Нека само ДВАДЕСЕТ българи бъдат върнати да се учат отново на шофирлък след нарушения на пътя
В деня, когато изкрещяхме УРА за Шенген, първият коментар, който написах предположи, че най-бързо ще се минава през вече отворения граничен пункт, но тапите ще бъдат километри преди това.
То не се искаше особена мъдрост, за да предположим, че всеки, който е разполагал само с Великденските почивни дни, ще прекара часове в безкрайни неподвижни опашки (и то без да броим катастрофите). Всъщност тапите са гарантирани, независимо от посоката на движение.
Туризъм, казвате! А пътища?
Полицията бе извадена по наличните транспортни трасета (във вечен ремонт или за ремонт), триножниците бяха разкрачени, небрандираните автомобили догоре заредени с гориво.
И какво?
Още в първите часове на голямото пътуване, в началото на "Тракия" ДЕСЕТ коли се надъниха жестоко една в друга, като първата, ударила колата отпред се беше завряла изцяло отдолу. Колко близо и с каква скорост е карал идиотът, та да постигне този акробатичен резултат? А тези след него? Такова нанизване става само от "майстори", които са неудържими в шофирането на метър един от друг, щото мноУ го могат!
Ден преди Великден млад татко уби 9 месечното си бебе, след като шофирал като луд, самокатастрофирал, колата се преобръщала няколко пъти в дере и макар децата явно да са били в столчета, защото 3-годишното му момиченце е оцеляло без травми, бебчето не е понесло страшното тръшкане.
Този път никой не коментира нито пътя, нито знаците. За остатъка от живота си мъжът ще знае, че е убиец на детето си.
Пак ден преди Великден майстор-мотоциклетист не удържа мощното двуколесно и се размаза в уличен стълб. Добрата новина е, че други жертви няма.
Кола и камион се сблъскват по пътя от Вакарел към Нови хан и шофьорът на колата изгаря в нея. Десетки пъти съм минавала оттам, познавам всеки завой, всяко уширение, всеки рисков участък. Това е опасен път и хора, които редовно шофират оттам са самонадеяни и често безумни.
Общият брой на загиналите за празниците е шестима, а ранените са 85. Разни камери и системи отчитат, че някой шофирал със 180, друг с 210 км/ч.
Е, пак да кажа: докато не започне ОТНЕМАНЕ И ЛИКВИДИРАНЕ на книжките на такива нарушители и задължително явяване на шофьорски курс и пълен шофьорски изпит, МАНТАЛИТЕТЪТ няма да се промени и на йота.
Нека само ДВАДЕСЕТ българи бъдат върнати да се учат отново на шофирлък, защото са заловени пияни, с голямо превишение на скоростта или преминали на червено и репортерите да им протегнат микрофони и да ги питат как се чувстват.
Мигновено ще настъпи всенародно духовно успокоение и гигантски страх пред предстоящото шофьорско "начало", което може да се окаже непостижим връх за мнозина. За десерт нарушителите да са длъжни да посещават курсове по овладяване на гнева - щото да нарушаваш системно правилата за безопасност на пътя е явно скрит гняв - и да видим колцина ще са мераклии да минат през упражнението.
Няма да разказвам отново за мерките за ограничаване на скоростта в Мексико - при цялата им корупция, там са решили, че животът на всички има значение.
*От фейсбук