Не клякайте на превозвачите. Щом рушиш, плащаш!
Превозвачи без съмнение са с усещането, че са свещени крави. Че трябва да печелят задължително, да бъдат компенсирани при всякакви обстоятелства и каквото и да се случва, накъдето и да върви светът, трябва да са първа грижа за държавата.
Не трябва да се забравя, че те традиционно имат и много силно лоби в управлението на нашата страна. Неслучайно толкова дълги години камионите преминават почти безплатно през територията на България, сравнено с много други държави от Европейския съюз. Плащат възможно най-ниски такси, като в същото време най-много рушат пътищата.
От всички тирове, които пресичат страната ни, почти 50 процента се движат транзитно, основно от Турция. Става въпрос за огромен бизнес, за много пари и точно затова съпротивата срещу въвеждането на ТОЛ системата е толкова силна и упорита.
В същото време България е бедна държава и трудно намира средства да довърши магистралите си, да не говорим за ремонти и поддръжка на съществуващата пътна мрежа. Има селски пътища из страната, които са по-трудно проходими от много места на Луната.
Затова бе крайно време да се сложи край на това безобразие и който руши най-много, да започне и да плаща най-много. В интерес на истината, първоначално държавата бе предвидила платените пътища да са 16 800 километра. Започнаха преговори с бизнеса и те намаляха на 10 800, а във финалния си вариант в момента дори на 6080 километра. Това не прави отстъпка от 50 процента, както изтъкват от администрацията, а всъщност намаление от почти 3 пъти.
Редно е да припомним и анализа на Световната банка, който предвиждаше годишните преходи от ТОЛ такси да бъдат 1 милиард и 160 милиона лева. След поредицата от отстъпки, които направи държавата, в момента те са свити на 450 милиона лева.
Повече намаления напълно ще обезмислят въвеждането на ТОЛ системата. И вместо да се наложи общественият интерес, отново ще спечелят големите превозвачески фирми.
Всички социологически проучвания, направени в последните години по темата, показаха желанието на българина преминаващите през страната ни тирове да заплащат по-висока, справедлива такса за ползването на пътната мрежа.
Затова държавата трябва да се съобрази с тези нагласи и обстоятелства. А превозвачите да не плашат със стачки и вдигане на цени, а да свикват с идеята, че както си печелил повече заради зависимия политически елит, сега трябва да се научиш и да поемаш щети. Както се случва с цели отрасли, без да мрънкаш и предявяваш непрекъснато претенции.
Най-четени
-
Галерия Вечните чиновници. Има и по 17 г. на пост
Отношението си към работата им хората показват с протести, но те не са променили нищо Дейността на други не се усеща директно по джоба и са в сянка По 10 - 20 години стоят на постовете си някои от
-
Доналд Тръмп е страшен неблагодарник
Доналд Тръмп е страшен неблагодарник. Толкова български политици му писаха любовни писма, па той да не покани нито един от тях на инаугурацията си. За какъв се мисли тоя, бе? От Фейсбук
-
Зулусите са казали: "Като ти дават - взимай! Колко па да е резилът..."
Зулусите са казали: "Като ти дават - взимай! Колко па да е резилът..." Това правителство го правят само заради вас, и само заради вас, и само заради вас
-
Тоалетът на Мелания Тръмп не беше просто модно изявление
Чета коментари за визията на Мелания Тръмп тук, във Фейсбук. Естествено 90% от жени. Все "модни капацитетки." То иронии, то смях, то подигравки... На мен страшно много ми хареса
-
Галерия Кой е Александър Яхнаджиев, който пита Мелони за мравките
Въпросът, който ѝ зададох, имаше хоризонт, а тя показа как се отнася към хората и какви са действията ѝ, казва журналистът С Берлускони се сприятелихме. Водил съм баща ми при него