Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ПРЕЦИЗНИ: Техническите комисари на ФИА правят преглед на задното крило на F 150, държейки го с хирургически ръкавици.
ПРЕЦИЗНИ: Техническите комисари на ФИА правят преглед на задното крило на F 150, държейки го с хирургически ръкавици.

ТЕХНИЧЕСКИТЕ комисари на пистата "Барселона" намалиха с конска сила мощността на "Ферари" преди старта на петия кръг от шампионата. Това стана по време на тренировките, когато на италианците бе забранено използването на промененото задно крило за болидите "F150 Италия".

По-високият борд, променен в задното крило на двете коли, бе определен като нелегален и на "Ферари" се наложи да ползват спецификация от предишните състезания.
Бордът е извън крилото, но с него дълбочината на V-образния отвор в средата става от 40 мм. Регулациите изискват той да бъде 30. Заплашени от евентуална дисквалификация, в Скудерията решават да не рискуват.

Губивреме

"Те (техническите комисари - бел. ред.) решиха, че бордът е съставна част от крилото в неговата цялост - обяснява Алдо Коста, технически директор на "Ферари". - Според нас това е елемент към крилото, а не негова основна част. Говорихме прекалено много за толкова малко нещо."

Промененият отвор в задното крило е една от трите иновации в аеродинамиката, с които италианците пристигнаха на пистата "Барселона".
Дискусията около легитимността на иновацията продължила повече от 2 часа. Технически експерти пресмятат, че допълнителните 10 мм дават близо 1 к.с. допълнителна мощност на болидите.

"Не, това нямаше никакво драматично значение за скоростта ни в Испания - категоричен е двукратният световен шампион Фернандо Алонсо. - Нито помагаше много, нито пречеше на ездата."

КАК ДЕЙСТВА?

V-ОБРАЗНИЯТ отвор в средата на задното крило и увеличеният с 10 мм заден хоризонтален ръб (оцветеното в жълто) правят обтичането в средната част на болида значително по-ефективно. С това се увеличава притискането на задната ос на болидите "F 150 Италия". Изчисления, направени на базата на сравнителен анализ показват, че иновацията дава около 1 к.с. допълнителна мощност.

СПОРЕН: Оцветеният в жълто по-висок борд на задното крило стана повод фераристите да останат с една иновация по-малко на старта в Испания.
СПОРЕН: Оцветеният в жълто по-висок борд на задното крило стана повод фераристите да останат с една иновация по-малко на старта в Испания.