"Ситроен"и "Форд"захапаха ножовете
"СИТРОЕН" И "Форд" са в открит конфликт от седмица. Двата най-големи заводски отбора в световното първенство по рали са захапали ножовете и спорят за правилата на стартиране в макадамовите ралита. Само в тези състезания в първия ден подреждането в колоната е според класирането в шампионата. Във втория и третия - според класирането от предишния ден.
Франсетата настояват, че сегашната система трябва да отпадне, фордаджиите смятат, че така първенството е по-интересно. Вече четвърти сезон първите три-четири автомобила са реални "метачи" на камънаците по трасетата. След като минат, следващите ги карат през изчистен път, в който траекториите на завоите с ясно очертани. За сметка на първите коли, правилото дава авантаж на по-задните екипажи - няма пробиви в гумите или потрошени амортисьори.
Край на тектимеските схеми
Това неизбежно води до прилагането на повече от 30 различни тактически схеми за първия ден. Те гарантират на пилотите по-добрите места между 5-о и 8-о във втория ден и възможност да натрупат аванс пред конкурентите, като спечелят лидерството на колоната за неделя. По традиция третата част от световните ралита е най-кратката - не повече от 60-70 състезателни километра. Тогава рисковете за водачите намаляват точно с 40 на сто.
По френска линия "Ситроен" натиска ФИА и Жан Тот по френска линия да отменят регулацията. Тя действа от 4 сезона и шефът на тима Оливие Кеснел нямаше нищо против, когато за това време Льоб спечели три титли и 27 ралита благодарение на тактиката си.
Засечка в машината
Тази година от пет състезания седемкратният световен шампион взе едно. "Машината Льоб" започна да засича и шефът на "Ситроен" Кеснел е разтревожен. Той твърди, че заради правилото не се вижда истинският спорт, а десетки хиляди зрители гледат надлъгване.
Срещу това директорът на "Форд" Малкълм Уилсън възразява, че тактиката е част от ралитата. Изборът на мястото в колоната е също такава тактика, както е и изборът на гуми в състезанието.
Проблемът на Кеснел е броят на отборите, които биха подкрепили отмяната на стартовия ред. "Ситроен" има зад гърба си общо 5 тима, от които четири със сигурност са за премахването на правилото. В същото време "Форд", който продава и дава под наем най-много от своите "Фиеста RS WRC", разчита най-малко на 10 екипажа.
Въпросът е как ще реагира ФИА и кого от двамата босове ще подкрепи. Жан Тот иска промени, шефовете на "Форд" и "Ситроен" - също. Но този път техните интереси си противоречат и това поставя спортната власт в крайно деликатно положение. Тя трябва да се съобразява с тимовете, но без да пренебрегва пилотите.
Решава ФИА
Федерацията има право да отмени правилото. Ако го направи, това ще е прецедент за световния шампионат. Следващият старт е "Сардиния" този уикенд и е възможно решението да дойде преди самото начало на петото рали от сериите.
Най-четени
-
Галерия Вечните чиновници. Има и по 17 г. на пост
Отношението си към работата им хората показват с протести, но те не са променили нищо Дейността на други не се усеща директно по джоба и са в сянка По 10 - 20 години стоят на постовете си някои от
-
Тоалетът на Мелания Тръмп не беше просто модно изявление
Чета коментари за визията на Мелания Тръмп тук, във Фейсбук. Естествено 90% от жени. Все "модни капацитетки." То иронии, то смях, то подигравки... На мен страшно много ми хареса
-
Доналд Тръмп е страшен неблагодарник
Доналд Тръмп е страшен неблагодарник. Толкова български политици му писаха любовни писма, па той да не покани нито един от тях на инаугурацията си. За какъв се мисли тоя, бе? От Фейсбук
-
Зулусите са казали: "Като ти дават - взимай! Колко па да е резилът..."
Зулусите са казали: "Като ти дават - взимай! Колко па да е резилът..." Това правителство го правят само заради вас, и само заради вас, и само заради вас
-
Галерия Бил ли е Аспарух сред претендентите за трона на Византия заради токсичен брак?
Сватбата между император Ираклий и племенницата му предизвиква огромен скандал и протести в Константинопол, дъщеря им се омъжва за скитски владетел, чието име е заличено