Зрее война за стотици милиони в бизнеса с тв рейтинги
35-годишният Добри влиза у дома и се стоварва тежко на кожения си диван. Работният ден му се е сторил безкраен и младият мъж има нужда да разпусне малко с телевизия.
Той взема дистанционното и натиска продължително копчето под цифрата 1.
На екрана се появява надпис, който иска потвърждение за самоличността му, Добри потвърждава и може да се разходи по каналите. Той не е решил какво му се гледа. Първо обръща внимание на пеещи таланти, след това с интерес се зазяпва в опита на наши звезди да
общуват с африкански лъвове
и накрая дава шанс на сериал родно производство.
Добри прехвърля каналите с известна апатия, без да се притеснява, че с натискането на копчетата върху дистанционното участва пряко в разпределението на стотици милиони левове.
Той не притежава огромна фирма, не познава популярните лица от екрана и няма родствена връзка с някои от най-маститите продуценти. И все пак е
най-важната брънка от веригата,
по която всяка година в България буквално се пръскат торби със злато в телевизионния бизнес. От човека с дистанционното зависят планирането на рекламни бюджети, сключването на тлъсти сделки и производството на скъпоструващи риалити формати, сериали и шоупрограми.
Добри не е съвсем обикновен зрител.
Тайното му могъщество се събира в една малка сива кутия, монтирана в горния ляв ъгъл на неговия телевизор. Въпросната машинка не б2ръмчи, не свети, по никакъв начин не се натрапва с присъствието си.
Нейната работа е да следи неотлъчно какво гледа Добри сутрин, след като си измие зъбите, на обяд през почивните дни и вечер, когато е решил да избяга от приятелската компания, за да се отдаде на лентяйстване пред телевизора.
Човек и машина работят в перфектен синхрон.
Добри зяпа в екрана,
а компютърът записва неговите телевизионни предпочитания и ги препраща на по-голям сървър. Там пристигат резултатите от абсолютно същите кутии, инсталирани в малко над 1000 български домакинства, пръснати в цяла България. Рано сутрин резултатите са готови и заминават към рекламодатели и телевизии. Така първите имат възможност да преценят дали е добре да рекламират продукта си точно в това предаване, при положение че са го гледали шепа хора. Или обратното - фирменият бос вече е убеден, че трябва да извади малко повече пари, за да може неговата продукция да бъде представена в рекламната пауза на някое суперрейтингово шоу.
Телевизии и продуценти пък от своя страна със свито сърце очакват да разберат дали първият епизод от новия формат е впечатлил хората, или са го гледали само роднините на участниците в него.
Всички тези емоции и последвалите ги солидни финансови сделки зависят от кутиите и техните изчисления.
Целия репортаж четете в новия брой на в. "168 часа"
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Художникът бедняк
Бил съм на около десет години, когато за пръв път видях автопортрета му. Стоях пред него около час като вцепенен. Никога няма да забравя високото чело на художника, тъжните му очи, къдравите коси
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Не харесвах Живков, подслушваше ме, но вярваше на информацията от нашата служба
Предлагаме на читателите си интервюто, взето от ген.-полк. Васил Зикулов през 2013 г. - 2 г. преди смъртта му. Той е най-дълго служилият началник на военното разузнаване в България
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса