Много сте спрели
Идеята за квоти на българска музика по медиите е зверски ретроградна и абсолютно безполезна
От сушата ли, от снега ли, но напоследък всеки ден изскача някаква голяма глупост, която уж културни хора предлагат, защитават.
Да вземем например искането на колективните организации за защита на авторските права, които настояват пред парламента да се въведе със закон квота за българска музика по медиите. Формена глупост в стила на късния Пенчо Кубадински. Да оставим настрана, че това е антидемократично и в разрез с либералната икономика, то просто е
безсмислен
тъпизъм
Българските медии - телевизиите, излъчват САМО българска музика по простата причина, че няма икономически смисъл да се състезаваш с МТV на техния терен, а имаме поне три радиостанции, излъчващи отново само българска музика. И ако има проблем в интонационната среда, той е, че не се създава достатъчно добра нова българска музика, а не че е нещо потисната от разни чуждопоклонници по медиите.
Българският поп се развива чудесно, хората го слушат. Най-посещавани са чалга дискотеките, а
“черно” има
само
във вторник в
един клуб в
София
Поетичните закачки между Хазарта и Буч са най-обсъжданата тема в хипстърските среди.
Много младите пичове от “Скандау” пълнят “Арена Армеец”. Даже групи, чиито членове са 70+, записват нови парчета. Изобщо кипи и прекипява музикален живот.
Но винаги има едни много спрели другари, които искат да критикуват и поучават и да измислят “културни” проблеми. Сега и тази глупост с квотите за музика. Подобна дивотия имаше през 80-те, която доведе до
неимоверната
популярност на
сръбската
музика,
която не влизаше в тези квоти, а се разпространяваше пиратски и никой не можеше да я спре.
Днес музиката се разпространява по коренно различен начин от класическия (сингъл, ротиране по радиото, след това албум и продажби по магазините.) Днес песните живеят само онлайн - чрез каналите за видеосподеляне и стриймингплатформите.
На тях как ще
забраниш?
Хората ще слушат каквото си искат и това е много по-лесно на екрана на телефона. Не може да обвиняваш Ана Мария Тонкова (Бог да я прости), че пускала само Графа и Мария Илиева, както правеха много артисти в началото на БГ радио.
Днес всичко е достъпно онлайн и си пускаш това, което ти е кеф. Да приемем, че тая глупост се въведе, какво ще промени в реалния живот.
Може би ще се
върне “Мелодия
на годината”
Защото безспорно по телевизиите няма класация на български песни. Но то е така, защото никой човек, роден след 1980 година, не гледа линейна телевизия. През ХХI век човек сам си е музикален редактор и сам си подрежда музиката или пък роботите в спотифай му я подреждат според това какво е слушал досега.
Класиранията ги правят броячите на ютюб. Изобщо подобни приказки само показват колко сте спрели.
Най-четени
-
Защо тази пиеса и защо точно в България? Василев да има достойнството да си отиде далеч от Народния театър
Примабалерината и балетен педагог акад. Калина Богоева, която е признат авторитет в областта на класическия танц у нас, изрази пред "168 часа" недоволството си към поставянето на пиесата "Оръжията и
-
Галерия Днес се появи моята малка и прекрасна внучка Крисия
Роди му се внучка, Сузанита ще е леля на малката Крисия Обичаният певец Орхан Мурад отново стана дядо, научи "България Днес". С внучка го зарадва Александра - доведената му дъщеря от брака му с Шенай
-
Галерия Преди 80 г.: Принцеса Мафалда Савойска, сестра на царица Йоанна, е погубена в Бухенвалд
Гьобелс я споменава в дневника си, като я нарича: "Най-лошата кучка в цялата италианска кралска къща" Мафалда означава “могъща в битка”. Име на принцеса
-
Заради липсата на памет бяха грозните изблици пред Народния театър
Нашият проблем с паметта не е разрешен. Все още няма критична маса от обществото, която да има правилна и обективна оценка за това, което е било, и което е сега
-
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук
Ако през 1890 година в България имаше фейсбук, щеше да има много статуси, които гласят: „По турско време бяхме по-добре. Имаше сигурност, хлябът струваше само 2 гроша, децата ни се изучиха