се произведат през 1964 година в стила на 250LM или серия II. И още три са с по-голям двигател и са известни като 330 GTO special. Четири автомобила от първа серия са ъпгрейтнати с шасито на втора.
250 се отнася за големината на двигатела - 250 кубика на цилиндър. Моторът е V12, което означава 3 литра и 300 конски сили. Навремето подобен автомобил е струвал 18 000 долара в САЩ - огромна сума за 60-те години.
Макнийл, който е от Чикаго вече има доста сериозна колекция. Той притежава Ferrari 250 GT Berlinetta SWB, 250 GT Lusso, 275 GTB, 365 GTB/4 Daytona, F40 и F50.
"Тази кола те прави специален. Вече си член на най-ексклузивния клуб на света. Защото притежателите им са много малко", твърдят специалисти по стари автомобили.
Сред притежателите на модела са милиардерът Ралф Лоран, барабанистът на "Пинк Флойд" Ник Мейсън и британският политик и богаташ лорд Антъни Бамфорд.
"Ferrari 250 GTO е еквивалентът на "Слънчогледите" на Ван Гог и талисман на всяка колекция. Защото са познати само 5 оцелели", твърди шефът на аукциона "Ботъмс" Джеймс Найт.
Според историка Марсел Масини 250 GTO ще достигне до 100 милиона долара в близките 5 години. Найт обаче е на мнението, че и други марки имат този шанс, като посочва Aston Martin DB4GT Zagato.
Най-четени
-
Въпреки старанието ми...
Въпреки старанието ми все още има и някакви хора, които ме харесват. От
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия След две епохални постижения в Космоса България се връща в играта
Людмила Филипова и Нели Симеонова с времеви мост възобновиха производството на космически храни, за да възстановят славата ни на трета страна в света През 2024 г