Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Полет 370 изчезва на 8 март 2014 г. СНИМКА: Туитър/AzizJama555
Полет 370 изчезва на 8 март 2014 г. СНИМКА: Туитър/AzizJama555

Мистерията около изчезването на полет MH370 на Малайзийските авиолинии може най-накрая да бъде разгадана след 10 години. Британски изследователи са открили сигнал, който може да ги отведе до мястото, където самолетът се е разбил. 

Самолетът с 239 пътници на борда изчезна през 2014 г. Полетът излита от Куала Лумпур и е трябвало да кацне в Пекин след шест часа. Самолетът е "Боинг 777-200ER". Изчезва от радарите малко, след като навлиза във виетнамското въздушно пространство. Смята се, че полет 370 се е разбил в Индийския океан, но въпреки мащабното издирване, 10 години по-късно от него няма и следа. 

По-рано тази година, на 10-годишнината от изчезването, малайзийското правителство започна ново издирване край бреговете на Австралия. То също се оказа неуспешно.

Сега обаче се съобщава, че подводни микрофони - хидрофони - са уловили сигнал по същото време, за което се смята, че се е разбил MH370. Шестсекундният сигнал е открит от изследователи от Кардиф, които заявиха, че ще са необходими допълнителни тестове, за да се определи дали тези звуци могат да доведат до намирането на мястото на катастрофата, пише "Дейли Експрес". 

Изследователите основават проучването си на предположението, че самолет "Боинг 777" като MH370 би освободил кинетична енергия, равна на малко земетресение, ако се разбие със скорост 200 метра в секунда.

Подобна енергия би била достатъчно голяма, за да бъде засечена от хидрофони на хиляди километри разстояние, два от които - на нос Лиуин в Западна Австралия и на британската територия Диего Гарсия - са само на няколко десетки минути път от мястото на последния радарен контакт със самолета.

Хидрофоните са създадени, за да откриват евентуални нарушения на Договора за всеобхватна забрана на ядрените опити. Подобни хидроакустични станции и преди са засичали сигнали от налягането при самолетни катастрофи, както и земетресения на разстояние повече от 3 000 мили.

Новият сигнал, засечен по време на катастрофата, е бил регистриран само в станциите на Кейп Лиуин. Той заяви, че макар показанията да не са категорични, е "много малко вероятно" високочувствителните хидрофони да са пропуснали удара на голям самолет, който се разбива в океана. Екипът му смята, че по-нататъшните изследвания могат да разрешат загадката.

Хидрофоните бяха използвани, за да помогнат за намирането на ARA San Juan, подводница на аржентинските военноморски сили, която беше открита на над 900 метра под морското равнище в южната част на Атлантическия океан година, след като се взриви и изчезна. За да открият останките на подводницата, изследователите използваха гранати, за да имитират експлозията на подводницата, и сравниха това със сигнала, уловен при имплозията ѝ. След това останките на подводницата бяха открити на 290 мили от бреговете на Аржентина.