Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Шефът на дирекция "Обществени поръчки" в Пловдив Тодор Тодоров се чуди кой стои зад "Пълдин рентакар".
Шефът на дирекция "Обществени поръчки" в Пловдив Тодор Тодоров се чуди кой стои зад "Пълдин рентакар".

Подозират местен превозвач, спрял конкурса за 13 линии

В задънена улица е още една голяма поръчка с прогнозна стойност от 37 милиона лева в Пловдив. Тя е за отдаване на 13 автобусни линии за срок от 10 години. Три дни преди подаването на офертите в общината, софийската "Пълдин рентакар 2000" пусна жалба в Комисията за защита на конкуренцията и замрази процедурата. В транспортния бранш не познават тази фирма и твърдят, че тя няма лиценз да вози пътници. Подозренията са, че местен превозвач стои зад нея, но официално потвърждение за това няма. "Пълдин рентакар 2000" атакува документацията по конкурса.
КЗК е отказала да образува производство по жалбата й и е уведомила на 29-и ноември пловдивската община. Комисията обаче не може да открие жалбоподателя, за да му връчи официалното си становище, както изисква законът. "Представителят на въпросната фирма се крие. Много напомня за овчарката Анка Ангелова от Антоново, която чрез дружеството си "Ремс строй" спря други две процедури за 24 милиона лева", коментира Тодор Тодоров, шеф на дирекция "Обществени поръчки" в Пловдив. По думите му КЗК е наела куриер, за да връчи отказа на "Пълдин рентакар", но не може да открие никой от въпросната фирма. На посочения от нея адрес в София е има пощенска кутия без номер, име, телефон. Оставено е съобщение", каза Тодоров. Сега известието на КЗК ще стои до 19-и в офиса на куриерската фирма. След изтичане на срока тя ще върне в Комисията невръчената преписка.
КЗК следва да публикува съобщението и да изчака още 3 дни, след което да възобнови процедурата. В същото време пловдивските превозвачи "Автобусни превози", "Хеброс бус" и "Автотранс" създадоха консорциум за участие в конкурса за линиите 1, 7, 15, 222, 29, 66, 37, 16, 18, 44, 116, 6, 99. Трите превозвача са похарчили милиони, за да закупят чисто нови автобуси специално за търга. Изискването е рейсовете да бъдат с най-висок екологичен клас, да са оборудвани с климатици и платформи за инвалиди. Заради жалбата конкурсът ще бъде възобновен след Нова година, а трябваше вече да е приключил.