Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Папата на мъжката елегантност почина на 91 години

Мечтае да стане журналист, но след смъртта на баща си се налага да поеме семейния бизнес едва 20-годишен

Облича Ричард Гиър за “Хубава жена” и Майкъл Дъглас в “Първичен инстинкт”. През 1994 г. става официален дизайнер на отбора на Формула 1 “Ферари”

В средата на 60-те години във фабриката на Hitman като млад талант е нает Джорджо Армани. Неговите забележителни качества не остават незабелязани от проницателния нюх на Нино Черути. Италианският моден дизайнер и предприемач тъкмо е стартирал първата си компания за мъжко облекло Hitman през 1957 г. близо до Милано, за да създава елегантно облекло в индустриален мащаб и да стане част от зараждащия се сектор на конфекцията за мъже. Черути взема под крилото си Армани и му дава първия сериозен тласък в модата, както и поле, за да блесне, и куп ценни уроци.

Армани помни своя наставник като креативен предприемач с "остър поглед, истинско любопитство, способност да се осмелява”, добавяйки, че "неговият нежен начин да бъде авторитетен, дори авторитарен" ще липсва.

Черути, на когото се приписва революцията в мъжкото облекло през 60-те години на миналия век, почина на 91 години. Папата на мъжката елегантност, както още е наричан, издъхва на 15 януари в болницата във Верчели (Италия), където беше хоспитализиран за операция на тазобедрената става.

"Дори и контактите ни да изтъняха с годините, винаги съм го смятал за един от хората, които са оказали истинско и положително влияние върху живота ми - сподели Армани в изявление. - От него научих не само вкуса към мекотата на облеклото, но и важността на добре завършената визия като дизайнер и като предприемач."

Армани работи за Черути в продължение на шест години, преди да основе своята собствена компания през 1975 г.

Висок и строен, Нино винаги настояваше да бъде първият, който пробва творенията си.

“Винаги съм обличал един и същ човек - себе си”, казва веднъж той.

Нино се ражда в Биела, Италия, на 25 септември 1930 г. в семейство на текстилни индустриалци. Още дядо му създава текстилна фабрика в северния град през 1881 г.

Черути мечтае да стане журналист, но се налага да поеме семейния бизнес едва 20-годишен след смъртта на баща си. Той прекратява обучението си по философия и журналистика, за да преоткрие веднага себе си като подходящ за стила и модния бизнес на най-високо ниво.

Оказва се, че е отличник в бранша. Следвайки семейната традиция, инвестирайки сериозно през годините в изследванията и разработването на материали, той добави внимание към дизайна, към вкуса и чувствителността и своите изключително лични прозрения.

Привлича международното внимание именно с представянето на мъжката си колекция Hitman в Милано, смятана за революционна по това време.

През 1967 г. той открива първия си бутик за мъжко облекло Cerruti 1881 в Париж, като същевременно поддържа производството в Италия. През 70-те години също така създава първото деконструирано яке.

Омекотеният силует, използването на цветове и вниманието както към иновативния дизайн, така и към традицията му печелят клиенти като френската филмова звезда Жан-Пол Белмондо. Скоро и в Холивуд също се влюбват в Черути и неговите дизайни, носени на и извън екрана от звезди като Майкъл Дъглас в "Първичен инстинкт", Ричард Гиър в "Хубава жена" и Том Ханкс във "Филаделфия".

Освен че има впечатляващ усет и артистични дадености на дизайнер, той е още по-умел и успешен световен предприемач. Сключва лицензионни споразумения в Япония и САЩ, за да увеличи международната видимост на марката и да поддържа конкурентни цени на повечето пазари.

В тези години се заражда и модната линия за жени, която 20 години по-късно ще представлява 20% от общите приходи на компанията.

С времето неговата модна къща се разширява, за да включва луксозни линии и на парфюми, часовници и аксесоари, групирани под неговата марка Cerruti 1881. Освен всичко през 1994 г. Нино е назначен за официален дизайнер на отбора от Формула 1 "Ферари".

През 2000 г. Черути продаде контролния дял от компанията на Fin.Part - италианска индустриална група, а по-малко от година по-късно бе купена и останалата част и Черути се оттегли.

“Когато започнах да работя, това все още беше традиционна култура с по-малко индивидуалност, повече социална коректност. Средата тогава беше много различна - споделя малко преди да се пенсионира Черути. - Това бързо се премести в общество, в което има повече свобода, повече оригиналност и повече некоректност. Това беше национално, индустриално общество, когато започнах; сега това е глобално комуникационно общество."

Карло Капаса, президент на италианската камара за мода, си спомня Черути като “велик новатор”, който също “беше един от най-шикозните мъже на Италия”.

“Той беше един от първите, които имаха силно международно присъствие, представяйки на света онази уникална комбинация от креативност и качество, която характеризираше и все още характеризира италианската мода”