Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Влагата, тълпите от туристи и малкото тоалетни са малка част от премеждията, пред които е изправен емблематичният музей
СНИМКА: РОЙТЕРС
Влагата, тълпите от туристи и малкото тоалетни са малка част от премеждията, пред които е изправен емблематичният музей СНИМКА: РОЙТЕРС

Музеят в Париж се нужда е от спешен ремонт, предупреждава в поверително писмо директорката му

Лувърът е в изключително лошо състояние, като течове и температурни промени могат да повредят изключително ценни произведения на изкуството. Влагата, тълпите от туристи и малкото тоалетни са малка част от премеждията, пред които е изправен емблематичният музей в Париж.

Шокиращата информация стана публично достояние, след като поверителен меморандум до министъра на културата Рашида Дати от първата жена директор на музея Лоранс де Кар се появи в западни медии. В документа се предупреждава за

сериозни повреди на сградата

Според Де Кар някои от съоръженията са неизползваеми.

“Определени помещения вече не са водонепропускливи, а в други се наблюдават значителни температурни колебания, което застрашава съхранението на произведенията на изкуството”, пише Де Кар.

Отбелязвайки бюджетните проблеми на френското правителство и предстоящото затваряне на музея “Помпиду” за ремонт, директорката предупреждава, че Лувърът се нуждае от реновиране, което вероятно ще бъде скъпо и технически сложно.

Миналата година прочутите му галерии са били посетени от общо 8,7 млн. души. Това е два пъти повече от предвиденото. Заради препълнените зали Де Кар поставя под съмнение и качеството на туристическото изживяване.

“Популярността на Лувъра е довела до физическо натоварване на историческата сграда, а посетителите не разполагат с места за почивка”, добавя тя.

В поверителното писмо се разкрива още, че възможностите за хранене и

тоалетните са недостатъчни

и са много под международните стандарти. От подмяна се нуждаят и информационните табели.

Дори най-модерното допълнение на музея - стъклената пирамида, проектирана от китайско-американския архитект Иео Минг Пей, не е подмината в писмото на директорката на Лувъра - конструкцията имала множество недостатъци.

Макар че стъклената пирамида бе използвана от френския президент Еманюел Макрон за държавна вечеря преди откриването на олимпийските игри в Париж, Де Кар твърди, че в горещите дни тя се превръща в негостоприемен и твърде шумен парник.

Туристите отдавна се оплакват от опашките пред

“Мона Лиза”, която е най-популярната картина в Лувъра.

В поверителния меморандум Де Кар подчертава необходимостта от преоценка на начина, по който шедьовърът се представя пред публиката. Според нея ренесансовата картина се нуждае от собствена специална зала.