Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Продължението на обходния път на Габрово е част от проекта за тунел под Шипка и ще изведе напълно автомобилния трафик от града.
Продължението на обходния път на Габрово е част от проекта за тунел под Шипка и ще изведе напълно автомобилния трафик от града.

Само след броени дни ще станат два месеца от деня, в който строителството на тунела под Шипка бе блокирано от жалба. Тя бе внесена в Комисията за защита на конкуренцията от един от участниците в конкурса и антимонополистите образуваха преписка. Но нито са публикували жалбата, както се прави обикновено, нито дават информация дали я разглеждат и най-вече кога ще решат казуса.

Той нашумя, защото изборът на фирма победител стана повод служебната регионална министърка Виолета Комитова да поиска оставката на предишния ръководител на пътната агенция Апостол Минчев. Формално тя го обвини в това, че е спрял всички пътни ремонти в страната, т.е. си е позволил своеволие, макар че и след като го уволни, те не са възобновени и пътните фирми вече протестират, искайки си парите за извършената работа.

Обединение “Шипченски проход”, в което влизат фирмите “Трейс Груп холд” и проектантската “Алве Консулт” ЕООД, е подателят на жалбата срещу класирането на компаниите, допуснати до последния етап от избора на фирма, която да прокопае станалия исторически тунел под Шипка. Обжалваният акт на АПИ е от 14 юли.

Докато КЗК не реши казуса, не може да се сключи договор с избраната фирма. Това е Консорциум ПСВТ, в който влизат “Хидрострой” АД, “Пътни строежи Велико Търново” АД и “Пътинженерингстрой-Т” ЕАД.

Мотивите за внесената от “Трейс” жалба не се знаят - освен че не са публикувани, от самата фирма отказват да говорят за това. Най-вероятно фирмата обжалва само собственото си класиране. Нейната оферта, която е за 359 610 000 лв. с ДДС, е оценена със 71,38 точки. Офертата на победителя “Хидрострой”, която е за 358 020 000 лв., е оценена с 99,71 точки. Разликата в оценяването обаче не идва от това, че “Хидрострой” е предложила да изгради обходния път на Габрово и тунела под Шипка с 1 милион лева по-евтино, а най-вече заради техническите предложения. В това отношение офертата на “Хидрострой” е оценена с 40 точки, а тази на “Трейс”- с 15 точки.