Как убиват героите в сериалите
Комисар Попов вдига пистолета и сензационно натиска спусъка, без да изстреля задължителната полицейска команда: "Спри или ще стрелям!"
Джаро се свлича бездиханен на земята, а половин България е потресена от ликвидирането на един от най-популярните тв бандити от 10 ноември 1989 г. досега.
След края на епизода повечето зрители се юрват да коментират решението на сценаристите да ликвидират героя на Михаил Билалов. Има и такива, които вадят стопкадър на убийството и започват да мерят с линийка и транспортир. Вманиачените в детайла фенове на "Под прикритие" се опитват да докажат, че сцената е сбъркана и
куршумът е излязъл от грешното място
Отговорникът за заснемането на драматичния момент е режисьорът Виктор Божинов, а зрителите явно са се объркали, че лесно ще го хванат в грешка. Божинов с усмивка коментира, че без да го иска, се е превърнал в специалиста по убийствата в българските сериали. Той снима почти всички знакови екзекуции в "Под прикритие", организира и покушението над Стефан Данаилов в "Стъклен дом", задавя фатално с локум дядо Радул в "Столичани в повече". Опитният режисьор е абсолютно убеден, че всичко около екзекуцията на Джаро е изиграно по правилата.
"След излъчването на епизода с интерес се запознах с полемиката в интернет, придружена с графики. Зрители бяха изчислявали накъде е насочен пистолетът на комисар Попов и къде съответно трябва да излезе куршумът. Те предполагат, че оръжието "бие" в гърдите, но истината е, че то е насочено към главата. Други се вълнуват от това откъде излиза куршумът. Дори и на подобни експерти веднага обяснявам, че смъртоносното парче олово може да промени траекторията си, когато срещне съпротивление, и да излезе от на пръв поглед нелогично място", разяснява в детайли смъртта на Джаро режисьорът Божинов. Той е категоричен, че Михаил Билалов се справя отлично с предизвикателството да изиграе човек, прострелян в главата.
"На Мишо му беше дебют да бъде убит пред камера и на всичкото отгоре му се падна сложната задача да отиграе попадение в главата.
Справи се перфектно от първия дубъл. Беше разбрал всички мои обяснения. С мощен патрон в гърдите тялото отхвърча назад. При изстрел в главата е друго. Тялото просто се свлича надолу. Необходим е изключително добър синхрон между психика и физика, за да успее актьорът да реагира навреме и по правилния начин. С риск да навляза още по-навътре в детайлите ще обясня, че има два варианта да видим фаталното попадение. В първия случай, ако сцената го позволява, героят сам натиска едно копче, капсулата с кръв се пръска и той умира. По-сложно е, когато друг натиска копчето. Тогава артистът усеща лека реакция върху тялото си и трябва да действа. Случвало се е героят да погледне надолу и да разбере, че вече е надупчен, а въобще не е реагирал", усмихва се Виктор Божинов. Той се отнася с изключителна отговорност към задачата на основен килър в българските сериали. Чете книги, гледа документални филми и се учи от специалисти в различни области.
"Убийствата само заради самия акт на насилие нямат никаква стойност. Чисто драматургично е най-сладко да ликвидираш любим герой. Това е финалът на един дълъг и сложен процес. Първо трябва да го направиш симпатичен на зрителите, да го поставяш в подходящи ситуации, да премине през драматични обрати и накрая да покажеш неговия край. Задължително е да съм абсолютно точен в техническите детайли. Всяко едно от убийствата го премислям как да се случи, как да пръсне кръвта, къде да падне тялото и десетки други подробности. Помага ми общата култура по случая, която съм създал с книги, филми, казармата и съветване със специалисти. Миналата година снимах руската версия на сериала "Кости". Там имах възможност да навляза доста сериозно в патоанатомията. Срещах се и говорих с руски медицински светила, така че да съм подготвен какво се случва с тялото, когато в него попада куршум", разказва още известният режисьор. За убийството на Зорница в "Под прикритие" той взема пример от документален филм по "Дискавъри",
където смъртта е съвсем реална.
Коя е последната заснета сцена с Чочо Попйорданов, четете в новия брой на в. "168 часа"
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Художникът бедняк
Бил съм на около десет години, когато за пръв път видях автопортрета му. Стоях пред него около час като вцепенен. Никога няма да забравя високото чело на художника, тъжните му очи, къдравите коси
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Не харесвах Живков, подслушваше ме, но вярваше на информацията от нашата служба
Предлагаме на читателите си интервюто, взето от ген.-полк. Васил Зикулов през 2013 г. - 2 г. преди смъртта му. Той е най-дълго служилият началник на военното разузнаване в България
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса