Георги Панайотов: Майор Терзиев е един от най-добрите пилоти, не бива да се спекулира
"Пилотите са хора, които обичат България и пазят небето на България", каза военният министър през сълзи
Тече разследване, проверяват се фактите, сравняват се данните, операцията продължава, цяла нощ флотът е бил на място за обследване на дъното. Майор Терзиев не е докладвал проблеми, не е съобщил за нужда от катапултиране, не е очаквал това, което се е случило, случило се е внезапно. Това каза пред БНТ служебният министър на отбраната Георги Панайотов.
"Самолетът, който е пуснал мишената, поразена от майор Терзиев, е видял как той я е поразил и нататък няма данни да е виждал каквото и да било", добави той.
"Хипотези колкото искате, спекулации могат да се правят колкото искате. Майор Терзиев е пилот 1-ви клас, това са най-добрите пилоти. На 6 май е бил селектиран да води демонстрацията на празника. Той е един от най-добрите. Не бива да се правят спекулации, всички опции са на масата", каза още военният министър.
"Използват се всички налични средства на българската армия и допълнителни. Обърнали сме се към фирми, които действат по въпроса. Вероятно катапултиране не е имало. Пилот с опита на майор Терзиев при катапултиране той знае, че е длъжен да докладва, което той не е направил", каза още той.
"Конкретният изтребител МиГ-29 е бил поддържан и е бил технически изправен към момента на започването на задачата. Самолетите се поддържат от фирма, най-често от фирмата производител. България има договор с МиГ. Работата с МиГ не е лесна, Преди 2 дни трябваше да се подпише една застраховка за пети договор с тях. По законов срок трябваше вчера да подпишат полицата, за да е валидна. До последния момент тя не беше подписана, но в последния момент беше подписана. В последния момент се получава една изнервеност", добави той.
"Пилотите са хора, които обичат България и пазят небето на България", каза Панайотов през сълзи.
"Много малко са българските мъже, които са способни на такава откровеност и искрена любов към родината", добави той.
"Стандартите на НАТО за нальот е в рамките на 180 часа, но 40 са на тренажор. В българските ВВС нальотът е значително по-малък поради липса на ресурси. Ние разполагаме с ограничен брой самолети. Основният проблем е свързан с поддръжката на летателните апарати. Купува се нова техника и клаузите за поддръжката са може би били неглижирани. За F-16 не е така, там нещата са железни. Подобен е проблема с едни самолети, които се казват L-39. Тяхната поддръжка е на практика спряна и не летят", каза още той.
"Днес ще бъде пуснат хидролокатор под водата. Теренът който е обследван е 20 квадратни мили, огромен терен. Обследва се, търси се самолет. Вероятността майорът да бъде открит жив и здрав намалява и трябва да сме готови да го приемем", завърши той.
Най-четени
-
Галерия А трябва ли да знаеш за Белчо и Сивушка?
На млада участничка в “Стани богат” ѝ звучи като да са зайци. В мрежата едни се забавляват, а други отбелязват: На себе си се смеем Отговорът на млада участничка в тв предаването “Стани богат”
-
Галерия Заплахата "Боянски разлом" - безопасни са сградите до 3 етажа и над 16
Най-застрашени са живеещите в стари кооперации в центъра на София, където са избивани колони, за да се разшири площта на магазините Зачестилите земетресения в София, в цяла България
-
Галерия Дебют и авиокатастрофа - фаталният рожден ден на Мария Нейкова, която първа изпя "Синева"
Певицата на финалната песен от филма за Гунди скача през 1971 г. от горящата счупена опашка на самолета, в който загива Паша Христова Ванга ѝ казва: Знам те, ти си от джазовите
-
Защитен свидетел насочил германските власти към Ружа в Южна Африка
Задействали се преди 1 г. и 6 месеца след разстрела на издирвания с червена бюлетина Красимир Каменов-Къро Показанията на защитен свидетел изпратили германските власти по следите на Ружа Игнатова в
-
Софийската "Витошка" е 41-ва в световна класация за най-скъпите търговски улици за 2024 г.
Софийският булевард "Витоша" заема 41-во място в глобалната класация на най-скъпите улици за 2024 г. Традиционно всяка година консултантската компания Cushman & Wakefield публикува доклада