"Ситроен"и "Форд"захапаха ножовете
"СИТРОЕН" И "Форд" са в открит конфликт от седмица. Двата най-големи заводски отбора в световното първенство по рали са захапали ножовете и спорят за правилата на стартиране в макадамовите ралита. Само в тези състезания в първия ден подреждането в колоната е според класирането в шампионата. Във втория и третия - според класирането от предишния ден.
Франсетата настояват, че сегашната система трябва да отпадне, фордаджиите смятат, че така първенството е по-интересно. Вече четвърти сезон първите три-четири автомобила са реални "метачи" на камънаците по трасетата. След като минат, следващите ги карат през изчистен път, в който траекториите на завоите с ясно очертани. За сметка на първите коли, правилото дава авантаж на по-задните екипажи - няма пробиви в гумите или потрошени амортисьори.
Край на тектимеските схеми
Това неизбежно води до прилагането на повече от 30 различни тактически схеми за първия ден. Те гарантират на пилотите по-добрите места между 5-о и 8-о във втория ден и възможност да натрупат аванс пред конкурентите, като спечелят лидерството на колоната за неделя. По традиция третата част от световните ралита е най-кратката - не повече от 60-70 състезателни километра. Тогава рисковете за водачите намаляват точно с 40 на сто.
По френска линия "Ситроен" натиска ФИА и Жан Тот по френска линия да отменят регулацията. Тя действа от 4 сезона и шефът на тима Оливие Кеснел нямаше нищо против, когато за това време Льоб спечели три титли и 27 ралита благодарение на тактиката си.
Засечка в машината
Тази година от пет състезания седемкратният световен шампион взе едно. "Машината Льоб" започна да засича и шефът на "Ситроен" Кеснел е разтревожен. Той твърди, че заради правилото не се вижда истинският спорт, а десетки хиляди зрители гледат надлъгване.
Срещу това директорът на "Форд" Малкълм Уилсън възразява, че тактиката е част от ралитата. Изборът на мястото в колоната е също такава тактика, както е и изборът на гуми в състезанието.
Проблемът на Кеснел е броят на отборите, които биха подкрепили отмяната на стартовия ред. "Ситроен" има зад гърба си общо 5 тима, от които четири със сигурност са за премахването на правилото. В същото време "Форд", който продава и дава под наем най-много от своите "Фиеста RS WRC", разчита най-малко на 10 екипажа.
Въпросът е как ще реагира ФИА и кого от двамата босове ще подкрепи. Жан Тот иска промени, шефовете на "Форд" и "Ситроен" - също. Но този път техните интереси си противоречат и това поставя спортната власт в крайно деликатно положение. Тя трябва да се съобразява с тимовете, но без да пренебрегва пилотите.
Решава ФИА
Федерацията има право да отмени правилото. Ако го направи, това ще е прецедент за световния шампионат. Следващият старт е "Сардиния" този уикенд и е възможно решението да дойде преди самото начало на петото рали от сериите.
Най-четени
-
Най-българската приказка
НАЙ-БЪЛГАРСКАТА ПРИКАЗКА Свраките си посрали гньездото, па сврачетùята реклù на майкя си: „Мамо! Да идеме да тражиме друго гньездо!", а она им казàла: „Деца
-
Галерия Откривателят на Парцалев и създател на Сатирата отказва да е партиен секретар
Умира в жестока катастрофа, в която по чудо оцеляват Стоянка Мутафова и Невена Коканова Заради непростимия гаф не вписват името на Енчо Багаров като основател Вбесява Вълко Червенков
-
Галерия Истини и измислици в “Гладиатор II”
Римските императори наистина са правили наумахии - възстановки на морски битки с кораби и реални жертви, но без акули Истинският Луций може да не е доживял до зряла възраст
-
Галерия BG снаха, изтезавана от Палача на нацистите
Заради атентат срещу сина на Бенито Мусолини, организиран от първата ѝ любов, тя е хвърлена в щабквартирата на Гестапо Вторият ѝ мъж Илия Пейков рисува Космоса, а виждайки картината му
-
Най-известната руска шпионка - тънка талия, плътни гърди и водопад от червена коса
Анна Чапман разкрива в книга как е вербувана, докато живее в Лондон Докато в Лондон продължава процесът срещу шестимата българи, обвинени в шпионаж в полза на Москва