Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Дойче Бан създава огромни проблеми на организаторите на Евро 2024
Дойче Бан създава огромни проблеми на организаторите на Евро 2024

Германска точност ли? Забравете! Митът за нея умря на Евро 2024. Шампионатът е съпътстван от жесток транспортен хаос, който изнервя феновете до краен предел. Влакове не идват или масово закъсняват, сменят дестинацията си без предупреждение, автобусите ги няма, интернетът е катастрофален.

Транспортът и по-точно Дойче Бан е най-големият проблем за организаторите на шампионата. Германците са свикнали да страдат в това отношение, но много чуждестранни гости са изумени и дори шокирани от случващото се с влаковете. Десетилетия наред те се славеха като световни шампиони по организация.

„Железницата никога не е била толкова ангажирана в международен план в европейско първенство", опитаха да се оправдаят от борда на железопътния транспорт на дълги разстояния.

Още в първите дни на Евро 2024 феновете се оплакаха от транспортните услуги. Влаковете почти постоянно закъсняват, въпреки че лятат по релсите с над 200 км/ч. И ако 20-30 минути не са фатални, то пристигането в Хамбург час и половина по-късно и 40 минути преди мача им с Чехия, изправи грузинските привърженици на нокти, видя „24 часа". Те трябваше да преглътнат и около час закъснение на връщане към Берлин и Мюнхен, висейки на перона.

Фенове чакат поредния закъсняващ влак
Снимка: X
Фенове чакат поредния закъсняващ влак Снимка: X

Влак за баварската столица ден преди мача на Сърбия с Дания имаше куриозно забавяне. Няколко километра преди Мюнхен той спря. На пътниците бе съобщено, че трябва да изчакат около 20 минути, тъй като този пред тях на релсите се е замотал. Това предизвика смях сред германците и шокирани погледи за чужденците.

На всички влакове на Дойче Бан е отбелязано наличието на интернет в тях. Той обаче е на принципа тука има-тука нема. Свързването с него може да се брои за шестица от тотото. Ако човек успее да се прикачи, в един момент той изчева. При подобна ситуация в повечето случай повторното свързване е невъзможно. Това води до сериозно мърморене от тези, които са се надявали да отметнат малко работа, пътувайки.

Причината за драмата с Дойче бан е абсолютното занемаряване на железниците в Германия, разкриха запознати пред „24 часа". Те са пострадали от евтините самолетни билети, които са хит в последните години. Заради това са оставени на заден план от държавата. Всичко това води до огромни проблеми в сектора. Нищо не може да компенсира факта, че мрежата изгни в продължение на десетилетия и че лошото управление е проникнало в компанията.

Куман не е никак доволен от пътните връзки
Снимка: uefa.com
Куман не е никак доволен от пътните връзки Снимка: uefa.com

„Дойче Бан е отражение на Германия - нейния характер, нейното здравословно състояние", каза дори самият шеф на железницата Ричард Луц.

Директорът на Евро 2024 Филип Лам също пострада от хаоса с влаковете. Бившият футболист пропусна свое тв участие в Дюселдорф преди мача между Словакия и Украйна.

„Той трябва да е някъде близо до Солинген, така че стискаме палци", сподели посланикът на шампионата Селия Сашич, която също бе гост в студиото.

По-късно Дойче Бан се извини, че не е успял да закара Лам в Дюселдорф навреме.

„Съжаляваме, че Филип Лам не стигна до мача навреме. Поне успя да изгледа второто полувреме на стадиона. Съжаляваме, скъпи Филип Лам!", каза говорител на железниците.

Световният шампион с Германия също коментира ситуацията.

„Пътувах с влак десет дни и стигнах до повечето неща много точно – но също така закъснях. Това е досадно, особено за феновете, които предприемат дълги пътувания и харчат много пари за тях. Поддържаме връзка с Дойче Бан. Казаха, че ще продължат да правят всичко възможно да гарантират на хората, че ще стигнат от точка А до точка Б навреме", заяви Лам.

Селекционерът на Нидерландия Роналд Куман също беше разстроен от връзките за пътуване. За мача с Австрия тимът пристигна с влак в Берлин. Връщането в базата трябва да се извърши с автобус, тъй като вече няма мотриси, които да пътуват обратно до Волфсбург.

„Няма да се върнем след мача, защото вече няма влак, който да ни отведе до Волфсбург. Германия насърчава идеята за домакинство на устойчиво европейско първенство. Но те не могат да го организират", заяви раздразненият Куман.

Германия използва разумно местните си познания. За разлика от националния отбор на Швейцария или Белгия (закъснение преди мача с Румъния: само десет минути!), бундестимът не разчита на Дойче Бан. Германците предпочитат да пътуват с автобус. Това е предимството на домакинството, да знаеш къде са проблемите и да ги избягваш.

Проблем със закъсненията има и в самите градове. Хиляди фенове трябваше да чакат с часове трамваи и автобуси, които да ги откарат от стадиона на „Шалке" до хотелите след мача между Англия и Сърбия. Привържениците висяха до рано сутринта. Влаковете в Мюнхен и Кьолн са претъпкани с пътници извън всякакъв лимит. Феновете на други места се оплакват от счупени мотриси и задушни купета.

Още преди първия мач в Мюнхен метрото спря по пътя към „Алианц Арена". Някои от влаковете бяха в тунели. Образува се струпване, което продължи да забавя пътуването.

Берлин също не е подминат от транспортния хаос. Метрото в столицата не прави изключение в забавянето и препълването в дните на мачовете. Автобусите често „изчезват" преди двубоите. Изумени фенове чакаха 40 минути за този, който води до „Олимпиащадион", на път за Нидерландия – Австрия. След като така и не се появи, трябваше в бясна скорост да вземат алтернатива донякъде и оттам да бързат пеша за мача.

„Това не е Германия!", възмущаваха се по-възрастните, които не за първи път са в страната. До подобно заключение стигнаха и фенове, които са били и на световното първенство през 2006 година, когато всичко е било перфектно.

Извън транспорта проблем има и с влизането на стадиона. В Мюнхен се образуваха дълги опашки, тъй като системата за насочване на феновете около „Алианц Арена" очевидно не работи. Журналисти се оплакаха, че портите за достъп, които споделят с многото доброволци и служители, понякога са твърде тесни и дори има кавги между стюарди и представители на медиите .

Тези проблеми от своя страна зависят от УЕФА, която има вътрешни правила на стадионите по време на европейското първенство.